سامانه مودیان کی آغاز به کار می کند؟

سیداحسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وعده‌ای که پیش از این برای اجرای قانون سامانه مودیان

سامانه مودیان کی آغاز به کار می کند؟

سیداحسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وعده‌ای که پیش از این برای اجرای قانون سامانه مودیان فروشگاهی داده بودیم، مقرر شد در تیرماه 1401 با حضور رییس جمهور این سامانه شروع به کار کند.

وی افزود: اما به دلیل مشغله کاری رییس جمهور و مهمان خارجی، ایشان نتوانستند در این مراسم حضور یابند، اما وزارت اقتصاد به وعده خود عمل کرد و این سامانه شروع به کار کرد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: اطلاعیه‌ای مبنی بر اینکه چه گروه‌های اقتصادی و با چه ترتیبی باید وارد سامانه شوند، از طریق سازمان مالیاتی منتشر خواهد شد. در همین راستا امیدوار هستیم این امر اتفاق جدیدی در عرصه عمل به تکالیف قانونی بر زمین مانده و هم در زمینه حرکت به سمت شفافیت اقتصادی و عادلانه شدن نظام مالیاتی و پرداخت در کشور باشد.

وزیر اقتصاد هم‌چنین در واکنش به اظهارات حسن روحانی مبنی بر اینکه با چه وضعیتی دولت را تحویل داده است، خاطر نشان کرد: آن‌زمان مجموع ذخایر اسکناسی و ارزی کشور در وضعیت خوبی بود اما می‌دانید که ذخایر اسکناسی ارزی کشور برای پرداخت‌های خدماتی است و به‌کار واردات کالاها و انجام امورات اقتصادی کشور نمی‌آید. بهتر بود در کنار این شاخص‌ها به خزانه خالی هم اشاره‌ای می‌شد که طبق نامه آقای واعظی به جناب نوبخت، مسئله خزانه خالی را با بیش از 54 همت استفاده از تنخواه را مطرح کردند و امسال به‌رغم اینکه هزینه‌های دولت در سال 1401 بالاتر است، هنوز در چهار ماهه اول به سقف تنخواه استفاده شده در سال قبل نرسیدیم.

خاندوزی با بیان اینکه هزینه‌های دولت را مدیریت کردیم و ای کاش به اینها نیز اشاره‌ای می‌شد، اضافه کرد: کاش به استفاده‌ای که در 5 ماه اول سال از مجموعه اوراق شده بود اشاره‌ای می‌شد و یا به افزایش بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی از ابتدا و انتهای دوره هشت‌ساله اشاره می‌کردند. خوب بود رئیس‌جمهور سابق به افزایش 530 درصدی بدهی دولت به مجموع شبکه بانکی کشور و بانک مرکزی در آغاز و پایان دولت خود اشاره می‌کرد.

وی گفت: مجموع اینها تصویر دقیق‌تری را فراهم‌ و اقتضا می‌کند که با مردم با صداقت کامل و با انصاف بیشتری صحبت کنیم.

خاندوزی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای حذف ارز ترجیحی، اظهار داشت: دوستان با تأخیر در این زمینه اظهار نظر می‌کنند، چون می‌دانید در زمینه کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت می‌کردند و در زمینه دارو کار به مرحله اجرا رسیده و مقدمات در سایر حوزه‌ها فراهم شده که به اجرا خواهد رسید. ما صورت‌مسئله را پشت سر گذاشته‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان