بابک صدرایی کارشناس خودرو در گفتگو با صفحه اقتصاد:

بازار خودروی ما و مسائل تولید و بازار درگیر مسائل سیاسی است

بابک صدرایی تحلیلگر مسائل خودرو در گفتگو با صفحه اقتصاد، درباره چالش های دولت سیزدهم در بحث بازار خودرو گفت: بازار خودرو در ایران .

بازار خودروی ما و مسائل تولید و بازار درگیر مسائل سیاسی است

بابک صدرایی تحلیلگر مسائل خودرو اظهار کرد: سال های سال است که تحریم های جهانی بر ما حاکم است و با برندهای سطح اول جهان در بحث تولید نمی توانیم تعامل داشته باشیم و برندهای دیگری که وارد بازار ما می شوند خیلی با ترس می آیند چون ثبات اقتصادی و سیاسی وجود ندارد و مشکلات داخلی و مدیریت داخلی اجازه نمی دهد که شرکت های خارجی آن چنان که در کشورهایی همچون ترکیه، آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی و کشورهای اطراف روسیه سرمایه گذاری می کنند، در ایران نیز سرمایه گذاری کنند.

بابک صدرایی تحلیلگر مسائل خودرو در گفتگو با پایگاه خبری صفحه اقتصاد درباره چالش های دولت سیزدهم در بحث بازار خودرو گفت: بازار خودرو در ایران با همه دنیا تفاوت دارد. بازار خودروی ما و مسائل تولید و بازار و هر بحثی که در این بازار وجود دارد، درگیر مسائل سیاسی است. یعنی بحث های سیاست خارجی و تحریم ها بر این بازار سایه افکنده است در حالی که شاید مسئله اصلی بحث های مدیریتی و عدم برنامه های بلند مدت و ساختاری است. هم مشکلات داخلی و هم مشکلات خارجی به این صنعت سایه افکنده و آن را به این وضعی که امروز می بینید درآورده است.

وی تصریح کرد: اگر چنانچه وضعیت تحریم ها و گفتگوهای ما حل نشود و با دنیای امروز و کشورهایی که صاحب تکنولوژی و صنعت هستند روابط ما عادی نشود این التهابات را داریم چه بسا که این التهابات بیشتر هم بشود. موضوع دیگر مدیریت داخلی است. فرض کنیم با دنیا مسائل را حل و فصل کردیم و تحریم ها برداشته شد آیا مدیریت داخلی ما چنین ساختار و ظرفیتی دارد که بتواند بازار و تولید را کنترل کند و یک تغییر بنیادین ایجاد کند؟ متاسفانه تا امروز این چنین نبوده است یعنی حتی اگر زمانی که تحریم نبودیم می دانیم مدیریت ما تصمیم گیری های اشتباه زیاد داشتند و این فرقی ندارد چه دولتی و چه جناحی باشد.

صدرایی افزود: هر دولتی بخواهد در شرایط فعلی سکان را در دست بگیرد بستگی به این دارد بازار خودرو و شرایط تولید تا چه حدی می تواند حل کند و شرایط را کمی نرمال کند. در آن زمان به شرایطی می رسیم که تا حدودی نرمال است. سال های سال است که تحریم های جهانی بر ما حاکم است و با برندهای سطح اول جهان در بحث تولید نمی توانیم تعامل داشته باشیم و برندهای دیگری که وارد بازار ما می شوند خیلی با ترس می آیند چون ثبات اقتصادی و سیاسی وجود ندارد و مشکلات داخلی و مدیریت داخلی اجازه نمی دهد که شرکت های خارجی آن چنان که در کشورهایی همچون ترکیه، آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی و کشورهای اطراف روسیه سرمایه گذاری می کنند، در ایران نیز سرمایه گذاری کنند.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان