گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از افزایش حقوق کارمندان

زمان دقیق افزایش حقوق کارمندان دولت در سال ۱۴۰۱

زمان دقیق افزایش حقوق کارمندان به پیشنهاد دولت و با تصویب مجلس از نیمه دوم امسال اعمال می‌شود. حقوق کارمندان کی افزایش می یابد؟

زمان دقیق افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 1401

آسیه کرمی- صفحه اقتصاد - زمان دقیق افزایش حقوق کارمندان به پیشنهاد دولت و با تصویب مجلس از نیمه دوم امسال اعمال می‌شود. حقوق کارمندان کی افزایش می یابد؟

حقوق کارمندان چند درصد افزایش یافت؟ افزایش حقوق کارمندان از کی اعمال می شود؟
بر اساس تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده علی الحساب به طور متوسط ۲۰ درصد تعیین شده است، اما تغییر این رقم در تدوین نهایی لایحه و در جریان بررسی بودجه در مجلس وجود دارد.

بر اساس بخشنامه ابلاغی، در بخش اعتبارات هزینه‌ای پیوست شماره 2 بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ که به ضوابط مالی این بخشنامه اختصاص دارد، گفته شده است: افزایش ضریب ریالی حقوق را علی الحساب به طور متوسط ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم کارگزینی سال ۱۴۰۱ لحاظ کنند. رقم قطعی ضریب به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

در این بخشنامه نیز اعلام شده است که افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار به طور متوسط علی الحساب ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم کارگزینی تعیین می شود و رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

در این بخشنامه آمده است: سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه کار کارکنان در بودجه سال ۱۴۰۲ حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه کار در سال ۱۴۰۱ (مبتنی بر موافقتنامه سال ۱۴۰۱) پیش بینی کنند.

از روزهای آغازین ماه مهر سال جاری، افزایش حقوق برای کارکنان دولتی که مشمول قانون خدمات کشوری و لشکری می باشند، اجرا می شود.

زمان دقیق اعمال افزایش حقوق کارمندان

بر اساس گزارشات و سخنان محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی که در گفتگو با ایرنا عنوان کرده بود: افزایش حقوق کارکنان دولت، بازنشستگان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بنا بر پیشنهاد دولت و با تصویب مجلس، از نیمه دوم سال جاری اجرا خواهد شد.

همچنین محسن زنگنه در این گفتگو افزوده بود: از ابتدای مهر سال جاری، طبق لایحه پیشنهادی دولت با عنوان لایحـه متناسـب‌سـازی حقـوق کارکنـان دولـت و بازنشستگان کشوری و لشکری، حقوق تمامی کارکنان دولتی که مشمول قانون خدمات کشوری و لشکری هستند در حقوق پایه حدود سه هزار امتیاز که معادل بیش از یک میلیون تومان است اعمال می شود.

بر اساس گفته های این مسئول حق عائله‌مندی ۲ برابر و تقریبا بین پنج تا ۲۰درصد حقوق‌های مختلف بیشتر خواهد شد و اقشار آسیب‌پذیر تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد، کمک معیشت بین ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش می یابد.

همه چیز از افزایش حقوق کارکنان دولت

همچنین به همین دلیل فوق‌العاده ویژه همه دستگاه‌ها تا ۳۵درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس گفته ی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، حداقل ۹۰۰هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه می شود. و همچنین دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای بودجه امسال پیش‌بینی کرده است.

در لایحه متناسب‌سازی حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری دولت سعی کرده است تا با راهکاری هدفمند ضمن افزایش حقوق و مزایای کارمندان و بازنشستگان، بی‌عدالتی‌ها و تبعیضات ناروا موجود در نظام جبران خدمات کارمندان و بازنشستگان دولت، به خصوص بی‌عدالتی‌های ناشی از شیوه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال۱۴۰۱، را کاهش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان