لاله چینی عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران:

حمایت شدن صنف طلا نرخ بیکاری را کاهش خواهد داد

لاله چینی عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و طلا و جواهر ایران : برنامه هایی تدوین کرده ایم که با حمایت دولت سبب کاهش نرخ بیکاری خواهد شد.

حمایت شدن صنف طلا نرخ بیکاری را کاهش خواهد داد

«امین لاله چینی» عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران در حاشیه سیزدهمین ن مایشگاه بین المللی طلا ، جواهر ، نقره ، ساعت و صنایع وابسته در گفتگو با صفحه اقتصاد اظهار کرد : ما برنامه هایی تدوین کرده ایم که در صورت حمایت شدن توسط دولت سبب ایجاد شغل و کاهش نرخ بیکاری خواهد شد. در زیر گفتگوی کوتاه ما با امین لاله چینی از نظرتان می گذرد.

تولیدات طلای ایران را در جهان در چه سطحی می بینید؟

با وجود تحریم های ظالمانه و کمبودهایی که در حال حاضر با آنها مواجهیم اما تولیدات طلای ایران در سطح خوبی قرار دارد و در آستانه رسیدن به جایگاه مناسب قرار داریم. البته این مهم با حمایت های دولت محقق خواهد شد که متاسفانه تاکنون حاصل نشده است.

وی افزود ما آماده هرگونه مشاوره به نهادهای مربوطه هستیم تا موانع راه تولید کمتر شده و تولیدکنندگان این صنف که بسیار پویا و دارای ظرفیت های بالایی هستند بتوانند جذب نیروی حرفه ای داشته باشند تا شاهد پیشرفت هرچه بیشتر این صنف باشیم.

هدف ما آموزش حرفه ای به علاقه مندان و استفاده از نیروهای تازه کار است. برنامه آموزشی نیز در 14 سرفصل تدوین شده و خروجی آن پرسنل حرفه ای و تازه کار خواهد بود. در انتهای این آموزش ها می توانیم نیروهایی تربیت کنیم که می توانند در خانه به مونتاژ قطعات بپردازند. محقق شدن این برنامه ها ، کاهش نرخ بیکاری و پیشرفت صنف طلا را در پی خواهد داشت.

انتظار چه حمایت هایی از دولت دارید؟

ما برنامه هایی داریم که طلاهای مستعمل مردم را جمع آوری و به چرخه تولید بازگردانیم البته برای این کار نیاز به حمایت مسئولین داریم که متاسفانه تاکنون حمایتی انجام نشده است. ما برای این مسئله نیاز به گارانتی بانکی و دولتی داریم؛ برنامه این ایده نوشته شده و منتظر حمایت مسئولان مربوطه است.

حذف تحریم ها چه تاثیری در پیشرفت صنف طلا خواهد داشت؟

صنف طلا جزو صنوف ارزآور و کارآفرین است. طلا علاوه بر حفظ ارزش خود بیش از 30درصد ارزش افزوده تولید می کند. هنر در تاروپود ایرانیان نهادینه شده و در صورت حمایت شدن از این هنر قطعا جزو برترین های جهان خواهیم بود. برداشته شدن تحریم ها سبب خواهد شد که رونق اقتصادی و پیشرفت های بسیاری را شاهد باشیم. طلا و جواهر ایران هم اکنون نیز از کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا مشتاقان فراوانی دارد و با برداشته شدن تحریم ها صادرات ما رونق بیشتری خواهد گرفت چراکه طراحی های ایران بسیار خاص و باکیفیت است.

برای تولیدات طلا و جواهرچه کمبودهایی داریم؟

بزرگترین مشکل ما اکنون تامین شمش است. ابلاغیه دولت به ما بر این موضوع تاکید داشته که تهیه شمش طلا از بورس صورت پذیرد درحالی که بورس به صورت کارشناسی توان ارائه شمش را به ما ندارد و مشکلاتی برای ما ایجاد می کند. در تمام دنیا ارائه شمش به صنف طلا از طریق بانک ها انجام می گیرد که مشکلات مربوط به خلوص و ارزش افزوده را حل می کند.

گفتنی است لاله چینی دارنده نشان بهترین کیفیت استاندارد طی سه سال تولید انواع زنجیر طلا می باشد.

گفتگو و عکس: زهرا صباغی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان