دستگاه کارتخوان چه کسانی قطع خواهد شد؟

فعالان اقتصادی باید در سامانه مودیان ثبت نام کرده و هنگام فروش کالا یا ارایه خدمات از انواع دستگاه کارت خوان استفاده کنند .

دستگاه کارتخوان چه کسانی قطع خواهد شد؟
احمدرضا مدبرنیا مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در جلسه هم اندیشی کارگروه اجرائی پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با حضور اعضا کارگروه بند 2 گفت: براساس قانون، فعالان اقتصادی باید در سامانه مودیان ثبت نام کرده و هنگام فروش کالا یا ارایه خدمات از انواع مختلف پایانه های فروشگاهی استفاده کنند که این امر، موجب افزایش شفافیت اقتصادی و عدالت اجتماعی می شود.

به گزارش صفحه اقتصاد ، مدبرنیا عنوان کرد که پایانه فروشگاهی شامل رایانه، دستگاه کارتخوان بانکی، درگاه پرداخت الکترونیکی یا هر وسیله دیگری است که امکان اتصال به شبکه های الکترونیکی پرداخت رسمی کشور و سامانه مودیان را داشته باشد و از قابلیت صدور صورتحساب الکترونیکی هم برخوردار باشد.

وی در پایان درباره برخی گلایه های فعالان اقتصادی مبنی بر لزوم اخذ مالیات از پایانه‌های فروشگاهی فاقد پرونده مالیاتی عنوان کرد: به استناد آمار اعلامی، در حال حاضر 2 میلیون و 500 هزار مورد از این دستگاه‌ها در کشور قطع شده اند و برای 8 میلیون و 400 هزار دستگاه نیز پرونده تشکیل شده است.

منبع : سازمان امور مالیاتی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان