حمیدرضا جیهانی کارشناس اقتصادی در گفتگو با صفحه اقتصاد:

دولت چگونه بازار سرمایه را به سمت آرامش سوق دهد؟

حمیدرضا جیهانی تحلیلگر اقتصادی در گفتگو با صفحه اقتصاد، در پاسخ به این پرسش، دولت باید چه برنامه ایی را پیاده کند تا بازار سرمایه رشد اقتصادی

دولت چگونه بازار سرمایه را به سمت آرامش سوق دهد؟

حمیدرضا جیهانی کارشناس اقتصادی در گفتگو با صفحه اقتصاد، در پاسخ به این پرسش، دولت باید چه برنامه ایی را پیاده کند تا بازار سرمایه را به سمت آرامش سوق دهد؟ گفت: دولت جدید وارث یک شرایط بحرانی و یک زمین سوخته از دولت قبل است. شاهد هستیم، روندهایی که داشته به سمت و سوی فضای تثبیت برود و ما این را در مولفه های مختلف اقتصاد هم می دانیم. البته نقل هایی هم به صورت موردی خاص داریم ولی دولت با توجه به اینکه با کسری منابع بسیار زیادی مواجه بوده غیر از آنکه کسری بودجه داشته، حدود 40 هزار میلیارد از اوراق سال های گذشته که دولت قبلی در بازار فرابورس فروخته بوده توانسته بازپرداخت این مبلغ ها را انجام بدهد.

وی ادامه داد: 4 هزار میلیارد تومان عدد کمی به حساب نمی آید. با توجه به قدم هایی که تا به امروز برداشته است می توان گفت به سمت ثبات اقتصادی خواهد رفت. حتما ظرفیت هایی دارد که می تواند فضای رشد را نیز ارتقا بدهد. به نظر من، دولت تلاش کرده در بازار ارز در بازار مسکن در بازار سرمایه حتی بعد از آن بحران هایی که ما در سال گذشته و ابتدای امسال داشتیم به سمت و سوی ثبات برود. ولی قاعدتا زیرساخت های قبلی هنوز آماده نیست قطعا پایه های متزلزلی دارد.

جیهانی براین باور است: قاعدتا دولت تیمی اقتصادی که تشکیل داده نیاز است، سیاست های که دارد و با توجه به مدیریت شرایط گذشته کنار همدیگر قرار بگیرند. ما می بینیم که وزرا سعی کردند در حوزه ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی را محیا کنند. با توجه به اینکه در شرایط بحرانی بودیم. طبق گزارشات و آمارها تامین کالاهای اساسی مثل گندم مواد نهاده های دارویی تامین شده و سعی کردند ثبات را در بازارها و نیازهای اولیه مردم ایجاد کنند که همین امر متولیش وزارت صنعت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی بوده که توانسته اند کنار همدیگر فرآیندها را ایجاد کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث تامین واکسن و تامین ارز، وزارت اقتصادی و دارایی، وزارت بهداشت و بانک مرکزی از متولیان اصلی بودند که توانستند واردات سنگینی واکسن به ایران صورت دهند همچنین بحث امنیت بهداشتی مردم را تامین کند. ولی ما هنوز هم انتظاراتی که از دولت جناب آقای رئیسی و تیم اش داریم این است که روندها به صورت حرفه ای تر و دقیق تر پیگیری شود. دولت در مسیر و ریل گذاری خوبی قرار گرفته است ولی تداوم این فعالیت نیاز به گذشت زمان و هماهنگ تر شدن این تیم هم دارد.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان