سیدرضا صدرالحسینی کارشناس بین الملل در گفتگو با صفحه اقتصاد:

در مقابل نظام سلطه به هیچ عنوان نباید عقب نشینی کنیم

سیدرضا صدرالحسینی تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با صفحه اقتصاد، در پاسخ به این سوال، باتوجه به توقف نفتکش های آمریکایی توسط سپاه پاسداران

در مقابل نظام سلطه به هیچ عنوان نباید عقب نشینی کنیم

رضا صدرالحسینی کارشناس بین الملل براین باور است: اگر دشمن را در همه حوزه‌ها قوی ببینیم همیشه تلاش می کنیم که بالاترین امکانات و توانمندی‌ها را در مقابله به مثل آن داشته باشیم. مثلا اگر در حوزه اقتصاد بدانیم که تحریم‌های آمریکایی‌ها تداوم خواهد یافت حتما افزایش تحریم‌ها را خواهیم داشت.

سیدرضا صدرالحسینی تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با صفحه اقتصاد ، در پاسخ به این سوال، باتوجه به توقف نفتکش های آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این سوال بوجود می آید، هر زمان با سازش جلو آمدیم شکست خوردیم ولی هر زمان با اقتدار وارد میدان شدیم برنده شدیم، اظهار کرد: این یک تجربه کاملا عملی است که جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته کاملا آن را لمس کرده و ملت ایران هم از این نکته کاملا درس آموخته است که در موضوعات گوناگون در مقابل نظام سلطه به هیچ عنوان نباید عقب نشینی کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: این مسئله در پیروزی انقلاب اسلامی، در دفاع مقدس، در توانمندی و سازندگی کشور، در مسئله هسته‌ای و در همه موضوعات گوناگونی که در طول ۴ دهه گذشته ملت ایران با آن رو به رو بوده، این مسئله ثابت شده است که اگر یک گام عقب بنشینند قطعا دشمن دو گام جلو خواهد آمد. این حرکتی که اخیرا در آب‌های پیرامونی در دریای عمان برای جمهوری اسلامی به وجود آمد، نشانه یا تجربه دیگر از ایستادگی در مقابل نظام سلطه و زیادی ‌خواهی‌های آن بوده است.

وی با اشاره سخنان رهبری درباره دکترین مقاومت امام خمینی (ره) افزود: موضوع تئوری مقاومت یا نظریه مقاومت، نظریه جامع و کامل است. مقاومت هم در حوزه دفاعی و هم در حوزه اقتصادی و هم در حوزه فرهنگی و سیاسی مطرح است. بر این اساس حتما باید مؤلفه‌های قدرت در داخل کشور در زمینه‌های اقتصاد، سیاست و مدیریت و همچنین در حوزه دکترین دفاعی به گونه‌ای تنظیم و عمل شود که همیشه بالاترین دشمنان را در این رابطه ببینیم.

سید رضا صدرالحسینی تصریح کرد: همان گونه که در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی بالاترین تهدیدی که ایالت متحده آمریکا بر علیه ملت ایران بوده، دیده شده که این توانمندی بین نیروهای مسلح تجمیع شده است. در حقیقت اگر دشمن را در همه حوزه‌ها قوی ببینیم همیشه تلاش می کنیم که بالاترین امکانات و توانمندی‌ها را در مقابله به مثل آن داشته باشیم. مثلا اگر در حوزه اقتصاد بدانیم که تحریم‌های آمریکایی‌ها تداوم خواهد یافت حتما افزایش تحریم‌ها را خواهیم داشت.

این تحلیلگر در پایان اذعان کرد: قطعا در حوزه اقتصاد هم می توانیم موضوعی به نام دور زدن و خنثی کردن تحریم‌ها را در دستور کار داشته باشیم و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب موضوع افزایش تولید و بالا رفتن کیفیت تولید و صادرات تولید را به عنوان یکی از اصول اصلی برای اقتدار اقتصادی نام می برند و در مورد آن تاکید دارند. در حقیقت کوچک نشمردن دشمن و همیشه هوشیار دانستن دشمن می تواند ما را از غفلت‌زدگی و خواب بودن نسبت به اقدامات احتمالی دشمن بر حذر کند.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان