دلیل ارسال نشدن لیست کابینه امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ به مجلس چه بود؟

دلیل ارسال نشدن لیست کابینه امروز 17 مرداد 1400 به مجلس چه بود؟

دلیل ارسال نشدن لیست کابینه امروز 17 مرداد 1400 به مجلس چه بود؟

اخبار موثق رسیده به صفحه اقتصاد نشان می‌دهد پس از تغییرات دقیقه ۹۰ سیدابراهیم رئیسی در لیست وزرای اقتصادی که بدون هماهنگی مخبر انجام شده بود، قرار بود ۱۰ صبح امروز لیست کابینه به مجلس ارایه شود.

اما با مقاومت آقای مخبر خصوصا در مخالفت با وزیر اقتصاد پیشنهادی یعنی آقای زاهدی وفا و رئیس سازمان برنامه و بانک مرکزی که نیاز به تایید مجلس ندارند، ارسال لیست کابینه به تاخیر افتاده است.

حتی مخبر با انتشار حکم معاون اولی خودش هم مخالفت کرده و اعلام کرده که با این افراد نمی شود اقتصاد کشور را در شرایط بحرانی فعلی مدیریت کرد.

گزینه مخبر برای وزارت اقتصاد، محمدرضا فرزین بود که برعکس گزینه آقای رئیسی مورد قبول اقتصاددانان است و کارنامه علمی و اجرایی قابل دفاعی دارد. اما اطرافیان آقای رییسی با بهانه‌های واهی فرزین را از لیست کنار گذاشتند. این درحالیست که برنامه اقتصادی دولت رییسی را هم محمدرضا فرزین نوشته بود!

گفته می شود سه شنبه 19 مرداد ماه 1400 جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت، رضا فاطمی امین به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت، محمد هادی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی، سعید محمد به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، سید جواد ساداتی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و علی صالح آبادی به عنوان ریاست بانک مرکزی معرفی خواهند شد.

آن طور که صداوسیما مدعی شده، همچنین حسین امیر عبدالهیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه، احمد وحیدی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور و مهدی اسماعیلی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان