دریافت مالیات از خانه‌های خالی و لوکس‌نشین‌ها به کجا رسید؟

رئیس کل سازمان امور مالیاتی درباره آخرین وضعیت اخذ مالیات از خانه‌های خالی و خانه‌ و خودروهای لوکس توضیحاتی ارائه کرد. 

دریافت مالیات از خانه‌های خالی و لوکس‌نشین‌ها به کجا رسید؟
رئیس کل سازمان امور مالیاتی درباره آخرین وضعیت اخذ مالیات از خانه‌های خالی و خانه‌ و خودروهای لوکس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری صفحه اقتصاد ، داوود منظور اظهار کرد: افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده با شناسایی واسطه‌گری و دلالی در بخش‌های مختلف از طریق اطلاعاتی که از مراکز مختلف چون سامانه‌های گمرکی، بانکی، ثبت اسناد، سامانه‌های حمل‌ونقل و … اخذ می‌کنیم، صورت می‌گیرد تا بدین ترتیب فرارهای مالیاتی نیز شناسایی و از آن‌ها مالیات اخذ شود.

رئیس کل سازمان امور مالیات گفت: مالیات خانه‌های خالی طبق قانون باید براساس اطلاعات دریافتی از سامانه املاک و اسکان باشد و براساس آیین‌نامه دولت تا پایان آذر ماه امسال وزارت راه و شهرسازی مهلت دارد تا اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی را تکمیل کند که به محض تکمیل شدن این اطلاعات، وزارت راه و شهرسازی نسبت به ارسال اطلاعات واحدهای خالی از سکنه اقدام می‌کند.

وی افزود: تا زمانی که مهلت قانونی درنظر گرفته شده برای وزارت راه و شهرسازی به منظور تکمیل اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی تمام نشده است‌، اطلاعاتی که در این زمینه در اختیار وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد، نمی‌توان به عنوان اطلاعات نهایی تلقی کرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی درباره مالیات خانه و خودروهای لوکس نیز گفت: مالیات خودروها به تصویب آیین‌نامه توسط دولت نیاز دارد که پیش نویس این آیین‌نامه را سازمان امور مالیاتی به دولت قبل داده بودند و در دولت فعلی این پیش‌نویس در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است که به محض ابلاغ آیین‌نامه مربوطه نسبت به اخذ مالیات اقدام می‌شود.

وی افزود: در خصوص اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان طراحی و تولید این سامانه تا جاهایی پیش رفته، اما قسمت‌هایی از آن هنوز تکمیل نیست. اولویت سازمان این است که سامانه را هر چه زودتر زیر بار ببرد. عوامل اجرایی و ناظر پروژه تقویت شده و کار تیمی فشرده‌ای برای تکمیل سامانه در حال انجام است. تلاش می‌کنیم تا پایان سال این سامانه راه اندازی شود.

منبع : ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان