مهندس محسن جابری تاکیدکرد:

تفکر چابک در شرکت سیمرغ نهادینه شده سعی می‌کنیم تا محیط کار کارکنان، فضایی حرفه ای، پویا،

مدیرعامل شرکت ایده‌های تجارت هوشمند سیمرغ گفت: ایران هنوز در صنعت بیمه متحول نشده و همچنان از مکانیزم‌های سنتی استفاده می‌کند

تفکر چابک در شرکت سیمرغ نهادینه شده سعی می‌کنیم تا محیط کار کارکنان، فضایی حرفه ای، پویا،

مدیرعامل شرکت ایده‌های تجارت هوشمند سیمرغ گفت: شرکت ما به عنوان نخستین پرداخت‌یار در صنعت بیمه با عنوان ثبتی، سیبی پی (SIBI PAY) در کشور مطرح شده و فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه آغاز کرده است.

محسن جابری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی صفحه اقتصاد با اشاره به اینکه این شرکت در سال 1393 و بر اساس ماموریت خود با هدف اصلاح فرآیندهای بیمه‌ای کشور منطبق با استانداردهای جهانی و افزایش راندمان فعالیتها در صنعت بیمه و همچنین اصلاح مدل کسب‌وکار شرکت‌های بیمه‌ای، برای نخستین‌بار در کشور و با سرمایه‌ای قابل توجه، توسعه سامانه یکپارچه بیمه‌گری را در دستور کار خود قرار داد، گفت: شرکت سیمرغ فرصتی را متناسب با نیاز بازار و تقلیل هزینه‌های بیمه‌گری در صنعت بیمه ایجاد کرد که باعث افزایش راندمان فعالیتها در این حوزه مهم اقتصادی شود.

وی افزود: شرکت ما در کنار سامانه یکپارچه بیمه‌گری که به‌ اختصار ((سیب)) نامیده می‌شود، روی تولید محصولات و خدمات دیگر هم تمرکز داشته و فعالیت می‌کند که از مهمترین آنها می‌توانیم به مرکز جامع ارتباط با ذینفعان (SRM) اشاره کرد، این مرکز با شماره 09668 در تمام ایام سال و به صورت 24 ساعته وظیفه سرویس‌دهی به مشتریان شرکت سهامی بیمه ایران را بر عهده دارد. فرآیندهای جاری این مرکز کاملا مبتنی بر ITIL و بیش از 80 سرویس را پشتیبانی می‌کند. به‌طور قطع این مرکز یکی از مزیت‌های بیمه ایران در راستای ایجاد تجربه خوب مشتریان و رفع نیازمندی ذینفعان در کشور، محسوب می‌شود. البته شرکت سیمرغ این پتانسیل را دارد که این‌گونه خدمات را به شرکت‌های دیگر بیمه‌ای براساس نیاز آنها ارائه کند.

جابری تصریح‌کرد: شرکت سیمرغ برای نخستین بار در حوزه پرداخت‌یاری صنعت بیمه کشور شروع به فعالیت کرده است که در نوبه خود یک امر مهم تلقی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ایده‌های تجارت هوشمند سیمرغ گفت: ایران هنوز در صنعت بیمه متحول نشده و همچنان از مکانیزم‌های سنتی استفاده می‌کند. در موضوع تحول دیجیتال و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین جهت ارائه سرویس‌های بیمه‌ای در راستای خلق ارزش برای مشتری هنوز اقدام مهمی صورت نگرفته است. گرچه در حوزه بانکی، تا حدودی شاهد ظهور فناوری های نوین مالی هستیم، اما صنعت بیمه در ابتدای مسیر قرار دارد. توجه داشته باشیم که الکترونیکی‌شدن را با دیجیتال اشتباه نگیریم. این دو تفاوت‌های زیادی با هم دارند.

وی گفت: برای الکترونیکی‌شدن کافی است تا در بستر فرآیندهای سنتی تغییر ایجاد کنیم. در واقع خدمات و سرویس‌هایی که به صورت سنتی ارائه می‌شد به صورت الکترونیکی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. آنچه اهمیت دارد ایجاد محیطی جذاب، تعاملی و کاملا متفاوت است تا تجربه مشتری به‌طور چشمگیری بهبود یابد. مشتری بهترین سرویس را در کمترین زمان بر اساس نیاز خود با خدمات و پشتیبانی مناسب درخواست می‌کند. ورود به تحول دیجیتال اجتناب ناپذیر است، اما فراموش نکنیم که دیجیتال مانند فناوری اطلاعات مفهومی بخشی نیست بلکه نگاهی چتری در سازمان دارد. برای ورود به تحول راهی جز نوآوری در رویه ها و تغییر در پاردایم‌های ذهنی گذشته نداریم.

جابری تاکید کرد: نوآوری در طول زنجیره ارزش بیمه، مانند مدیریت محصول، فروش و توزیع و کانال های بازاریابی، مدیریت ریسک و صدور بیمه نامه، خدمات پرداخت و ارائه خدمات در سفر مشتری است. در واقع با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و بازمهندسی زنجیره ارزش وارد ((اینشورتک)) می‌شویم که مسیری با مقصدی بی‌انتها در تحول و نوآوری است.

وی اضافه‌ کرد: از آنجایی که تفکر چابک در شرکت سیمرغ نهادینه شده سعی می‌کنیم تا محیط کار کارکنان، فضایی حرفه ای، پویا، بدون حاشیه و آرام باشد. ارتباط کاری پرسنل کاملا مبتنی بر استفاده از ابزارهای تخصصی بوده و به این مهم اعتقاد داریم که کار خوب ناشی از حال خوب است و زمانی که فضای شرکت و کارکنان مطلوب باشد می‌توان انتظار یک خروجی خوب و قابل‌قبول هم داشت. بهبود رفتار و اخلاق سازمانی برای شرکت ما اهمیت بالایی دارد در واقع معیارهای اخلاقی در اولویت انتخاب است، هرچند که می‌دانیم که این موضوع خاص ما نبوده و تمام شرکت‌ها خواستار ارتقا فرهنگ سازمانی خود هستند.

مدیرعامل شرکت ایده‌های تجارت هوشمند سیمرغ گفت: با توجه به سابقه‌ای که این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات دارد، برای تبدیل‌شدن به یکی از 5 شرکت برتر فناوری اطلاعات ایران، برنامه ویژه‌ای دارد که به طور قطع، قابلیت و ظرفیت لازم برای رسیدن به این هدف در شرکت وجود دارد، بستر مناسب، فعالیت‌های گسترده و رو به رشد شرکت سیمرغ و حمایت سهامدار و سازمان بالادستی (بزرگترین شرکت بیمه‌گری در کشور) دلیل این ادعاست. با استفاده از پتانسیل‌های موجود، شرکت سیمرغ می‌تواند در صنعت بیمه به جایگاه واقعی خود برسد. همچنین ارائه سرویس‌های متنوع برای کشورهای همسایه در آینده‌ای نزدیک در دستور کار این شرکت قرار دارد.

گفتگو: احمدرضا صباغی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان