گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از ریزش سهامداران بورسی

ریزش سهامداران بورسی و استقبال از ارزهای دیجیتال

در حالی که بورس تهران از روزهای اوج خود فاصله گرفته است این روز ها ، بازار ارزهای دیجیتال حسابی داغ شده است.

ریزش سهامداران بورسی و استقبال از ارزهای دیجیتال

در حالی که بورس تهران از روزهای اوج خود فاصله گرفته است این روز ها، بازار ارزهای دیجیتال حسابی داغ شده است.

به گزارش خبرنگار صفحه اقتصاد روزهای که بورس رشدهای بیش از 20 هزار واحدی را تجربه می کرد روز به روز آمار سهامداران افزایش پیدا کرد. بطوریکه در نیمه دوم سال 98 ، کدهای بورس 11 میلیون نفر بود که در 6 ماه نخست سال 99 به بیش از 48 میلیون نفر رسید این یعنی بازار های سکه، طلا و ارز از رونق افتاده بود و حالا سرمایه ها به سمت بورس رفته است اما بعد از یکسال ورق برگشت. با افزایش ریزش قیمت ها در بازار سرمایه، این روزها افراد برای رسیدن به سود زیاد و سریع وارد بازار دیگری شدند بازاری که به گوش همه ر سیده است.

رمز ارزها ، بازاری که ایرانی های زیادی بدون آگاهی وارد آن شدند ارزهای که نهاد خاصی بر نحوه داد و ستد آن نظارت ندارد. در ایران رمز ارزها را با بیت کوین می شناسند و در سایت ها و فضای مجازی تبلیغ آنها را زیاد دیده اید و شاید هم مانند بسیاری از افراد وسوسه شدید تا قدم به دنیای ارز دیجیتال بگذارید اما قبل از احساسی عمل کردن باید آگاهی از این بازار داشته باشید.

سازوکار این نوع ارزهای مجازی به گونه ای است که سرمایه خود را در قالب یک کیف مجازی رمز دار، ذخیره می کند و کلید آن تنها رمز شما است و در قالب ایمیل رمز نگاری شده است که اگر این رمز را فراموش کنید دیگر دستتان به آن نمی رسد.

البته در این فضا نباید از هکر ها هم غافل شد ،زیرا بهترین راه برای باج گیری خلافکاران است و چون پشتوانه قانونی ندارد هیچ دولت و ارگانی از شما حمایت نخواهد کرد.

در بازار رمز ارز ها، دارایی تان جز عدد چیزی نیست و ممکن است با هر استدلال و حرفی به یکباره، بیش از نیمی از سرمایه خود را از دست بدهید زیرا نه سهام است که در صورت افت قیمت، همچنان سهام وجود داشته باشد و نه مانند بازار سکه که، در زمان افت قیمت، از فروش منصرف شوید و در آینده اقدام به فروش کنید

االبته شرایط برای ایرانیان تا حدودی متفاوت است .با وجود تحریم ها و نداشتن تبادلات مالی ،برخی از صرافی های خارج از کشور ، اقدام به جعل سند می کنند و باعث می شود که پول در حساب ایرانیان مسدود شود و قابلیت برداشت نداشته باشند .

حال اندکی وضع متفاوت شد صرافی های داخلی هم پا به این عرضه گذاشتندو کشور اقدام به خرید و فروش ارز های مجازی می کنند و در سایت های اینترنتی تبلیغات زیادی از انها می بینید

اما سرمایه گذاران باید بدانند که این صرافی ها پشتوانه دولتی و قوی ندارند و در ایران تاکنون هیچ صرافی مجاز و معتبری وچود ندارد که از بانک مرکزی مجوز گرفته باشد.

در کشورقانون گذار ،قانون وضع کند و یا نکند مردم به سمت این بازار ها می روند پس نیاز است تا این فناوری نوین در چارچوب والزامات خاصی قرار گیرد تا مردم بتوانند به راحتی مراودات خود را داشته باشند از سوی دیگر مردم باید بدانند که مانند بورس بدون آگاهی وارد بازار نشوند و حتما باید موارد امنیتی را بدانند زیرا حتمال فیشینگ وجود دارد.

گزارش: محبوبه شعبانی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان