گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از عملکرد شرکت های بیمه:

تراز عملیاتی بیمه سامان با ۸۴ درصد رشد به ۱۶۳۰ میلیارد تومان رسید

شرکت بیمه سامان که با نماد "بسامان" و سرمایه ثبت‌شده بیش از 175 میلیارد تومان در بازار فرا بورس ایران فعالیت می‌کند

تراز عملیاتی بیمه سامان با 84 درصد رشد به 1630 میلیارد تومان رسید

تولید 2524 میلیارد تومان حق بیمه جبران 894 میلیارد تومان زیان بیمه‌گذاران حاصل کار 11 ماه نخست سال 1400 بیمه سامان است که نتیجه آن ثبت تراز عملیاتی مثبت 1630 میلیارد تومان با رشد 84 درصدی در مقایسه دوره مشابه سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری صفحه اقتصاد ؛ شرکت بیمه سامان که با نماد " بسامان" و سرمایه ثبت‌شده بیش از 175 میلیارد تومان در بازار فرا بورس ایران فعالیت می‌کند گزارش یک‌ماهه منتهی به پایان بهمن‌ماه 1400 را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش این شرکت خصوصی در بهمن‌ماه سال جاری 253 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و 106 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که حاصل آن ثبت تراز مثبت 147 میلیارد تومان در این ماه بود، اما حق بیمه تولید این شرکت در پایان 11 ماه نخست سال جاری به رقم 2524 میلیارد تومان رسید که حاکی از رشد 71 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته است و خسارت پرداختی با رشد 51 درصدی به 894 میلیارد تومان رسید. این بیمه خصوصی در این دوره 11 ماهه تراز مثبت 1630 میلیارد تومان را ثبت کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بیش از 84 درصد رشد داشته است.

بیمه سامان

بیمه سامان

رشد مطلوب حق بیمه تولیدی و کنترل مناسب ریسک بیمه‌نامه‌ها که منجر به رشد کمتر خسارت نسبت به حق بیمه تولید بیمه سامان در این دوره شد باعث کاهش نزدیک به 5 درصدی نسبت خسارت این شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته شده است. نسبت خسارت بیمه سال در این دوره 35/41 درصد است و این نسبت در سال گذشته 40/11 درصد بوده است.

بیمه سامان علاوه بر رشد کمی در طی سال جاری کیفیت پرتفوی خود را هم بهبود بخشیده است به‌طوری‌که سهم بیمه زندگی اندوخته دار در این دوره به 42 درصد از پرتفوی شرکت افرایش یافته است، درحالی‌که در دوره مشابه سال گذشته سهم این رشته 33 درصد بوده است و همچنین سهم بیمه درمان 2 درصد کاهش داشته است از 25 درصد در سال گذشته به 23 درصد در سال جاری رسیده است، سهم بیمه ثالث از 8 درصد به 7 درصد و سهم بیمه زندگی غیر اندوخته دار از 6 درصد به 7 درصد رسیده است.

بیمه درمان در سبد پرداخت خسارت این شرکت 52 درصد سهم داشته است این سهم در سال گذشته 54 درصد بوده است و بیمه زندگی در این دوره همانند سال گذشته 20 درصد سهم در بخش خسارت داشته است و سهم بیمه ثالث از 7 درصد به 8 درصد افزایش داشته است.

لازم به یادآوری بیمه سامان در تاریخ 1383/11/27 به‌منظور ارائه خدمات بیمه‌های بازرگانی در رشته بیمه‌های اموال، مسئولیت و اشخاص و شروع به فعالیت کرد و بانک سامان، شرکت سرمایه‌گذاری بانک سامان، شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه ، صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به همراه جمعی از اشخاص حقیقی و حقوقی با سوابق طولانی در صنایع مالی و تولیدی اعضای هیأت مؤسس شرکت بیمه سامان را تشکیل می‌دهند.

گزارش: علی سوری

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان