گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از استعلام دهک خانوارها

آموزش استعلام دهک خانوار با کدملی

هنوز هستند عده ای از خانوارها که نسبت به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارند. چگونه با کد ملی استعلام دهک خانوار را بگیریم؟ 

آموزش استعلام دهک خانوار با کدملی

آسیه کرمی - صفحه اقتصاد - هنوز هستند عده ای از خانوارها که نسبت به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارند. چگونه با کد ملی استعلام دهک خانوار را بگیریم؟

استعلام دهک خانوار چگونه است؟ یکی از روش ها استعلام با کد ملی است. برای این کار خانوارها باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.
با وجود اینکه چند ما از اصلاح یارانه ها می گذرد اما عده ای از خانواده ها همچنان نسبت به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارند و نمی‌دانند جز کدام دهک قرار گرفته اند.

بر همین اساس در این گزارش ما توضیحاتی را در این خصوص ارائه می کنیم.

چگونه دهک خانوار را می توان مشخص کرد؟ چگونه بفهمیم جز کدام دهک قرار داریم؟ دهک بندی افراد بر اساس چه معیارهایی صورت گرفته است؟

مبلغ یارانه معیشتی خانوار

دهک ۱ تا ۳ به ازای هر نفر ۴۰۰٫۰۰۰ تومان

خانواده ۲ نفره ۸۰۰٫۰۰۰ تومان، خانواده ۳ نفره ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان، خانواده ۴ نفره ۱٫۶۰۰٫۰۰۰ تومان و خانواده ۵ نفره ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان یارانه معیشتی دریافت می کنند.

دهک ۴ تا ۹ به ازای هر نفر ۳۰۰٫۰۰۰ تومان

خانواده ۲ نفره ۶۰۰٫۰۰۰ تومان، خانواده ۳ نفره ۹۰۰٫۰۰۰ تومان، خانواده ۴ نفره ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان و خانواده ۵ نفره ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان دریافت می کنند.

استعلام دهک بندی یارانه

مرحله اول:

به سایت سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به نشانی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید و در پایین صفحه بر روی دکمه ورود به سامانه کلیک کنید.

مرحله دوم:

در مرحله دوم به صفحه ای همانند تصویر زیر هدایت خواهید شد که باید اطلاعات خواسته شده اعم از:

شماره ملی سرپرست خانوار

شماره حساب واریز یارانه

مشخص کردن تعداد خانوار

شماره ملی یکی از اعضای خانوار تحت پوشش

تصویر امنیتی

را وارد و در پایان بر روی دکمه ورود کلیک کنید.

اطلاعات خانوار برای استعلام دهک بندی یارانه مرحله سوم:

در مرحله سوم وضعیت یارانه شما مشخص است که شاملدریافت یارانه نقدیمی باشد یا خیر (مشمول/غیرمشمول)، در تصویر زیر برای یکی از افراد خانور نمایش داده شده که مشمول دریافت یارانه می باشد.

در انتها هم بر روی نمایش شناسنامه اقتصادی خانوار جهت مشاهده دهک بندی یارانه خود می توانید کلیک کنید.

وضعیت یارانه مرحله چهارم:

و در مرحله آخر نتیجه بررسی دهک بندی یارانه شما توسط دولت که با بررسی اطلاعات دارایی و مالی خانوار شماست، نمایش داده خواهد شد.

استعلام دهک خانوار با کدملی

یکی از این روش ها استعلام دهک خانوار، با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس حاصل کنند.

در مرحله بعد افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار، می توانند دهک درآمدی خانوار را تشخیص داده و بفهمند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار گرفته اند.

با این روش همه افراد دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام بگیرند. البته افرادی که سپرست یا یکی از اعضای خانواده آن‌ها جزو نیرو‌های مسلح باشد باید برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود با ستاد نیرو‌های مسلح تماس بگیرند.

علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است.

بر اساس بررسی ها دهک‌بندی درآمدی خانوارها طبق یک سری اطلاعات مربوط به درآمد و دارایی افراد انجام شده است، به نحوی که گردش تمامی حساب‌های فرد، تراکنش‌های کارتی و اینترنتی، اطلاعات مربوط به حقوق، مالیات و بیمه و دارایی‌هایی از قبیل خودروهای فرد مورد نظر می باشد؛ خانوارها بر اساس درآمد و دارایی‌های ذکرشده در طی چندین سال رتبه‌بندی می‌شود و در آخر تعداد اعضای خانوار نیز مد نظر قرار گرفته می شود.

چگونه برای وام ۱۰ میلیونی یارانه ثبت نام کنیم؟

بر اساس خبرهای منتشر شده در فضای مجازی و عموم که با یارانه خود می توان وام ۱۰ میلیونی گرفت، وایرال شده و مشاهده شده است که افراد بسیاری با سامانه تلفن گویا خودکار (شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ برای وام یارانه) تماس گرفته و کدملی، شماره همراه و شماره حساب یا کارت یارانه خود را اعلام کرده اند حال باید منتظر خبرهای جدید تر در این خصوص ماند.

جدول دهک بندی یارانه ۱۴۰۱

دهک ها(طبق هزینه ها بجز سرمایه گذاری) میانگین درآمد خانوار
دهک اول ۱٫۶۵۴٫۰۰۰ تومان
دهک دوم ۲٫۳۳۵٫۰۰۰ تومان
دهک سوم ۲٫۷۶۰٫۰۰۰ تومان
دهک چهارم ۳٫۲۶۵٫۰۰۰ تومان
دهک پنجم ۳٫۶۲۵٫۰۰۰ تومان
دهک ششم ۴٫۱۳۰٫۰۰۰ تومان
دهک هفتم ۴٫۷۳۵٫۰۰۰ تومان
دهک هشتم ۵٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان
دهک نهم ۶٫۷۲۰٫۰۰۰ تومان
دهک دهم ۱۰٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان