غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر سیدابراهیم رئیسی کیست؟

غلامحسین اسماعیلی دارای سوابق متعدد اجرایی از جمله در دستگاه قضایی بوده و پیش از این سخنگو و رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه بوده است.

غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر سیدابراهیم رئیسی کیست؟

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سیزدهم طی حکمی غلامحسین اسماعیلی را به سمت رئیس دفتر رئیس جمهور منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری صفحه اقتصاد، غلامحسین اسماعیلی دارای سوابق متعدد اجرایی از جمله در دستگاه قضایی بوده و پیش از این سخنگو و رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه بوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور سیزدهم از جانبازان دوران دفاع مقدس است .

غلامحسین اسماعیلی متولد ۱۳۴۴ در بیرجند و سخنگوی قوه قضائیه است. سید ابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضایی اعلام کرد وی از ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ و پس از غلامحسین محسنی اژه‌ای به عنوان سخنگوی قوه قضائیه این مسئولیت را بر عهده خواهد داشت.

وی از سال ۱۳۸۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۳ خورشیدی، ریاست سازمان زندان‌های ایران را بر عهده داشت. در زمانی که وی ریاست سازمان زندان‌ها را بر عهده داشت پس از انتشار خبرهایی در مورد ضرب و شتم زندانی‌های بند ۳۵۰ زندان اوین توسط مأموران امنیتی و زندانبانان و سپس انکار موضوع توسط وی، صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، به‌طور غیرمنتظره‌ای علی‌اصغر جهانگیر، رئیس سابق حفاظت اطلاعات قوه قضائیه را جایگزین غلامحسین اسماعیلی کرد. ایشان، قبل از ریاست بر سازمان زندان‌های ایران، دادستان عمومی و انقلاب شهر مشهد بود.

در ۲۳ فروردین ۱۳۹۰، اتحادیه اروپا وی را به دلیل نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی تحریم کرد. بر اساس این تحریم، او حق ورود به کشورهای اتحادیه اروپا را نخواهد داشت و دارایی‌هایش نیز در این کشورها توقیف می‌شوند. طبق بیانیه اتحادیه اروپا، غلامحسین اسماعیلی به عنوان رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در بازداشت معترضان سیاسی و پنهان‌کاری در مورد نقض حقوق بشر در زندان‌ها مشارکت داشته‌است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان