حقوق کارمندان بانک های دولتی چقدر زیاد شد؟

حقوق کارمندان بانک‌ چند درصد افزایش می یابد؟ + زمان افزایش حقوق

بر اساس خبرها حقوق کارمندان بانک‌های دولتی ۱۰ درصد افزایش می یابد که در نیمه دوم سال جاری به زودی اجرایی خواهد شد.

حقوق کارمندان بانک‌ چند درصد افزایش می یابد؟ + زمان افزایش حقوق

صفحه اقتصاد - آسیه کرمی- بر اساس خبرها حقوق کارمندان بانک‌های دولتی ۱۰ درصد افزایش می یابد که در نیمه دوم سال جاری به زودی اجرایی خواهد شد.
طی روزهای گذشته خبری در رسانه ها منتشر شد که وزارت اقتصاد بزودی پیشنهادات تفویض اختیار به بانک‌های استانی، رفع دریافتی کارمندان شبکه بانکی را به شورای پول و اعتبار ارسال می کند.
کار کردن در بانک ها شامل تحویلداری، متصدی امور بانکی، نگهبانی، امور حقوقی، مدیریت و بسیاری عناوین دیگر است، همچنین بانکداری جز یکی از پرطرفدارترین مشاغل در ایران است. کارمندان بانک در ارتباط مستقیم با مشتریان هستند و به همین جهت، همیشه باید روحیه ای صبور و خوش خلق داشته باشند. اما اینجا جای سوال است که آیا درآمد کارمند بانک مناسب است؟

کارمند بانک بودن شغل یکنواختی می باشد که نیاز به تمرکز و دقت بالایی دارد. جدای از یکنواخت بودن این شغل، حقوق نسبتا بالا، امکان دریافت وام، پیشرفت و ارتقای شغلی و ساعات کاری بسیار مناسب، امتیازات خوبی هستند که اکثر افراد را برای کار کردن در بانک، وسوسه می کند و استخدام در بانک ها برای همه افراد در اولویت است.

بر اساس بررسی ها به طور کلی درآمد کارمند بانک از متوسط درآمد سایر کارمندان بخش های دولتی کمی بیشتر می باشد، اما همین متوسط درآمد دریافتی هم از بانکی به بانک دیگر متفاوت است.

یکی دیگر از عوامل موثر بر حقوق کارمندان بانک، میزان تحصیلات آنها می باشد. با وجود اینکه داشتن مدرک تحصیلی، اختلاف درآمد چندانی ایجاد نمی کند؛ اما برای رسیدن به جایگاه های مدیریتی، باید فوق لیسانس یا دکترا داشته باشند. سابقه کار یکی از مهم ترین عوامل تعیین میزان حقوق دریافتی در بانک ها می باشد. کارمندان هر اندازه سابقه بیشتری داشته باشند، اعتبار بیشتر و درآمد بالاتری خواهند داشت.

کارمندان بانک هم مانند سایر کارمندان نیاز به همسان سازی حقوق و افزایش حقوق دارند که بر اساس خبرها قرار است، حقوق کارمندان بانک‌های دولتی از نیمه دوم سال جاری ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

افزایش حقوق کارمندان بانک در سال 1401 از کی اجرا می شود؟

روز 9 آبان ماه طی اعلامیه ای وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: حقوق کارمندان بانک های دولتی به دنبال پیگیری جدی این وزارتخانه و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای نیمه دوم امسال ۱۰ درصد افزایش می یابد.
همچنین در متن این اطلاعیه آمده است: "پیرو درخواست های مکرر مدیران بانک های دولتی به این وزارتخانه، مبنی بر ترمیم حقوق و مزایای کارمندان بانک های دولتی و باور جدی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص صیانت از اقدامات و فعالیت های شبکه بانکی کشور به ویژه زحمات همکاران ارزشمند بانک ها، این وزارتخانه در ماه های اخیر به دنبال راهکارهایی قانونی برای کمک به معیشت و افزایش حقوق عزیزان بوده و مکاتبات و پیگیری های بسیاری را از مراجع مختلف داشته است.

جای بسی مسرت است که دولت محترم با نظر مثبت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به دنبال ترمیم حقوق کلیه کارکنان شاغل در تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک‌های دولتی است که افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان در نیمه دوم سال جاری به زودی اجرایی می شود.

علاوه بر این افزایش، وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاران سازمان برنامه و بودجه کشور همچنان پیگیر افزایش حقوق کارمندان و معیشت همکاران زیرمجموعه وزارتخانه و بانک‌های دولتی متبوع از طریق سایر ظرفیت‌های قانونی مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله افزایش ضریب فوق العاده ویژه و اخذ سایر مصوبات قانونی لازم از جمله از شورای حقوق و دستمزد خواهد بود.

امیدواریم این حرکت بتواند بخش کوچکی از مشکلات معیشتی کارمندان خدوم و ارزشمند بانک‌های دولتی که همواره در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، مشغول خدمت رسانی به هموطنان عزیز کشورمان بوده اند، را برطرف نماید.

این اقدام دولت در جهت افزایش حقوق کارمندان آنها را امیدوارتر می کند و با این افزایش حقوق ها، در این زمان که زندگی ها با توجه به شرایط اقتصادی کشور به سختی می گذرد، می تواند تا حدی از این سختی ها را کاهش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان