صاحبان خودروهای لوکس چقدر مالیات می دهند؟ + جزئیات مالیات خودروهای لوکس

توضیحاتی درباره مالیات خودروهای لوکس (خودروهایی که ارزش روز آنها بیش از یک میلیارد تومان باشد،) در صفحه اقتصاد منتشر شد!

صاحبان خودروهای لوکس چقدر مالیات می دهند؟ + جزئیات مالیات خودروهای لوکس

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره مالیات خودروهای لوکس خواهیم داشت! با ما همراه باشید. چندی پیش قانونی مرتبط با مالیات خودروهای لوکس در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که براساس آن خودروهایی که ارزش روز آنها بیش از یک میلیارد تومان باشد، بایستی مالیات بپردازند!

البته لازم به بیان است بر اساس قانون جدید، چنانچه خانواده ای صاحب دو خودرو باشد (فقط خودروهایی که به نام افراد تحت تکفل آن می باشد) و مجموع ارزش روز این دو خودرو هم بالاتر از یک میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات بر خودروهای لوکس خواهند بود (اگر خودروهایی که یک فرد یا افراد تحت تکفل او در اختیار دارند به صورت تجمیعی، ارزشی بیش از یک میلیارد تومان داشته باشند، فرد، مشمول پرداخت مالیات خواهد بود).

توجه داشته باشید میزان مالیات خودروهای لوکس، بسته به نوع و مدل خودرو (که اصلی‌ ترین عوامل تعیین‌ کننده قیمت هستند)، متغیر است! و بایستی به صورت سالانه این مالیات به سازمان امور مالیاتی پرداخت شود.

به تازگی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده است که اطلاعات کامل خودروهای لوکس (خودروهایی که ارزش روز آنها بیش از یک میلیارد تومان باشد)، از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است؛ و این یعنی همه چیز آماده برای آغاز اخذ این مالیات می باشد.

آمارهای گمرک نشان می‌ دهند که دست‌ کم حدود ۴۵۰ هزار خودرو از سال ۱۳۹۰ شمسی به این سو (تا سال 1397 شمسی یعنی سال آغاز ممنوعیت واردات خودروهای خارجی) وارد کشور شده‌ است. اگر حداقل قیمت را (در حدود یک میلیارد تومان) برای این خودروها در نظر بگیریم، صاحب هر کدام از این خودروها بایستی سالانه حدود ۱۰ میلیون تومان به دولت مالیات بدهند! مجموع این مالیات‌ ها، ماهانه به ۴۵۰ میلیارد تومان و سالانه به حدود ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌ رسد…

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان