آیا بیت کوین جای طلا و دلار را در آینده خواهد گرفت؟

افت و خیزهای بازار ارز دیجیتال نمی تواند از اهمیت این بازار نوظهور بکاهد به گونه ای که اقتصادانان بر این عقیده اند که بیت کوین جایگزین دلار

آیا بیت کوین جای طلا و دلار را در آینده خواهد گرفت؟

افت و خیزهای بازار ارز دیجیتال نمی تواند از اهمیت این بازار نوظهور بکاهد به گونه ای که اقتصادانان بر این عقیده اند که بیت کوین و ارزهای دیجیتال آینده بازار پول خواهند بود.

در معاملات آتی ، طلا به بالای هزار و ۹۰۰ دلار در هر اونس صعود کرد که به طور تقریبی ۸٪ در ماه رشد داشت.طلا همچنان با تلاش های بی سابقه اعم از سیاست های پولی و مالی بهره گرفته و به دنبال افزایش اعتبار خود در بازار جهانی است و از طرفی هم برخی معامله گران اعتماد خود را با ارزهای رمزپایه از دست دادند بیشتر به سوی طلا حرکت می کنند. طلای در ماه شهوریور ۶.۸۰ دلار معادل ۰.۴٪ افزایش یافت و به قیمت ۱، ۹۰۵.۳۰ دلار در هر اونس رسید.
بیت کوین جایگزین دلار بیت کوین جایگزین دلار

افزایش تورم بیش از انتظار

سهام بازارهای جهانی در حالی که دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی روز جمعه عقب نشینی کرد، افزایش یافت، زیرا داده های جدید نگرانی های تورم و تقویت بیشتر فعالیت اقتصادی را از تقاضای پنهان تایید کردند.

گزارش وزارت بازرگانی آمریکا در روز جمعه نشان داد که قیمت های مصرف کننده در سال منتهی به آوریل (اردیبهشت) ۳.۱٪ افزایش داشت و از هدف ۲٪ فدرال رزرو عبور کرده و بیشترین سود سالانه خود را از سال ۱۹۹۲ به بعد ثبت کرده است.

هزینه های مصرف کننده، که بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی آمریکا را تشکیل می دهد، در سه ماهه اول با نرخ سالانه ۱۱.۳٪ افزایش یافته است، زیرا رشد واکسن ها از تسریع در کنترل همه گیر COVID-۱۹، اقتصاد را برای رشد قوی قرار می دهد. شاخص دلار ارزهای اصلی پس از کسب سود با ۰.۰۱۷٪ کاهش به ۸۹.۹۹۷ رسید.

آینده تمام شده بیت کوین

قیمت بیت کوین در روز جمعه با یک ضربه دیگر مواجه شد. ارزهای رمزپایه دیگری از جمله اتر و داج نیز شاهد افت ارزش خود بودند.

براساس داده های Coin Metrics، بیت کوین حدود ۳۵هزار و ۲۹۲ دلار معامله شد که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹ درصد کاهش داشت.

اواخر صبح جمعه قیمت بیت کوین از سطح ۳۶هزار دلار بالاتر رفت. قیمت اتریوم ۷.۷٪ کاهش یافت و به ۲هزار و ۵۶۰.۷۸ دلار در هر سکه رسید، در حالی که قیمت دوج کوین با ۵٪ کاهش به ۳۱ سنت رسید.

بیت کوین، محبوب ترین ارز رمزنگاری شده در جهان پس از یک هفته آشفتگی ۳۰٪ افت تا حدود 30.000 دلار سقوط کرد، سعی در بهبودی داشت. قبل از اینکه برخی از سودهای خود را از دست داد، چهارشنبه برای مدت کوتاهی به بالای ۴۰هزار دلار صعود کرد.

سرمایه گذاران ارزهای رمزنگاری شده همچنان اختلاف نظر دارند. هفته گذشته در یادداشت ۴۱ صفحه ای، تحلیلگران گلدمن ساکس نظرات خود را در مورد اینکه آیا افراد مانند بیت کوین و اتریوم را باید یک کلاس دارایی در نظر گرفت، به اشتراک گذاشتند.

آخرین سقوط قیمت یک روز پس از آن است که کیت وود، بنیانگذار و مدیرعامل Ark موسسه سرمایه گذاری، اظهار داشت بیت کوین در دنیای کاهش قیمت ها جا دارد.

تحلیل تکنیکال چارت بیت‌کوین نشان می‌دهد که شاخص مک دی از محدوده قرمز وارد محدوده سبز شده و بیت‌کوین این قابلیت را دارد تا با افزایشی ۵.۵ برابری مواجه شود. در ماه جاری شاخص‌هایی که پیش بینی صعود بیت‌کوین را کنند کم نبوده اند و وضعیت بنیادین شبکه هم وضعیت امیدوار کننده‌ای دارد.

آخرین باری که شاخص مک دی چنین وضعیتی پیدا کرده بود، ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ بود که ارزش بیت‌کوین از قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ دلاری حدوداً ۵.۵ برابر شد. اگر تاریخ تکرار شود، احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۲ شاهد عبور قیمت بیت‌کوین از سطح ۲۲۰ هزار دلار خواهیم بود.

آنتونی پامپلیانو- بنیان گذار مؤسسه مورگان کریگ- گفت: فکر می‌کنم که به زودی شاهد آغاز یک دوره صعود سریع قیمت بیت‌کوین خواهیم بود. سال ۲۰۱۷ نیز این اتفاق افتاد و قیمت بیت‌کوین تنها در ۱۸ روز از ۱۰ هزار دلار به ۲۰ هزار دلار رسید. خیلی احمقانه نخواهد بود اگر امیدوار باشیم که این اتفاق اواخر امسال یا اوایل سال آینده نیز رخ بدهد.

بیت‌کوین پس از ریزش سریع ماه قبل که در جریان آن قیمتش از ۶۲ هزار دلار نصف شد، مجدداً در مدار صعودی قرار گرفته و ارزش آن در ماه اخیر حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. اگرچه بیت‌کوین در حال حاضر در حال جدال بر سر فتح کانال ۵۰ هزار دلاری قرار دارد اما شاخص‌ها به ویژه شاخص‌های میانگین متحرک حاوی خبرهای خوشی برای بیت‌کوین در روزهای آینده هستند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان