کامران ندری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با صفحه اقتصاد:

شاهد بی ثباتی و نااطمینانی در بازار سرمایه هستیم

کارشناس بازار سرمایه براین باور است: متاسفانه کل اقتصاد ما با بی ثباتی مواجه است و با توجه به بی ثباتی که در کل اقتصاد شاهد هستیم این نوسانات بورس خیلی هم

شاهد بی ثباتی و نااطمینانی در بازار سرمایه هستیم

کارشناس بازار سرمایه براین باور است: متاسفانه کل اقتصاد ما با بی ثباتی مواجه است و با توجه به بی ثباتی که در کل اقتصاد شاهد هستیم این نوسانات بورس خیلی هم نوسانات غیر نرمالی به نظر نمی آید.

کامران ندری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با صفحه اقتصاد، درباره زیرش شاخص های بازار بورس گفت: به نظر من، نوسان در بازار سرمایه تا حدودی طبیعی است. بازار سرمایه نیز مثل سایر بازارها دیگر از جمله مثل بازار ارز این تلاطمات و بالا و پایین شدن ها را دارد یعنی تحت تاثیر اخبار مثبت و منفی این افزایش یا کاهش ها را مشاهده می کنیم و بعید هم می دانم که ریزش های بورس را همیشه شاهد باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه کل اقتصاد ما با بی ثباتی مواجه است و با توجه به بی ثباتی که در کل اقتصاد شاهد هستیم این نوسانات بورس خیلی هم نوسانات غیر نرمالی به نظر نمی آید. اگر به یاد داشته باشید سال گذشته وضعیت بازار بورس از الان بدتر بود و می توان گفت نسبت به وضعیت الان اصلا قابل قیاس نیست. هر بازاری بالا و پایین می شود این ذات بازار دارایی ها است که بازدهی در این بازارها نوسان می شود.

این استاد دانشگاه براین باور است: در اقتصاد ما با توجه به شرایط اقتصاد کلان ممکن است این نوسانات بیشتر باشد در مقایسه با نوسانات کنونی و بی ثباتی های کلی موجود در اقتصاد چیز عجیبی نیست. شما قیمت کالاها را هم نگاه کنید مشاهده می کنید که به سمت بالا افزایش پیدا می کند.

ندری افزود: مشکلی که در بازار سرمایه داریم بی اعتمادی مردم است ان هم به خاطر ریزش سنگین شاخص های بورس که سال گذشته اتفاق افتاد اعتماد مردم در بازار از بین رفت. به نظر من، روند بازار در ماه های آینده به احتمال زیاد ممکن است مثبت و سعودی شود البته شیب ملایم را حتما خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش، خیلی ها از کشورها بازار بورس بعنوان یک بنگاه اقتصادی به ان نگاه می کنند ولی متاسفانه در کشور ما چنین نگاهی وجود ندارد این را چطور تحلیل می کنید گفت: شما وقتی که یک اقتصادی دارید با این درجه از بی ثباتی و نا اطمینانی طبیعتا روی بورس هم تاثیر می گذارد. دوم اینکه، بازار سرمایه ما فقط در حوزه بازار سهام توسعه پیدا کرده است در سایر حوزه ها هم مثل بازار مشتقات یا بازار بدهی به آن درجه از توسعه یافتگی که در کشورهای دیگر می بینیم نیست .در واقع بازار سرمایه ما جا دارد که بیشتر از این ها سرمایه گذاری شود و می تواند از اینکه الان هست در جهات مختلف توسعه یافته تر شود. خود توسعه بازار سرمایه تا حدود زیادی می تواند به ایجاد ثبات در این بازار کمک کند.

گفتگو:‌ زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان