رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با صفحه اقتصاد:

بودجه ۱۴۰۰ ضربه های سنگینی به صادرات زد

ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با صفحه اقتصاد، درباره صادارت گفت: خوشبختانه تا به امروز بودجه 1400

بودجه 1400 ضربه های سنگینی به صادرات زد

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران براین باور است: دولت سیزدهم تا به امروز خوب توانست ظاهر شود و امیدواریم این ظاهر شدن تا آخر ادامه پیدا کند. اگر دولت با همین سیاست اقتصادی جلو برود قطعا تحولات خوبی در اقتصاد و در صادرات خواهیم داشت.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با صفحه اقتصاد، درباره صادارت گفت: خوشبختانه تا به امروز ظرفیت صادرات ایران را می توان حدود ۴۰ میلیارد دلار در سال برآورد کرد و پیوستن ایران به پیمان شانگهای بسیار اتفاق نویدبخشی به شمار می آید که می تواند تحولات اساسی در صادرات رقم زد. یکی از مهمترین ویژگی های عضویت در این پیمان قدرت چانه زنی ایران در مبادلات تجاری علی الخصوص با کشورهای اروپایی است که اگر بتوانیم در این زمینه برنامه ریزی دقیق و خوبی داشته باشیم دست آوردهای خوبی را خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه پیوستن ایران به پیمان شانگها نباید دست گم بگیریم، تصریح کرد: ایران سالها تلاش داشت که عضو دائمی پیمان شانگهای شود که خوشبختانه این اتفاق بالاخره افتاد. یکی از دست آوردهای مهم این پیمان را می توان اینگونه تفسیر کرد که ایران توان برای رقابت در بازار منطقه ای و حتی اروپایی را خواهد داشت.

روغنی براین باور است: دولت باید دست بدنه خصوصی سازی را باز بگذارد و متاسفانه در سالهای گذشته چنین اتفاقی در اقتصاد ما نیفتاد و همین امر باعث شد که به اقتصاد ما لطمه بسیار زیادی وارد شود. ما نباید به راحتی از پیمان شانگهای و یا موقعیت های اقتصادی عبور کنیم. صادرات می تواند تحولات جدیدی در بدنه اقتصاد ما وارد کند.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با اشاره به رفع تحریم ها تصریح کرد: اگر در این دولت شاهد رفع تحریم ها بودیم قطعا کشورهای اروپایی تمایل برای حضور در ایران را خواهند داشتند ولی نباید فورا اجاره بازگشت به کشورها و شرکت ها را بدهیم به دلیل اینکه نمی توان به راحتی به این کشورها اعتماد کرد.

او تصریح کرد: خوشبختانه تا به امروز و با وجود تحریم‌ها و مشکلات معیشتی و اقتصادی شاهد رشد خوب صنعتی در کشور بودیم که همین امر را باید به فال نیک گرفت به دلیل اینکه تحریم بودیم و دسترسی به مواد زیاد خوب نبودیم ولی توانستیم در بخش صنعت به خوبی گام برداریم .

وی با اشاره به بودجه سال گذشته گفت: متاسفانه بودجه‌ای که برای سال ۹۹ پیش‌بینی شده بود بودجه منطقی نبود و کاملا انقباضی بشمار می آمد و همین امر باعث شد به بخش خصوصی و درآمدها و حتی صادرات فشار زیادی وارد شود امیدواریم در این دولت و در بودجه 1401 شاهد چنین مواردی نباشیم و اقتصاد ما دیگر فرصت سوخت ندارد.

روغنی براین باور است: دولت سیزدهم تا به امروز خوب توانست ظاهر شود و امیدواریم این ظاهر شدن تا آخر ادامه پیدا کند. اگر دولت با همین سیاست اقتصادی جلو برود قطعا تحولات خوبی در اقتصاد و در صادرات خواهیم داشت.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان