گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از عملکرد بانک های بورسی

بانک صادرات در پایان فصل سوم؛ کاهش هزینه ها افزایش درآمدها

افزایش 63 درصدی درآمد خالص کامزدی و کاهش 57 درصدی هزینه مطالبات مشکوک الوصول در سه فصل نخست سال جاری در بانک صادرات رقم خورد.

بانک صادرات در پایان فصل سوم؛ کاهش هزینه ها افزایش درآمدها

افزایش 63 درصدی درآمد خالص کارمزدی و کاهش 57 درصدی هزینه مطالبات مشکوک الوصول در سه فصل نخست سال جاری در بانک صادرات ایران رقم خورد.

به گزارش صفحه اقتصاد؛ بانک صادرات که با نماد " وبصادر " و با سرمایه ثبت شده نزدیک به 17.54 هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه فعالیت می کند، اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به پایان آذرماه ۱۴۰۰ (حسابرسی نشده) را منتشر کرد.

این بانک بزرگ خصوصی در مهمترین عملیات بانکداری یعنی پرداخت تسهیلات و سپرده گذاری با رشد 11 درصدی در این دوره روبرو شد و خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری بانک صادرات به رقم 4.384 میلیارد تومان رسید، این رقم در پایان آذر ماه سال گذشته 3.954 میلیارد تومان بود.

خالص درآمد کارمزد بانک صادرات ایران در این دوره زمانی به 1.876 میلیارد تومان رسید که حاکی از رشد 63 درصدی است، درآمد کارمزدی دومین بخش مهم از سرفصل های درآمد بانک هاست. این بانک در دوره مشابه سال گذشته 1.149 میلیارد تومان درآمد در این بخش داشته است.

سرفصل سایر درآمدهای عملیاتی بانک صادرات با رشد سه درصدی روبرو شد و به رقم 1.792 میلیارد تومان افزایش یافت و هزینه های اداری و عمومی 31 درصد افزایش داشت و اما هزینه های مطالبات مشکوک الوصول 57 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش داشته است که حاکی از عملکرد مطلوب در کنترل ریسک در بخش تسهیلات دهی است.

"وبصادر" در بخش مبالات ارزی 276 میلیارد تومان سود خالص کسب کرد این در حالی است که در دوره مشابه سال گذشته در این بخش 2.307 هزار میلیارد تومان زیان داشته است و همچنین در بخش سایر درآمدها هزینه ها با کسب 10.879 میلیارد تومان درآمد، چهار درصد افت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته داشت.

بانک صادرات

بانک صادرات

بانک صادرات ایران در این دوره با کنترل مطلوب ریسک هزینه مطالبات مشکوک و الصول به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داد و همچنین در دو بخش اصلی درآمدی یعنی درآمد تسهیلات و کارمزد رشد مناسبی داشته است که حاصل آن کسب 174 میلیارد تومان سود خالص و شناسایی 10 ریال سود برای هر سهم بود.

گزارش : علی سوری

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان