خبر مهم سازمان تامین اجتماعی برای دانشجویان | دانشجویان بخوانند

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره خبر مهم سازمان تامین اجتماعی برای دانشجویان پرداخته شده است.

خبر مهم سازمان تامین اجتماعی برای دانشجویان | دانشجویان بخوانند

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره خبر مهم سازمان تامین اجتماعی برای دانشجویان پرداخته شده است.
مزیت ویژه طرح بیمه تامین اجتماعی، امکان تداوم بهره‌مندی همزمان از خدمات درمانی بیمه پدر/همسر است.
نرخ بیمه تامین اجتماعی دانشجویی برای سال ۱۴۰۲ در سه سطح اعلام شده است. جزئیات ثبت‌نام و نرخ حق بیمه تامین اجتماعی دانشجویی اعلام شد. بیمه تامین اجتماعی دانشجویی یکی از زیرمجموعه‌های طرح بیمه «خانوار ایرانی» سازمان تامین اجتماعی بوده که برای رفاه حال دانشجویان به تصویب رسیده است. مزیت ویژه طرح بیمه تامین اجتماعی، امکان تداوم بهره‌مندی همزمان از خدمات درمانی بیمه پدر/همسر است. بیمه تامین اجتماعی دانشجویان را نیز پوشش می‌دهد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ بیمه دانشجویی برای سال ۱۴۰۲ در سه سطح اعلام شده است.

محمود عزیزخانی، مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان در رابطه با بیمه دانشجویی، اظهار کرد: بیمه دانشجویی یکی از زیرمجموعه‌های طرح بیمه «خانوار ایرانی» سازمان تامین اجتماعی بوده که برای رفاه حال دانشجویان به تصویب رسیده است.

مدیرکل تامین‌ اجتماعی استان زنجان در رابطه با ویژگی‌های بیمه حمایتی دانشجویی، افزود: سطح یک با تعرفه ۱۲ درصد این بیمه شامل بازنشستگی، سطح ۲ با تعرفه ۱۴ درصدی علاوه بر بازنشستگی شامل فوت قبل از بازنشستگی و سطح سوم یا تعرفه ۱۸ درصدی علاوه بر دو مورد قبل شامل از کارافتادگی نیز می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند در مدت زمان تحصیل خود با ارائه مدارک مربوطه به سازمان تامین‌ اجتماعی ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: در این طرح دانشجویان مدت زمان تحصیل خود را به عنوان مدت بیمه‌پردازی بیمه شده قید کرده و در آینده نیز از مزایای مربوط به بازنشستگی این بیمه استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت: دانشجویانی که تحت تکفل پدر/همسر خود هستند، تنها از حمایت درمانی سازمان تامین‌ اجتماعی بهره‌مند می‌شوند. اما ثبت‌نام و بیمه‌پردازی در طرح بیمه دانشجویی، موقعیت‌شان را از بیمه‌ شده تبعی به بیمه‌ شده اصلی تغییر می‌دهد و با این کار، از خدمات بازنشستگی و سایر تعهدات بلندمدت تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

عزیزخانی در رابطه با مزیت ویژه طرح بیمه دانشجویی، اظهار کرد: مزیت ویژه این طرح، امکان تداوم بهره‌مندی همزمان از خدمات درمانی بیمه پدر / همسر است و متقاضیان بیمه دانشجویی، نیازی به پرداخت هزینه بیشتر برای استفاده از خدمات درمانی نخواهند داشت.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان با اشاره به تعرفه پرداختی توسط بیمه شده برای هر کدام از سه سطح بیمه مذکور، خاطرنشان کرد: نرخ پرداختی در بیمه سطح یک در شش ماه اول، ۶٫۵۸۲٫۲۷۲ ریال و شش ماه دوم نیز، ۶٫۳۶۹٫۹۴۰ ریال، نرخ بیمه سطح دوم در شش ماه اول، ۷٫۶۷۹٫۳۱۷ ریال و شش ماه دوم نیز، ۷٫۴۳۱٫۵۹۷ ریال بوده و نرخ بیمه در سطح سه نیز در شش ماه اول، ۹٫۸۷۳٫۴۰۸ ریال و ۹٫۵۵۴٫۹۱۱ ریال است.

علاوه بر نرخ ذکر شده، بیمه دانشجویی در سه سطح، ۲ درصد نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

خبر مهم وزارت کار درباره حق بیمه تامین اجتماعی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۵۳۰ هزار نفر در کشور جذب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شده اند.

بیت‌الله برقراری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سطح کشور ۱۷۴ هزار نفر مستمری بگیر داریم که این تعداد در حال افزایش است، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۵۳۰ هزار نفر جذب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شده اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صندوق بیمه و اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی به اداره کل ارتقا یافته است، گفت: آذربایجان غربی با جذب ۴۲ هزار نفر در طول فعالیت دولت سیزدهم رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

برقراری با بیان اینکه جامعه هدف این صندوق حدود ۳۰ میلیون نفر است که شامل یک سوم جمعیت کشور می‌شود، اضافه کرد: آمار خالص جامعه هدف ۹ تا ۱۰ میلیون نفر است چرا که افرادی که بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال سن دارند می‌توانند عضو این صندوق شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: تاکنون ۲۶۰۰ نفر جذب این صندوق شده اند که از این تعداد ۵۳۰ هزار نفر جامعه هدف استان است که توانسته ایم تاکنون ۱۸۰ هزار نفر را جذب صندوق استان کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مزایای بیمه از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اشاره کرد و گفت: بیمه پایه درمان، بیمه تکمیلی درمان، مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و پرداخت مستمری فوت به خانواده بیمه شده از مزایای این صندوق است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: امکان انتقال سوابق بیمه‌ای از این صندوق به سایر صندوق‌های بیمه‌ای وجود دارد که این امر بارقه امید را در بین اعضای صندوق روشن می‌کند. برقراری ادامه داد: ۸۵ کارگزاری در ۸۵ نقطه این استان مرزی فعال است که این کارگزاری‌ها خدمات را به جامعه هدف ارائه می‌دهند.

او اعلام کرد: اعضا حداقل ۶۲ هزار تومان و حداکثر ۳۵۵ هزار تومان عضو صندوق می‌شود که در سطوح مختلف، صندوق تا دو برابر این مبلغ را به حساب عضو واریز می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به آذربایجان غربی سفر کرده است و در این سفر با استاندار آذربایجان غربی، جهت گسترش سطح صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دیدار کرده و در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه شرکت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان