گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از قیمت جدید کالاها

آیا مرغ و تخم مرغ در نیمه دوم ۱۴۰۱ گران می شود؟

براساس آنچه که در گزارش تحلیلی پایان شهریور ماه شرح داده ایم، مرغداران خواستار تغییر و افزایش نرخ مصوب مرغ بودند اما طبق بررسی خبرنگار پایگاه خبری صفحه اقتصاد

آیا مرغ و تخم مرغ در نیمه دوم 1401 گران می شود؟

در این گزارش از صفحه اقتصاد توضیحاتی درباره قیمت مرغ و تخم مرغ در نیمه دوم سال 1401 و قیمت جدید میوه و خشکبار پرداخته شده است.
چند روز گذشته در مورد بررسی قیمت مرغ در نیمه نخست سال 1401 پرداخته است از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت مرغ نوسانات بسیاری را تجربه کرد.
اوج این نوسانات و گرانی مرغ با حذف ارز 4200 تومانی و اصلاح یارانه ها صورت گرفت و قیمت مرغ به حدی رسید که بسیاری از خانوارهای دهک متوسط جامعه هم نیز توان خرید آن را ندارند.

براساس آنچه که در گزارش تحلیلی پایان شهریور ماه شرح داده ایم، مرغداران خواستار تغییر و افزایش نرخ مصوب مرغ بودند اما طبق بررسی خبرنگار پایگاه خبری صفحه اقتصاد و بر اساس نرخ‌نامه‌ی اعلامی سازمان میادین میوه و تره‌بار قیمت مرغ بدون تغییر مانده است.

و بر اساس خبرها نیز وزیر جهاد کشاورزی از بررسی این درخواست مرغداران در جلسه ستاد تنظیم بازار خبر داده بود اما همچنان قیمت این کالای اساسی تغییری نکرده است.

در حال حاضر و بر اساس آنچه که سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران، اعلام کرده است، هر کیلوگرم مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌نایلونی در سطح شهر تهران 59 هزار و 800 تومان است که مانند همان قیمت مصوب اعلامی بعد از اصلاح یارانه‌ها در اردیبهشت ماه 1401 است.

قیمت جدید مرغ و تخم مرغ در نیمه دوم سال 1401

براساس نرخ اعلامی قیمت هر کیلو ران مرغ بدون پوست 88 هزار و دویست تومان و ران و سینه بدون پوست 95 هزار و 100 تومان می باشد. اگر خانوارها قید خوردن ران و سینه مرغ را بزنند و بخواهند ساده ترین و ارزان ترین قسمت مرغ را که بال و بازوی مرغ است، خریداری کنند باید برای یک کیلوگرم بال مرغ 76 هزار و 400 تومان و برای یک کیلو بازوی مرغ 55 هزار و 900 تومان پرداخت کنند که این خود برای خانوارهای دهک متوسط نیز براساس درآمد روزانه آنها و تعداد فرزندان و به خصوص اگر مستاجر نیز باشند، هزینه سنگینی است.

قیمت جدید مرغ در نیمه دوم سال 1401

آیا دولت برای این نوسانات و گرانی مرغ برنامه ای تدارک دیده است یا همچنان قشر ضعیف جامعه در حسرت چشیدن مزه مرغ خواهند ماند. که اگر فکری به حال گرانی کالاهای اساسی نشود خانوارهای متوسط نیز توان خرید مرغ را نخواهند داشت.

طبق نرخ های اعلامی قیمت یک شانه تخم مرغ 30 عددی 87000 هزار تومان، بسته 24 عددی 74 هزار و 200 تومان و یک شانه 6 عددی تخم مرغ 18 هزار و 800 تومان است.

قیمت جدید شانه تخم مرغ در نیمه دوم سال 1401

و همچنین بر اساس بررسی های صورت گرفته و نرخ های اعلامی قیمت یک کیلوگرم پسته اکبری 410 هزار تومان و یک کیلوگرم گردو پوست کاغذی 135 هزار تومان اعلام شده است.

قیمت جدید خشکبار در نیمه دوم سال 1401

بنابراین گزارش نرخ میوه، هر یک کیلوگرم انار 15 هزار و 700 تومان، یک کیلوگرم موز 44000 تومان، خیار گلخانه ای 12 هزار و 300 تومان، و یک کیلوگرم لیمو ترش میناب نیز کیلویی 18 هزار تومان بفروش می رسد.

قیمت جدید میوه در نیمه دوم سال 1401

با توجه به گرانی و تورم قشر متوسط جامعه در سال شاید یکی دو سری بتوانند موز این میوه گران را بخرند.

و همچنین اگر خانواده ها بخواهند خیار که کیلویی 12 هزار تومان ارزان ترین میوه است را خریداری کنند باز برای قشر متوسط و دهک پایین جامعه هزینه بردار است و شاید در ماه یکی دوبار نیز توان خرید این میوه ارزان را نداشته باشند.

به امید روزی که درآمد خانواده ها با این گرانی و تورم برابر شود و خانواده ها در توان خرید یک کیلو گرم موز را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان