رضا علوی تحلیلگر مسائل بورس در گفتگو با صفحه اقتصاد:

رشد بازار بورس بستگی به تیم اقتصادی دولت دارد

رضا علوی تحلیلگر مسائل بورس در گفتگو با صفحه اقتصاد در پاسخ به این پرسش، سال گذشته شاهد بودیم بازار بورس اوضاع آشفته ای داشت.

رشد بازار بورس بستگی به تیم اقتصادی دولت دارد

رضا علوی تحلیلگر مسائل بورس براین باور است: دو سال پیش رونق خوبی در بورس داشتیم. در یک مقطعی رشد خوبی داشتیم و از یک جایی به بعد خوشبینی های زیاد باعث شد قیمت ها بالاتر از ارزش واقعی قرار گیرد و رشد بیش از حد داشته باشد.

رضا علوی تحلیلگر مسائل بورس در گفتگو با صفحه اقتصاد در پاسخ به این پرسش، سال گذشته شاهد بودیم بازار بورس اوضاع آشفته ای داشت. ارزیابی شما از این بازار در حال کنونی چیست؟ گفت: سال گذشته که بخشی از رشد اولیه بازار به خاطر شرایط بنیادینی که اتفاق افتاده اعم از افزایش ارزش جایگزینی شرکت ها، افزایش نرخ ارز که منجر به سودآوری شرکت های صادرات محور شد، افزایش قیمت های جهانی، خوشبینی در بعد روابط بین الملل و غیره سبب شد بازار بخشی بنیادی باشد و در ادامه خوش بینی زیاد باعث شد قیمت ها بالاتر از ارزش ذاتی خود باشند و بعد از آن یک دوره اصلاحی را داشتیم که متاسفانه موجب ضرر و زیان تازه واردین به بورس شد و تا چند وقت اخیر ادامه یافت.

این تحلیلگر اظهار کرد: خوشبختانه در چند ماه اخیر بعد از انکه اصلاح کامل شد دوباره شاهد روند صعودی ملایم در بورس هستیم. ادامه آن بستگی به سیاست گذاری افراد جدیدی دارد که مسند حوزه های کلان اقتصادی را در دست می گیرند و استراتژی که اینها برای آینده اقتصاد می چینند می تواند روند آینده بورس ما را مشخص کند.

وی در پاسخ به این سوال، مهم ترین اتفاقی که باعث شد در دولت قبل بورس خوب شکل نگیرد؟ تصریح کرد: دو سال پیش رونق خوبی در بورس داشتیم. در یک مقطعی رشد خوبی داشتیم و از یک جایی به بعد خوشبینی های زیاد باعث شد قیمت ها بالاتر از ارزش واقعی قرار گیرد و رشد بیش از حد داشته باشد و در آن مقطع دعوت بزرگان باعث شد خوشبینی ها بیشتر شود و قیمت ها افزایش کاذبی یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به این که افرادی که در حوزه اقتصادی معرفی شدند خصوصاً وزیر اقتصاد فردی است که سیاست های او هنوز مشخص شده نیست، تقریباً ناشناخته برای بازار است و با مشخص شدن گزینه بانک مرکزی به نظرم باید سیاست های این دو بال بازارها را یعنی بازار سرمایه و بازار پول را بررسی کرد و بعد از آن برای ادامه مسیر برنامه ریزی کرد.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان