احمد جباری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با صفحه اقتصاد:

دولت و مجلس قبل اعتقادی به مالیات خانه های خالی نداشتند

احمد جباری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با صفحه اقتصاد، درباره اجرای مالیات خانه های خالی گفت: مالیات بر خانه‌های خالی از کجا آمده است؟

دولت و مجلس قبل اعتقادی به مالیات خانه های خالی نداشتند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد دولت قبل در بحث مسکن گفت: دولت قبل عملا درباره مسکن کار خاصی نکرد. آقای آخوندی به مسکن مهر اعتقاد نداشتند ولی چون در تعهد دولت بود ادامه دادند ولی خود ایده و طرح خاصی برای مسکن نداشتند.

احمد جباری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با صفحه اقتصاد، درباره اجرای مالیات خانه های خالی گفت: مالیات بر خانه‌های خالی از کجا آمده است؟ اگر قرار است منابعی برای ساخت مسکن کمک شود اولا کفاف نخواهد داد و ثانیا فشار بر بخش خصوصی می‌آید و آن بخشی که الان مقداری از نیاز مسکن را در کشور تامین می‌کند نگران می‌شود و کنار می‌کشد و بار دولت نیز سنگین تر می‌شود و لذا آن کاری که باید برای ساخت مسکن انجام شود سنگین‌تر می شود پس بهتر است بگیر و ببندها روی مردم نباشد. علت اینکه دولت و مجلس قبلی این کار را اجرا نکردند به این دلیل بود که این موضوع مهمی برایشان بشمار نمی آمد بخاطر همین مسکوت ماند. البته ناگفته نماند شناسایی خانه های خالی کمی کار سختی بحساب می آید ولی شدنی هست و نمی توان مسکوت کرد. اگر مجلس و دولت هر دو تلاش خود را می کردند مطمئنا به نتیجه می رسیدند.

نماینده مردم بندر لنگه بستک و پارسیان در ادامه افزود: مطرح کردن مالیات های خانه های خالی بیشتر شعارهای انتخاباتی بشمار می آید. فرد می‌بیند وضعیت مسکن بهم ریخته است برای جذب آرا شعارهایی می دهند بدون اینکه آنالیز شود. همچنین بدون کارشناسی شعار می‌دهند و بعد نمی‌توانند عملیاتی کنند. اگر واقعا فرد منصفی باشد با چند کارشناس صحبت می‌کند و از شعار خود عدول می‌کند و مردم هم این را درک می‌کنند. ولیکن اگر بخواهند بر حرف خود پافشاری کنند کار بدتر می‌شود.

جباری براین باور است: به نظر من، اگر دولت بتواند وضع کشور را سامان دهد باید بخش مسکن را به عنوان یکی از مهمترین بخش های اقتصادی در دستور کار قرار بدهد همچنین باید تورم و نقدینگی را در اولویت قرار دهد به دلیل اینکه در حال حاضر تمامی بازارهای اقتصادی بهم مربوط است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: دولت جدید با توجه به شعارهای اقتصادی که داده است باید دست وزرا و تیم اقتصادی را باز بذارد تا بتوانند در این زمینه اقدامات اساسی را انجام بدهد. همچنین بتواند نبض بازار از جمله بازار مسکن را در دست بگیرد. ما در هشت سال گذشته در عرصه مسکن متاسفانه آسیب های فراوانی دیدیم که باید هرچه سریعتر جبران شود البته فقط بحث مسکن نیست لجستیک مسکن نیز مهم است باید در بحث تجهیزات ساختمان ساماندهی اساسی شود.

جباری نماینده مردم بندر لنگه بستک و پارسیان

جباری نماینده مردم بندر لنگه بستک و پارسیان

این نماینده مجلس از حوزه انتخابیه بندر لنگه بستک و پارسیان در پاسخ به این سوال، مهم‌ترین نقدی که بر بحث بازار مسکن در دولت قبل وارد است، چیست؟ تصریح کرد: دولت قبل عملا درباره مسکن کار خاصی نکرد. آقای آخوندی به مسکن مهر اعتقاد نداشتند ولی چون در تعهد دولت بود ادامه دادند ولی خود ایده و طرح خاصی برای مسکن نداشتند. شاید کار این دولت درست بود. نقد من به همه دولت‌ها این است که کاری به حوزه مسکن نداشته باشند، تصدی گری دولت و دخالت در این حوزه ها غیر از ایجاد رانت نتیجه دیگری ندارد. این را به همه دولت ها توصیه می‌کنم که در کار دیگران دخالت نکنند و کار خود را انجام دهند. دیگران بهتر و باسلیقه تر از دولت می‌توانند مسکن بسازند.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان