گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از سفر اربعین ۱۴۰۰

آشفته بازار بلیت اربعین همچنان ادامه دارد

 در حالی که اعلام شده بود از 28 شهریورماه پروازهای اربعین آغاز می شود اما همچنان شاهد آن هستیم که هنوز هیچ بلیتی با نرخ مصوب وجود ندارد.

آشفته بازار بلیت اربعین همچنان ادامه دارد

در حالی که اعلام شده بود از فردا 28 شهریور ماه پروازهای اربعین آغاز می شود اما همچنان شاهد آن هستیم که هنوز هیچ بلیتی با نرخ مصوب در بازار وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری صفحه اقتصاد با توجه به آنکه اعلام شده بود پروازهای اربعین از 28 شهریور تا 10 مهر ماه است و فروش بلیت های پروازهای اربعین هم مقرر شده بود از پنج شنبه 25 شهریور ماه باشد اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که هنوز هیچ اقدامی برای فروش این بلیت ها صورت نگرفته و ما همچنان شاهد بازار سیاه بلیت برای اربعین هستیم این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری آمادگی کامل برای انجام تمامی پروازهای اربعین داشت اما به دلیل آنکه هنوز سازمان حج زیارت اسامی ثبت نام کنندگان درسامانه سماح را ارائه نکرده بود نمی توانند برای فروش بلیت اقدامی انجام دهند.

براساس این گزارش در حالی که پیش از این اعلام شده بود 30 هزارنفر برای جابه جایی زائران در نظر گرفته شده اما با رایزنی های صورت گرفته با کشور عراق تعداد زائران به 60 هزارنفر رسید اما به نظر می رسد هنوز کشور عراق برای این زائران هیچ ویزایی را صادر نکرده و این خود سنگ بزرگی برای ورود زائران به این کشور به شمار می رود.

باتوجه به آنکه در هفته گذشته جلسه رسمی برای بررسی قیمت و نحوه جابه جایی زائران از طریق ناوگان هوایی با حضور تمامی نمایندگان ایرلاین ها ،سازمان هواپیمایی کشور و مدیرعامل شرکت فرودگاه برگزار شد قیمت مصوبی برای جابه جایی این زائران درنظر گرفته شد به طوری که قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای شیراز ،تبریز، تهران، اهواز، اصفهان به مقصد نجف پنج میلیون تومان به صورت دو طرفه و یکطرفه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پروازهای مشهد شش میلیون تومان به صورت دوطرفه و یکطرفه ۴ میلیون تومان تعیین شد اما طبق بررسی های صورت گرفته ما در حال حاضر شاهد قیمت های بیش از 6 میلیون تومان آن به نجف آن هم به صورت چارتری هستیم این در حالی است که ما همچنان شاهد جولان بسیاری از ایرلاین های خارجی در این مسیر آن هم با قیمت های نجومی هستیم.

در همین رابطه رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی اعلام کرده بود که هنوز هیچ آژانسی اقدام به فروش بلیت هواپیما به مسیر نجف نکرده و همین خود باعث ایجاد آشفته بازاردر این حوزه شده است.

او ادامه داد: البته بسیاری از آژانس ها اعلام کرده اند اگر اسامی شما از طرف سازمان حج زیارت ارائه شود ما اقدام به صورت بلیت با نرخ مصوب را می کنیم اما در صورتی که بخواهید به صورت ازاد سفر کنید بلیت با نرخ های بالای 8میلیون تومان هم وجود دارد.

باتوجه به آنکه مقرر شده بود در این خصوص همکاری تمامی دستگاه ها برای جابه جایی 60 هزار زائر ایرانی به کربلا در ایام اربعین باشیم اما متاسفانه به نظر می رسد که در این بخش سازمان حج زیارت و وزرات بهداشت برای ارائه کارت واکسیناسیون و همچنین سازمان هواپیمایی هماهنگی های لازم وجود ندارد واین خود باعث ایجاد چنین آشفته بازاری در این بخش شده است.

گزارش: محبوبه کباری

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان