آلبرت بغزیان کارشناس اقتصادی در گفتگو با صفحه اقتصاد:

بورس بر اساس منافع دولت بازی می کند

آلبرت بغزیان کارشناس اقتصادی در گفتگو با صفحه اقتصاد، در پاسخ به این پرسش، خیلی از کشورها بازار بورس را شاهرگ اصلی اقتصاد خود می دانند

بورس بر اساس منافع دولت بازی می کند

کارشناس اقتصادی براین باور است: به راحتی می توانیم بورس را مدیریت کنیم به دلیل اینکه بورس ما مثل کشورهای دیگر انقدر کلان نیست که نشود مدیریت کرد و جای سوال دارد چرا یک بازار بورس که به راحتی میشود سر و ته ان را دید مدیریت نمی شود؟ مگر در این بازار چقدر دست وجود دارد که مدیریت ان سخت است؟

آلبرت بغزیان کارشناس اقتصادی در گفتگو با صفحه اقتصاد، در پاسخ به این پرسش، خیلی از کشورها بازار بورس را شاهرگ اصلی اقتصاد خود می دانند ولی متاسفانه در اینجا چنین چیزی مشاهده نمی شود تحلیل شما در این باره چیست گفت: کشورهای دیگر مثل ایران نیست، آنجا نمی توانند به راحتی در اقتصاد از جمله بورس تبانی کنند. بازار بورسی که دارند یک بازار بین المللی است. شرایط بازار بورس کشورهای دیگر اینگونه است که برای هر شرکتی ناظر می گذارند و کاملا معاملات را بررسی می کنند اگر هم شاخصی ریزش کرد حتما پیگیری و بررسی می کنند. متاسفانه بورس ایران با یک تب میلرزه و نمیشود کاری کرد ولی در کشورهای دیگر بورس را نگاه حرفه ایی دارند و در ان بازی می کنند ان هم بزرگان بازی می کنند.

وی با اشاره به اینکه، با توجه به اقتصاد دستوری که داریم باعث شده بازار بورس هم تخصصی عمل نکند پاسخ داد: کلمه اقتصاد دستوری باید مصداق داشته باشد. آن هایی که براین باور هستند اقتصاد ما دستوری است یک نمونه بیاورند. ولی بخوبی مشخص است بورس ما تحت منافع دولت بازی می کند شاید اسمش دستوری باشد یا اسم دیگری را به خود بگیرد. به راحتی می توانیم بورس را مدیریت کنیم به دلیل اینکه بورس ما مثل کشورهای دیگر انقدر کلان نیست که نشود مدیریت کرد و جای سوال دارد چرا یک بازار بورس که به راحتی میشود سر و ته ان را دید مدیریت نمی شود؟مگر در این بازار چقدر دست وجود دارد که مدیریت ان سخت است؟

این استاد دانشگاه درخصوص شعار رییس جمهور مبنی براینکه بورس را در عرض یکماه سامان میدهم تصریح کرد: آن هایی که براین باور هستند بازار بورس را سه روزه درست می کنیم مگر بورس ما سه روزه خراب شده که سه روزه درست شود. بورس را نمی شود درست کرد به دلیل اینکه عده ای آن جا با شاخص بازی می کنند آن قدر مهارت دارند که بتوانند صف درست کنند. اگر بتوان این صف ها را جمع کرد و بورس براساس فاندامنت ها عمل کند حتما بورس به سودآوری خواهد رسید و دیگر نیاز به این صف ها نیست حتی شاهد انقدر ضرر نیستم.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان