جمال رزاقی رئیس اتاق بازرگانی شیراز در گفتگو با صفحه اقتصاد:

متاسفانه ریشه اقتصاد ما در سیاست مانده است

جمال رزاقی رئیس اتاق بازرگانی شیراز در گفتگو با صفحه اقتصاد درباره مشکلات صادرات گفت: تولید و صادرات بهم وصل است.

متاسفانه ریشه اقتصاد ما در سیاست مانده است

جمال رزاقی رئیس اتاق بازرگانی شیراز براین باور است: مشکل اساسی ما در کشور این است که متاسفانه فرمان اقتصادی کشور دست سیاسیون افتاده است. اگر فرمان سیاست کشور دست اقتصاد می افتاد مشکلات حل بود.

جمال رزاقی رییس اتاق بازرگانی شیراز در گفتگو با صفحه اقتصاد درباره مشکلات صادرات گفت: تولید و صادرات بهم وصل است و نمی توان این دو را از هم جدا کرد. وقتی از تولید صحبت می کنیم منظور تولید و صادرات است. یعنی علاوه بر اینکه لازم است ما بنیان های تولید را در کشور تقویت کنیم و بحث قیمت تمام شده تولید که ناشی از هزینه های مالی، نظام بانکداری بیخود، نظام تامین اجتماعی، قانون کار، بروکراسی اداری، نظام پولی و مالی، روابط خارجی و غیره است.

وی ادامه داد: FATF چند سال روی زمین مانده است؟ مشکل اساسی ما در کشور این است که متاسفانه فرمان اقتصادی کشور دست سیاسیون افتاده است. اگر فرمان سیاست کشور دست اقتصاد می افتاد مشکلات حل بود. متاسفانه سیاسیون اجازه نمی دهند این اتفاق رقم بخورد. اگر آنها حل می شد هم مشکل تولید و هم مشکل صادرات حل می شد.

رزاقی در پاسخ به این پرسش، آیا شاهد رونق تولید در دولت جدید خواهیم بود گفت: اگر ریل گذاری صحیح در اقتصاد کشور اصلاح نشود، فرمان سیاست به دست اقتصاددان ها نیفتد، اقتصاد اصل در کشور نشود و کارها را بر اساس هزینه و فایده در کشور انجام می دهیم یقیناً نمی توانیم قدمی در جهت اصلاح اقتصاد کشور برداریم. اگر هم تا به امروز شاهد بودیم که اقتصاد ما از ریل خارج شده است بخاطر این بوده که مسئولین ما در سرجای خودشان نبودن و با بی تدبیری که صورت گرفته خیلی ها کاربلدها نیز خانه نشین شدند همچنین بدمسئولی که پول بادآورده نفت را با سیاست های غلط خودشان از بین ببردند که باید هر چه زودتر اصلاح شود.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان