مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس مطرح کرد:

بومی سازی و انجام سرویس‌های لازم در پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط متخصصان داخلی

صفحه اقتصاد - سمیرا عسکری - مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، از  بومی سازی و انجام سرویس‌های مورد نیاز در پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط متخصصان داخلی خبر

بومی سازی و انجام سرویس‌های لازم در پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط متخصصان داخلی

صفحه اقتصاد - سمیرا عسکری - مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ، از بومی سازی و انجام سرویس‌های مورد نیاز در پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط متخصصان داخلی خبر داد.

علیرضا جعفرپور بروجنی، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ، در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران، افزود: پارسال شرایط فضای خوب و مطلوبی وجود نداشت اما امسال شرایط برای همکاری و تعامل به ویژه در بخش رسانه‌ای بهتر شده است.

وی با بیان آن که نخستین تعمیرات اساسی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بهمن ماه گذشته انجام گرفت به گونه‌ای که با راه اندازی واحد تصفیه دیزل ما شرایط بهتری فراهم شده است، یادآور شد: 2 واحد تصفیه گازوییل داشتیم که یکی از واحدها مشکلاتی بر روی کمپرسور آن داشتیم که در سال‌های گذشته از نظر دور بود اما تغییراتی در آن انجام دادیم به طوری که مبدل‌ها نصب شد و آن واحد به بهره برداری رسیده است ضمن آن که واحد دیگر هم تا یکی دو ماه آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.

جعفرپور با اشاره به آن که خیلی بحث دانش بنیانی در پالایشگاه وجود نداشت، تصریح کرد: کمپرسورها را توسط متخصصان ایرانی تعمیر کردیم در خود پالایشگاه و توسط شرکت‌های داخلی کار سرویس آن‌ها را انجام گرفت.

وی با بیان آن که پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از مجهزترین پالایشگاه‌های کشور است گفت: پمپ‌های حساسی داشتیم که 90 درصد آن‌ها داخلی و بومی سازی شده‌اند به طوری که بازسازی آن‌ها توسط شرکت‌های داخلی صورت گرفته و این در حالی است که ظرفیت 450 هزار بشکه در حال حاضر داریم که به امید خدا تا پایان سال به 480 هزار بشکه خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ، با اشاره به آن که امیدواریم تا تمام نیازمندی‌های این پالایشگاه به طور کامل و تا آخر سال انجام و برطرف شود اظهار داشت: شرکت‌های بسیاری در سال گذشته به سمت ما آمدند و این در حالی است که اکنون در حال رسیدگی به نیازهای خود هستیم که در بخش فناوری با ارائه کتاب جدیدمان آن‌ها را معرفی کرده ایم.

وی به انجام مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته توسط این پالایشگاه اشاره کرد و افزود: فعالیت در بخش صنعت کشور دارای آثار متعددی است، به همین دلیل در راستای مسئولیت اجتماعی پالایشگاه، احداث یکی از پیشرفته ترین بیمارستان‌ها در کشور در 28 هزار متر مربع در 7 طبقه در حال انجام است. 400 میلیارد تومان برای انجام دیوارکشی و سایر موارد قرارداد بستیم و 550 میلیارد تومان هم برای مسائل فنی و هواسازها و چیلر و آسانسور هزینه انجام داده‌ایم تا بهمن‌ماه سال آینده بیمارستان به بهره برداری برسد.

جعفر پور در مورد جذب نیرو در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: حدود 9200 نفر نام‌نویسی انجام دادیم برای برگزاری آزمون‌ دیپلمه‌ها و افراد دارای کارشناسی که با همکاری سازمان سنجش، آزمون آن‌ها در حال برگزاری است تا شرایط برای در اختیار گرفتن نیروهای بومی انجام گیرد و نتایج آزمون تا 45 روز دیگر اعلام که طی آن 506 نفر نیرو به نیروهای ما اضافه خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر، یادآور شد: اکثر پالایشگاه‌ها از حالت سوخت محور بودن در حال فاصله گرفتن و به سمت تغییر فعالیت پترو پالایشگاهی هستند تا از خام فروشی جلوگیری به عمل آید و به همین منظور، در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، 3 برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

ضمن آن که طرح احداث آمونیاک را در دستور کار قرار داده‌ایم تا کمک به زنجیره غذایی کشور نیز کمک کنیم. از سوی دیگر سوخت‌های مازاد داریم تا صادرات هم از طریق آن انجام شود.

به گفته جعفر پور از آنجا که پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان به شمار می‌رود، از همین رو یک مسیری آموزشی مطلوب برای دانشجویان محسوب می‌شود. به همین منظور پذیرای جامعه فرهنگی و آموزشی کشور بودیم که این مساله هم امیدبخش و هم آگاهی بخش بود.

ما برای بازدید بسیاری از دانشجویان و بازدیدکنندگان که بیش از 4 هزار نفر بودند تورهای بازدید و راوی گری برای معرفی بخش‌های مختلف پالایشگاه در مسیر راهیان پیشرفت را تدارک دادیم از متخصصان خود استفاده کردیم برای روایت گری تا نسل جوان در مسیر درست پیشرفت قرار بگیرند و امید به آینده در دل آن‌ها افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان