صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

ماجرای تخلف احتمالی در مزایده شهریور ماه ۱۴۰۰ پتروشیمی تندگویان چه بود؟

توضیحاتی درباره جزئیات تخلف احتمالی در مزایده برگزار شده توسط پتروشیمی تندگویان در شهریور ماه 1400 شمسی در صفحه اقتصاد منتشر شد!

ماجرای تخلف احتمالی در مزایده شهریور ماه 1400 پتروشیمی تندگویان چه بود؟

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره جزئیات تخلف احتمالی در مزایده برگزار شده توسط پتروشیمی تندگویان در شهریور ماه 1400 شمسی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان یکی از شرکت‌ های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (محدوده ای به وسعت حدود 2600 هكتار در جنوب غربی ايران و در ساحل خليج فارس، واقع در شهرستان ماهشهر بخش بندرامام خمينی (ره)) واقع می باشد. تولید اصلی مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان، پلی اتیلن ترفتالات در گرید های بطری و نساجی و همچنین ترفتالیک اسید می باشد.

اما به تازگی افشاگری هایی مبنی بر بروز تخلف در قسمت مزایده و فروش ضایعات مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان در فضای مجازی منتشر شده است!

بنابر مستندات درج شده در این گزارش افشاگرانه، شرکت تندگویان شهریور ماه سال 1400 شمسی مزایده ای تحت عنوان فروش ۱۶۹ قلم کالای ضایعاتی را برگزار می نماید و شرکتی تحت عنوان "ا-ف-د-ب" برنده ۲ قلم از این کالاها می‌ شود! اما در اقدامی قابل تامل مسئولان مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان از تحویل کالای خریداری شده توسط شرکت مذکور علی‌ رغم پرداخت پیش فاکتور، خودداری نمودند و این اقلام را بنابر ادعای مدیرعامل این شرکت به شرکتی دیگر تحویل می‌ دهند و البته پاسخ شفافی هم برای این اقدام به شرکت برنده نمی‌ دهند…!

این درحالی است که بنابر اظهارات مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت "ا-ف-د-ب"، تا کنون علی‌ رغم نامه نگاری‌ های صورت گرفته و حتی ارسال اظهارنامه قضایی مبنی بر اقدام به شکایت در راستای خیانت در امانت و فروش مال غیر، مسئولان مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان نه تنها اقدامی نکرده‌ اند بلکه سکوت خود را در خصوص علت اینکار خود، نشکسته‌اند.

بنابر مستندات منتشر شده، شرکت "ا-ف-د-ب" پس از سکوت مسئولان مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان در نهایت اقدام به ثبت اظهارنامه قضایی در تاریخ ۲۱ دی ماه سال 1400 شمسی می‌ نماید که ظاهرا علی‌ رغم تاکید بر مهلت یک هفته‌ ای برای پاسخ مسئولان مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان، اما سکوت تنها پاسخ مسئولان امر بوده است!

در متن این اظهارنامه قضایی خطاب به مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان اینچنین آمده است:

با توجه به قرارداد فروش به شماره ۲۲۷۶_۱-۲۸ ص-پ-ق با شرکت "ا-ف-د-ب" که برابر قرارداد مرقوم پودر پی تی ای ضایعاتی به مقدار ۴ هزار تن وخاکستر کوره به مقدار ۷۰۰ تن به شرکت فوق فروخته شده است و علی‌رغم انعقاد قرارداد و صدور ضمانتنامه و پرداخت وجه طبق پیش فاکتورها و صدور حواله و مالکیت مسلم این شرکت بر اقلام فوق، پتروشیمی تندگویان در تخلفی آشکار مبادرت به واگذاری پودر پی تی ای ضایعاتی که متعلق به این شرکت بوده به اشخاص دیگری که موضوع قرارداد آنان امر دیگری بوده نموده و تا کنون علی‌رغم مراجعات مکرر و ارسال نامه به شماره ۷۸۰-۲۳۴۵ از تحویل پودر ضایعاتی امتناع می‌نمایند. از آنجاییکه اقدام شرکت پتروشیمی مصداق فروش مال غیر است لذا به موجب این اظهارنامه به شما اخطار می‌شود که جلوی این اقدام غیرقانونی گرفته شود و ظرف مدت یک هفته نسبت به تعیین و تحویل اجناس خریداری شده اقدام نمایید و اقلامی که توسط این شرکت خریداری شده ولی به اشخاص دیگر مجددا فروخته شده یا واگذار گردیده مسترد و تحویل این شرکت نمایید. همچنین نسبت به تحویل خاکستر کوره به مقدار مذکور در قرارداد اقدام نمایید. درغیراینصورت ضمن مراجعه به مراجع قضایی و کیفری نسبت به تقدیم شکایت اقدام خواهد شد. ضمنا نشانی انبارها و محل نگهداری کالاها و محصولاتی که متعلق به این شرکت بود و به اشخاص دیگر واگذار شده محفوظ است که عندالزوم در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت.

براساس گفته های مدیرعامل شرکت "ا-ف-د-ب" ، شرکتی دیگر تحت عنوان "پ-ا-ص" مدعی شده است مواد پودر پی تی ای ضایعاتی به آن ها تعلق دارد و مسئولان مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان نیز این مواد را به این شرکت تحویل داده اند!

البته در این بین شنیده می‌ شود شرکت مذکور رابطه بسیار نزدیکی با مسئولان مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان دارد و در سال ۱۳۹۹ شمسی نیز قراردادی تحت عنوان فروش ۵۰۰۰ تن پودر ضایعاتی آغشته به لجن با مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان منعقد کرده بودند که ظاهرا این مواد به تشخیص کارشناسان رسمی فاقد ارزش بود و ماهیتا تفاوت بسیاری با پودر ضایعاتی پی تی ای داشته است! ابهام دیگر در روابط میان مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان و شرکت "پ-ا-ص" در این موضوع است که امضای قرارداد در قالب پودر پی تی ای آغشته به لجن بوده است اما خروج نزدیک به ۵ هزار تن پودر پی تی ای مشابه سفید بسیار عجیب است! چرا که تفاوت قیمتی بسیاری بین این دو ماده وجود دارد!

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان