یاور دشتبانی کارشناس اقتصادی در گفتگو با صفحه اقتصاد:

دولت سیزدهم باید در بحث سهام عدالت تجدید نظر داشته باشد

دولت جدید باید روی آپشن های سهام عدالت تجدیدنظر داشته باشد به دلیل اینکه با این شرایطی که سهام عدالت دارد هیچ کمکی به سهام نخواهد کرد.  

دولت سیزدهم باید در بحث سهام عدالت تجدید نظر داشته باشد

تحلیلگر اقتصادی براین باور است: دولت جدید باید روی آپشن های سهام عدالت تجدیدنظر داشته باشد به دلیل اینکه با این شرایطی که سهام عدالت دارد هیچ کمکی به آینده سهام که توزیع درآمدی باشد، نخواهد کرد.

یاور دشتبانی تحلیلگر اقتصادی در گفتگو با صفحه اقتصاد، درباره سهام عدالت و اینکه آیا بحث سهام عدالت می تواند راهگشای اقتصادی باشد پاسخ داد: بحث سهام عدالت به نوعی توزیع درآمدی مجدد انجام می شود آن هم با نحوه تخصیص سودی که وجود داشته و چند مرحله اعلام کردند سهام را می توانید بفروشید و یکسری به نتیجه نرسید و همان حالت ابهام باقی ماند که باعث می شود خیلی استقبال لازم صورت نگیرید.

وی اظهار کرد: سودهایی که از طریق سهام عدالت تخصیص داده شد عملاً به توزیع مجدد درآمدی کمکی نمی کند مگر به سهام عدالت شرایط ویژه ای تخصیص داده شود و مزایای ویژه ای برای سهام عدالت قائل شوند که آن رقبت لازم را برای خرید سهام ایجاد کند. مادامی که فقط یکسری سهام فروخته شد و دیگر امکان خرید وجود نداشت و برای فروش با یکسری دردسر مواجه شوید که آیا دولت این سهام را با قیمت مناسب از شما بخرد یا خیر در این بازه زمانی مثمرثمر بوده که باعث می شود بحث عدم توزیع مجدد درآمدی انجام نشود. به نظر من، دولت جدید باید روی آپشن های سهام عدالت تجدیدنظر داشته باشد به دلیل اینکه با این شرایطی که سهام عدالت دارد هیچ کمکی به اینده سهام که توزیع درآمدی باشد، نخواهد کرد.

او در پاسخ به این پرسش، آیا می توان روی بحث سهام عدالت به عنوان آپشن در بحث اقتصاد حساب کرد؟ تاکید کرد: سهام یکی از ابزارهایی است که می تواند برای هدف توزیع مجدد انجام شود. سودهایی که سهام عدالت توزیع کرده و سررسیدهای زمانی که سودها را توزیع کرده عملاً مبلغی نیست که شما را به هدف برساند. پس سهام به عنوان ابزار مثمرثمر است و دولت جدید هم بخواهد از این ابزار بخوبی استفاده کند، چه در قالب سهام عدالت و چه در قالب سهام های دیگر همه اینها در نهایت اوراق بهاداری است که با آن هدف توزیع مجدد درآمدی می خواهد پیش برود. مادامی که آپشن های ویژه را قائل نشوید نمی تواند شما را به هدف غایی برساند.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان