آیا سویه امیکرون خطرناک است؟

سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر امیکرون را پنجمین نوع نگران کننده اعلام کرد. محققان با کمک آزمایش‌های مختلف در تلاشند تا دریابند

آیا سویه امیکرون خطرناک است؟

سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر امیکرون را پنجمین نوع نگران کننده اعلام کرد. محققان با کمک آزمایش‌های مختلف در تلاشند تا دریابند این جهش جدید چقدر مسری است، افراد چقدر به آن مبتلا می‌شوند و اثربخشی واکسن‌ها در برابر این نوع ویروس چقدر است.

با این حال مشخص است که ژنوم امیکرون با نوع اصلی Sars-CoV-۲ متفاوت است. در میان تغییرات، جهش‌های متعددی وجود دارد که قبلاً در آلفا، بتا، گاما و دلتا رخ داده است؛ بنابراین شواهدی وجود دارد که امیکرون می‌تواند بسیار مسری باشد و همچنین تا حدی آنتی بادی‌های تولید شده توسط عفونت یا واکسیناسیون را فریب دهد. پس باید فرض شود که عفونت مجدد یا پیشرفت واکسیناسیون ممکن است رخ دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از نتیجه مثبت تست غربالگری کرونا اومیکرون چهار نفر از اعضای خانواده اولین فردی که به این سویه از کرونا مبتلا شده بود، خبر داد.

مجید لطفی‌نیا در خصوص نتیجه بررسی ابتلاء به اومیکرون چهار نفر از اعضای اولین فردی که در کشور به اومیکرون مبتلا شده بود، اظهار کرد: از اعضای خانواده فردی که به واریانت اومیکرون مبتلا شده بود تست غربالگری ویژه اومیکرون برای تشخیص کرونا گرفته شد.

وی ادامه داد: این آزمایش تشخیصی در آزمایشگاه اصغر عبدلی، دانشیار گروه ویروس‌شناسی پاستور با کیت‌های تخصصی غربالگری کرونا اومیکرون انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان