گفتگوی اختصاصی صفحه اقتصاد با نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته استان تهران:

دولت ۴۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته استان تهران با انتقاد شدید از کم لطفی و بی مهری دولت ها به سازمان تأمین اجتماعی گفت:

دولت 450 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته استان تهران با انتقاد شدید از کم لطفی و بی مهری دولت ها به سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حالیکه کارگران و بازنشستگان نیازمند حمایت‌های جدی هستند، مشاهده می کنیم که دولت بار مالی سنگینی را به سازمان تامین اجتماعی تحمیل می‌کند و باعث شده تا کارگران و بازنشستگان از دریافت حداقل خدمات درمانی نیز محروم شوند.

پرویز احمدی پنجکی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری صفحه اقتصاد با ابراز تاسف از اینکه دولت در تمامی دوره‌های گذشته هرگاه که با مشکل یا چالشی روبرو بوده، دست در جیب سازمان تامین اجتماعی کرده است گفت: متاسفانه روند سوءاستفاده از سازمان تامین اجتماعی پایانی ندارد و تمامی دولت ها همچنان بر سوءاستفاده از اموال و دارایی های سازمان تامین اجتماعی اصرار داشته و دارند.

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین درمان کرونا و تبعات آن برای سازمان تامین اجتماعی گفت: از آنجا که همه گیری کرونا یک چالش بزرگ برای کشور بوده، حل این چالش بر عهده دولت است، اما با کمال تاسف مشاهده می کنیم که دولت بار سنگین درمان و پیشگیری از کرونا را بر دوش سازمان تامین اجتماعی گذاشته است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته شمیرانات با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی ۱۴ هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونا هزینه کرده است گفت: بخش قابل توجهی از این بیماران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نبوده و در اصل سازمان تامین اجتماعی برای جبران کاستی ها و کمبودهای بخش درمان کشور، این هزینه را تقبل کرده است.

وی با اعلام اینکه قانون اساسی تامین بهداشت و درمان بر عهده دولت گذاشته است گفت: با وجود تکلیف قانونی، دولت توان لازم را برای تامین درمان تمامی مردم ندارد و چون سازمان تامین اجتماعی امکانات قابل توجهی دارد و مدیریت آن مطیع دولت است، سوءاستفاده های سنگینی از سازمان تامین اجتماعی کرده است.

احمدی پنجکی با اعلام اینکه در لایحه بودجه و قوانین بالادستی، تعیین سهم درمان برای تک تک مردم در نظر گرفته می‌شود گفت: متاسفانه هیچ سهم سرانه درمانی برای بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود و بار درمان کارگران و بازنشستگان بر دوش خودشان است که با پرداخت حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی می پردازند.

وی از پوشش درمان بیش از ۴۲ میلیون ایرانی با استفاده از مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی و درآمدهای آن خبر داد و گفت: در نظر نگرفتن سهم درمان برای کارگران و بازنشستگان نشان می دهد که بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته اند و دولت در بخش درمان آن ها احساس وظیفه و مسئولیتی نمی کند.

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته استان تهران با اعلام این که انتظار می‌رود دولت سهم درمان این ۴۲ میلیون جمعیت ایرانی را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد گفت: در حالی که سازمان تامین اجتماعی بار سنگین درمان بخش بزرگ جمعیت را بر دوش می کشد، مشاهده می کنیم که دولت در بخش‌های درمانی می لنگد و مردم از خدمات درمانی ارائه شده رضایت ندارند.

وی با یادآوری اینکه دولت در حال حاضر ۴۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است گفت: از یک سو دولت وظیفه خود را در قبال کارگران و بازنشستگان انجام نمی دهد و از سوی دیگر به بهانه های مختلف، دست در جیب سازمان تامین اجتماعی کرده و اموال آن را به یغما می برد.

پرویز احمدی پنجکی

پرویز احمدی پنجکی

احمدی پنجکی با اشاره به گستردگی مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی گفت: انتظار می رود این مراکز ملکی درمانی سازمان در اختیار کارگران و بازنشستگان قرار بگیرد، اما با کمال تاسف مشاهده می‌کنیم که رویکرد خصوصی سازی و ثروت اندوزی به سازمان تامین اجتماعی نیز سرایت کرده و کارگران و بازنشستگان می‌بایست در نوبت دریافت خدمات درمانی قرار بگیرند در حالی که ثروتمندان بدون نوبت از بهترین امکانات و فضاهای درمانی سازمان به دلیل داشتن پول استفاده می کنند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته شمیرانات با تاکید بر اینکه شرایط درمانی برای کارگران و بازنشستگان غیرقابل تحمل شده است گفت: کارد به استخوان کارگران و بازنشستگان رسیده است. از یک سو حقوقها و دستمزدهای ناچیزی دریافت می‌کنند و از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی که می باید تعهدات خود را در قبال آنان انجام دهد، کم کاری می کند و هزینه های سنگین درمانی را می پردازند.

گفتگو: کورش شرفشاهی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان