پیام الیاس کردی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با صفحه اقتصاد:

فرار در مالیات بسیار زیاد است

نظام تولید ما جایی ای است که ما به لحاظ مالیاتی نباید خیلی فشار بیاوریم. تولیدکننده ما واقعا باید از ناحیه مالیات مورد حمایت قرار بگیرد.

فرار در مالیات بسیار زیاد است

تحلیلگر بازار سرمایه براین باور است: جایی که مالیات نباید بگیریم را نگیریم. نظام تولید ما جایی ای است که ما به لحاظ مالیاتی نباید خیلی فشار بیاوریم. تولیدکننده ما واقعا باید از ناحیه مالیات مورد حمایت قرار بگیرد.

پیام الیاس کردی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با صفحه اقتصاد ، با اشاره به اینکه دولت برای جبران کسری بودجه باید چه اقدامی را پیاده کند پاسخ داد: برای کسری بودجه باید توجه داشته باشیم که دو جنبه درآمدی و هزینه ای را برای دولت به شکل جدی روی آن متمرکز شویم در جهت جریان های هزینه ای دولت باید بداند مثل گذشته خیلی از این ردیف های بودجه ای نمی تواند داشته باشد. بنابراین، باید برویم سراغ بعضی از ردیف های بودجه ای و تجدیدنظر کنیم.

وی ادامه داد: زمانی دولت از منابع نفتی برخوردار بود و هزینه های جداگانه را می توانست به بعضی از ردیف ها تخصیص بدهد امروز باید به دریافت کنندگان آن ردیف ها بگوییم دولت دیگر دولت 10 سال گذشته نیست و باید مدیریت هزینه کند به جهت اینکه کسری بودجه به شکل کلی آسیب به جریان عمومی اقتصاد می زند. پس مدیریت هزینه از ناحیه دولت به خصوص در بعضی از ردیف ها یک امر جدی است که باید پیگیر باشیم و مجلس هم کمک کند در ساختار بودجه که ان شاءالله بتوانیم یک ساختار مطلوبی را در بودجه اعمال کنیم.

الیاس کردی براین باور است: نکته دیگر در مورد جنبه درآمد بودجه است. به هر حال دولت باید بداند اگر می خواهد بودجه علی حده ای داشته باشد باید به فکر جریان درآمدی اش باشد. من اعتقادم این است که نظام مالیاتی ما نظامی ای است که فرار در آن جدی است و این فرار را باید فکری کرد. نظام مالیاتی باید حتما دچار تحول شود و زمینه ان نیز وجود دارد.

او اظهار کرد: جایی که مالیات نباید بگیریم را نگیریم. نظام تولید ما جایی ای است که ما به لحاظ مالیاتی نباید خیلی فشار بیاوریم. تولیدکننده ما واقعا باید از ناحیه مالیات مورد حمایت قرار بگیرد. خیلی معنا ندارد که سهم مالیات بر تولید عدد قابل توجه باشد. به نظر من، مالیات را به لحاظ زیرساختی، باید تمام شبکه توزیع مجهز به فناوری های روز شود و آنجا تنها مصرف کننده نهایی است که باید مالیات را پرداخت کند و کسی که مصرف بیشتری دارد باید مالیات بیشتری بر روی درآمد هم پرداخت کند. باید بر روی شیوه پرداخت و مدیریت مالیات تجدیدنظر کنیم و اقشار آسیب پذیر ما تا یک سقفی مالیات بر درآمد بیشتر شود.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان