زنگنه عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران:

توافق برجام بر قیمت طلا تاثیرگذار خواهد بود

زنگنه عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران اظهار کرد : می توان انتظار داشت با کاهش قیمت دلار شاهد کاهش قیمت طلا باشیم.

توافق برجام بر قیمت طلا تاثیرگذار خواهد بود

هومن زنگنه عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی طلا ، جواهر ، نقره ، ساعت و صنایع وابسته در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری صفحه اقتصاد اظهار کرد : می توان انتظار داشت با کاهش قیمت دلار شاهد کاهش قیمت طلا باشیم. در زیر گفتگوی کوتاه ما با امین هومن زنگنه از نظرتان می گذرد.

آینده طلا را چگونه پیش بینی می کنید؟

قیمت طلا وابسته به بازار جهانی و استانداردهای آن براساس استانداردهای بورس جهانی است و به همین دلیل نمی توان پیش بینی دقیقی ارائه کرد اما با توجه به آغاز سال جدید میلادی و کسری استخراج طلا در دنیا شاهد افزایش قیمت طلا به صورت شیب کوتاه خواهیم بود. در صورت افزایش قیمت دلار قطعا شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود.

با داشتن ارزش افزوده مناسب در بحث تولید توانایی کنترل نوسان اختلاف قیمت عیار طلا و شمش طلا و صادرات غیرنفتی خواهیم داشت.

توافق برجام را چقدر در تغییر قیمت طلا موثر می دانید؟

البته با توجه به اینکه قیمت طلا وابسته به بازار جهانی است نمیتوان انتظار تغییر چشمگیری داشت اما طبعا با کاهش قیمت ارز شاهد کاهش قیمت طلا خواهیم بود.

برای سرمایه گذاری مردم طلای دست دوم را پیشنهاد می کنید؟

به هیچ عنوان؛ طلای دست دوم باعث رکود تولید شده و مانع عرضه مدل های جدید و به روز طلا می شود. طلا و جواهرات تولید شده توسط فرزندان ایران زمین که به زیبایی می درخشند و مطابق با استانداردهای روز دنیا از مراکز مورد تایید عرضه می شوند پیشنهاد ما به مردم است.

سنگ های قیمتی ایران در جهان چه جایگاهی دارند؟

ایران جزو دوازده کشور غنی از نظر ذخایر معدنی است. سنگ های قیمتی ایران که به دست تولیدکنندگان ایرانی تراش داده می شود در حال رقابت با استانداردهای روز دنیاست و هم اکنون تولیدات ما در زمره تولیدات برتر دنیا قرار گرفته است با توجه به این موضوع باید بتوانیم در این صنعت جایگاه واقعی مان را در دنیا پیدا کرده و صادرات قوی داشته باشیم.

البته با برداشته شدن تحریم ها صادرات و حضور ما در نمایشگاه ها و بازارهای جهانی گسترده تر خواهد بود که نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت.

گفتگو و عکس : زهرا صباغی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان