گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از عملکرد شرکت های بیمه؛

رشد با کیفیت حق بیمه تولیدی بیمه سامان / تراز عملیاتی رکورد زد

در سه فصل نخست سال 1400 حق بیمه تولیدی بیمه سامان 77 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته که سهم 50 درصدی بیمه های زندگی است .

رشد با کیفیت حق بیمه تولیدی بیمه سامان / تراز عملیاتی رکورد زد

در سه فصل نخست سال 1400 حق بیمه تولیدی بیمه سامان 77 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است که بیشترین رشد در بین همه شرکت های بیمه ای است و سهم 50 درصدی بیمه های زندگی نشان دهند کیفیت بالای این رشد به لحاظ سودآوری است.

به گزارش صفحه اقتصاد، شرکت بیمه سامان که با نماد " بساما " و با سرمایه ثبت شده بیش از 205 میلیارد تومان در فرابورس ایران در حال فعالیت است گزارش یک ماهه منتهی به پایان آذر1400 را منتشر کرد.

براساس این گزارش این شرکت در آذرماه 241 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و 105 میلیارد تومان خسارت بیمه گذاران را جبران کرد و که مجموع حق بیمه تولیدی بیمه سامان به رقم دو هزار و 33 میلیارد تومان رسید و میزان جبران خسارت به رقم 685 میلیارد تومان اعلام شد که حاصل فعالیت این بیمه خصوصی در 9 ماه نخست سال جاری ثبت تراز عملیاتی مثبت یک هزار و 348 هزار تومان رسید.

بیمه سامان

بیمه سامان

این شرکت بورسی توانست در این دوره زمانی تراز عملیاتی خود را 95 در نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش دهد تراز عملیاتی بیمه سال در پایان آذر سال گذشته 691 میلیارد تومان بود و یک هزار و 148 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و 457 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده بود.

بیمه سامان دراین مدت ترکیب پرتفوی خود بسیار بهینه کرده است و سهم بیمه های زندگی را از 39 درصد در سال گذشته به 50 درصد در سال جاری افزایش داده است که حاکی از رشد 11 درصدی است. بیمه های زندگی به خاطر سودآوری جز بهترین رشته های بیمه محسوب می شوند و علاوه بر آن رونق و گسترش صنعت بیمه مستلزم توجه ویژه رشته هاست که بیمه سامان عملکرد مطلوبی داشته است .

این شرکت بیمه ای در این دوره 9 ماهه بیشترین حق بیمه به ترتیب از رشته های زندگی اندوخته دار، درمان، شخص ثالث، مسئولیت و زندگی غیراندوخته دار تولید کرده است و بیشترین خسارت را هم به ترتیب در رشته درمان، زندگی اندوخته دارو شخص ثالث پرداخت کرده است.

گزارش: علی سوری

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان