گفتگوی اختصاصی صفحه اقتصاد با رئیس انجمن انبوه سازان

دو برابر شدن مشکلات بازار سیمان با ورود سیمان به بورس کالا

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: با ورود سیمان به بازار بورس کالا نه تنها  قیمت این محصول  کاهش نمی یابد بلکه شاهد افزایش چشم گیر تر  این کالا خواهیم بود.

دو برابر شدن مشکلات بازار سیمان با ورود سیمان به بورس کالا

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: با ورود سیمان به بازار بورس کالا نه تنها قیمت این محصول کاهش نمی یابد بلکه شاهد افزایش چشم گیرتر این کالا خواهیم بود.

جمشید برزگر رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت و گو با پایگاه خبری صفحه اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر با کمیاب شدن سیمان در کشور روبرو شده ایم گفت: در روزهای گذشته ما با افزایش 100 درصدی قیمت سیمان روبرو بودیم اما در حال حاضر نه تنها قیمت سیمان به طور چشم گیری افزایش یافته است بلکه این محصول عمده ساختمانی هم اکنون در بازار هم نایاب شده است.

او ادامه داد: در سال گذشته قیمت سیمان پاکتی حدود 350 هزار تومان بود اما در حال حاضر قیمت آن به 800 هزار تا یک میلیون تومان رسیده است.

رئیس انجمن انبوه سازان کشور با بیان اینکه این افزایش چشم گیر قیمت سیمان در طی هفته های گذشته به طور قطع در قیمت تمام شده ساخت مسکن تاثیر خواهد گذاشت افزود: نه تنها ما در روزهای گذشته با افزایش قیمت این محصول روبرو شده ایم بلکه قیمت فولاد هم کیلویی 3 هزار تومان و قیمت میلگرد و تیرآهن هم در هفته های گذشته بین 30 تا 40 درصد افزایش یافته است.

برزگر توضیح داد: دلیل این افزایش قیمت سیمان با توجه به آنکه یک محصول صد درصد ایرانی و تولید داخل است در حال حاضر بی معنی است اما به نظر می رسد که تولید کنندگان به بهانه قطعی برق و تعطیل شدن فعالیت کارخانه های خود سعی کرده اند قیمت تولیدات خود را افزایش دهند اما در حال حاضر با توجه به آنکه بسیاری از پروژه های ساختمانی در کشور در حال ساخت هستند و سیمان و فولاد نقش اصلی در روند ساخت و ساز دارد بنابراین باید هرچه سریعتر دولت برای این موضوع چاره اندیشی کند.

رئیس انجمن انبوه سازان کشور با بیان اینکه بسیای از مسئولان و کارشناسان اعلام می کنند که ورود سیمان به بورس کالا خود می تواند این بازار را ساماندهی کند افزود: در سال های گذشته تمامی سازندگان مسکن اقدام به خرید سیمان از درب کارخانه می کردند اما با ورود این محصول به بورس باید حدود یک ماه تا 20 روز خریداران معطل خرید کد بورسی شوند که این خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی هم برای تولید کننده و هم برای خریدار می شود.

او بیان کرد: بنابراین باید هرچه سریعتر اقدامات لازم برای بهبود وضعیت بازار سیمان را دولت در دستور کار خود قرار دهد.

گفتگو: محبوبه کباری

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان