زنان شاغل پس از مرخصی زایمان بکارگیری می شوند؟

معاون روابط وزارت کار اعلام کرد: زنان شاغل پس از دوران بارداری باید در همان شغل خود بکارگیری شوند، و کارفرمایان این موضوع را باید مورد توجه قرار بدهند.

زنان شاغل پس از مرخصی زایمان بکارگیری می شوند؟

معاون روابط وزارت کار اعلام کرد: زنان شاغل پس از دوران بارداری باید در همان شغل خود بکارگیری شوند، و کارفرمایان این موضوع را باید مورد توجه قرار بدهند.
به گزارش صفحه اقتصاد، علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار در مراسم تجلیل از زنان کارگر فعال با اشاره به اینکه 20 درصد از بیمه‌شدگان جامعه کارگری را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: در قانون کار موارد اختصاصی ویژه کارگران زن پیش‌بینی شده که از این موارد می‌توان به ماده 6 و 8 ، 75 و 76 و 77 قانون کار تأکید کرد که در این مواد بر حفظ کرامت زنان در حین کار و رعایت عدالت مزدی تأکید شده است.

وی تصریح کرد: تأکید ما در وزارت رفاه نیز بر این است که بانوان در مراکز تولیدی، صنعتی، کشاورزی، خدماتی و حوزه‌های مختلف از مواد قانونی استفاده کنند و یکی از مواردی که در قانون کار برای زنان تأکید شده است موضوع پرداخت عدالت مزدی است و در واقع هیچ تفاوتی بین پرداخت حقوق مردان و زنان وجود ندارد.

معاون روابط کار ادامه داد: دغدغه‌ای که حتما مورد توجه کارگران زن وجود دارد مواردی از جمله دوران بارداری پس از بارداری و نگهداری فرزندان است که در قانون کار به این موارد اشاره شده است و علاوه بر رعایت مواد قانونی و پرداخت عدالت مزدی توجه ویژه‌ای به این مسائل اشاره شده صورت گرفته است.

رعیتی‌فرد با بیان اینکه زنان باردار پس از دوران بارداری باید در همان شغل خود بکارگیری شوند، تصریح کرد: کارفرمایان این موضوع را باید مورد توجه قرار بدهند و در غیر این صورت بازرسان وزارت کار این مسئله را رصد و با متخلفان برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش مرخصی زمان بارداری بانوان از 4 ماه به 9 ماه گفت: علاوه بر این برای مادرانی که صاحب فرزندان دوقلو شوند موارد دیگری لحاظ شده است.

معاون روابط کار با تأکید بر حمایت از خانواده در ارکان مختلف نظام و همچنین در وزارت رفاه گفت: برای حمایت از زنان بعد از دوران بارداری نیز موضوع تشویقی لحاظ شده است.

رعیتی فرد با اشاره به تاکید وزیر رفاه بر حمایت از زنان شاغل در محیط‌های مختلف کاری، گفت: در ابتدای دولت سیزدهم؛ بخشنامه‌ای از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تمام دستگاه‌های تابعه و واحدهای مربوطه در ارتباط با ماده 27 قانون کار و آیین‌نامه آن در موارد مرتبط با زنان اعلام شده تمام بخش‌ها مکلف به رعایت آن هستند و در صورتی که کارفرمایان و بخشهای مختلف موارد مرتبط با زنان در حوزه کارگری را رعایت نکنند؛ بازرسان وزارت رفاه به این موارد ورود و طبق قانون عمل خواهند کرد.

این مراسم که با حضور حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چکشی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت رفاه و نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان