فولاد سنگان، محور توسعه متوازن در شمال شرق کشور

صفحه اقتصاد - در مراسمی که با سرمایه گذاری و همت فولاد سنگان در راستای توسعه پایدار منطقه شمال شرق کشور صورت گرفت، کلنگ شروع عملیات اجرایی احداث، بهره برداری

فولاد سنگان، محور توسعه متوازن در شمال شرق کشور

صفحه اقتصاد - در مراسمی که با سرمایه گذاری و همت فولاد سنگان در راستای توسعه پایدار منطقه شمال شرق کشور صورت گرفت، کلنگ شروع عملیات اجرایی احداث، بهره برداری و نگهداری تاسیسات فاضلاب شهر تایباد به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی فولاد سنگان ، علی امرایی، مدیر عامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در آیین آغازین این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان حاضر در مراسم گفت:
شرکت فولاد سنگان بزرگترین کارخانه صنعتی در شرق کشور است که وظیفه تامین مواد اولیه بزرگترین فولاد ساز خاورمیانه ( فولاد مبارکه) را بر عهده دارد که به تنهایی حدود 50 درصد تولید فولاد کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به توسعه شمال شرق کشور و اهمیت این موضوع گفت : یکی از دلایل و اهداف احداث این کارخانه، توسعه شمال شرق کشور بوده است که با احداث این کارخانه هم اکنون شاهد اشتغال زایی بیش از 2200 نفر بصورت مستقیم و6500 نفر به صورت غیرمستقیم هستیم و با بهره برداری از طرح های توسعه ای در این منطقه طی سه سال آینده، شاهد افزایش ظرفیت اشتغالزایی دو هزار نفری دیگر خواهیم بود.
امرایی با اشاره به اهمیت توسعه متوازن در منطقه گفت: ما کمربند توسعه متوازنی را در استان خراسان رضوی در نظر گرفته ایم که به شرط وجود پتانسیل در نقاط مختلف، این توسعه پایدار و متوازن با اجرای طرحهای توسعه ای فولاد سنگان برقرار خواهد شد. وی افزود، در حال حاضر حوزه های مسکن، نیروگاه بادی، کارخانه کنسانتره سازی وگندله سازی و … پروژه هایی را در دست احداث و توسعه داریم تا با راه اندازی این قبیل پروژه ها، شاهد توسعه همه جانبه در استان خراسان رضوی باشیم.
مدیرعامل فولاد سنگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه عمل به مسئولیت های اجتماعی اذعان نمود : مسلما اقدامات صورت گرفته توسط شرکت فولاد سنگان ، این نکته را نشان می دهد که مسئولیت اجتماعی یک باور نهادینه شده در فولاد سنگان است و به جرات می توان گفت یکی از سرآمدان حوزه مسئولیتهای اجتماعی در استان خراسان رضوی و کشور هستیم.
وی در خصوص میزان مصرف اب در کارخانجات فولاد سنگان و اهمیت بازچرخانی و صرفه جویی آن گفت :
فولاد سنگان، در خصوص انتقال آب دریای عمان به استان خراسان رضوی سرمایه گذاری بزرگی نموده است و شرکت فولاد مبارکه در راستای حمایت از زیر مجموعه خود و تعهدات اجتماعی بخشی از سهام این پروژه را داراست.
امرایی ادامه داد : میزان مصرف آب در کارخانجات فولاد سنگان به دلیل بازگردانی ۸۵ درصدی آب به چرخه تولید از استانداردهای موجود پایین تر است. وی گفت: حتی میزان آب مورد نیاز کارخانه با اجرای طرح های توسعه ای این شرکت، نصف میزان آبی است که از دریای عمان به منطقه منتقل می شود. امرایی با اشاره استراتژیک بودن این پروژه افزود این مگاپروژه، به سرعت در حال پیشرفت است و تا سه سال آینده، آب دریای عمان به سرزمین خراسان خواهد رسید.
مدیرعامل فولاد سنگان در ادامه این رویداد با اشاره به ارزآوری صنعت فولاد در سال گذشته ، گفت: میزان ارزآوری صنعت فولاد کشور در حوزه صادرات حدود 6 و نیم میلیارد دلار بود و در مقابل، میزان مصرف آب در زنجیره تولید فولاد کمتر از نیم درصد از کل مصرف را تشکیل می دهد. در حالی که بخش کشاورزی بیش از ۷۵ درصد آب کشور را مصرف می کند و به نسبت آب مصرفی، در مقایسه با صنعت فولاد در میزان ارزآوری در مراتب پایینی قرار دارد.

وی در پایان گفت: فولاد سنگان، بیشترین مشارکت را در خروج خراسان رضوی از بن بست و چالش کم آبی داشته است و این را مسئولیت والای خود در قبال مردم می دانیم.
امرایی با اشاره به اثرات زیست محیطی پروژه تصفیه پسآب شهر تایباد افزود؛ این پروژه از نظر زیست محیطی برای فولاد سنگان از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند به رشد، توسعه و آبادانی این منطقه کمک نماید.

در ادامه خدایی، معاون عمرانی استاندارخراسان رضوی گفت :در حوزه های مختلف کاری از قبیل انرژی، فناوری اطلاعات، عمران و… پروژه های در دست اقدام بسیار زیادی است که با تلاش و پیگیری مجدانه به بهره برداری رسیده است و یکی از مباحث اصلی در این خصوص بحث تامین آب است و امروز خوشبختانه به همت شرکت فولاد سنگان و پیگیری های دکتر امرایی، مدیرعامل فولاد سنگان شاهد آیین عملیات اجرایی تصفیه پساب شهر تایباد هستیم .
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد : انشالله با حضور استاندار محترم، شاهد افتتاح این پروژه در مقاطع مختلف کاری باشیم و امید داریم این منطقه پر افتخار همچون گذشته که با فرهنگی غنی موجب افتخار ایران بوده، است، همچنان در مسیر اعتلای روزافزون باشد.
در ادامه این مراسم، جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تایباد، تربت جام،باخرز و صالح اباد در مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از مشارکت شرکت فولاد سنگان در این پروژه گفت : توسعه پایدار از موضوعات بسیار با اهمیت در پیشرفت جوامع است و رکن اصلی این موضوع زیست شرافتمندانه مردم است و ما به میزان توسعه در صنایع و دیگر حوزه های کاری، وظیفه داریم پیشرفت و توسعه را با زیست انسانی توامان نماییم .
وی در خصوص این پروژه و نحوه اجرای آن افزود : با برگزاری جلسات مختلف و اظهار نظر کارشناسان این حوزه، عملیات اجرایی تصفیه خانه و فاضلاب شرکت فولاد سنگان در شهر تایباد یکی از بهترین پروژه ای فولادی کشور است و انشالله به حول و قوه الهی با پیگیری و اجرایی شدن این پروژه ، شاهد پیشرفت در منطقه سنگان خواف و البته توسعه اشتغال زایی و ارتقای طرح زیست محیطی و فاضلاب در شهر تایباد خواهیم بود و از اقدامات شرکت فولاد سنگان در عمل به مسئولیت های اجتماعی تقدیر و تشکر دارم.
به گزارش روابط عمومی فولاد سنگان، عملیات احداث، بهره برداری و نگهداری از تاسیسات فاضلاب شهر تایباد به روش بیع متقابل با مبلغ 12 هزار میلیارد ریال در حالی از 11 خرداد ماه شروع به کار نموده که ایجاد تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت 14 هزار مترمکعب در شبانه روز ، احداث خط انتقال و شبکه جمع آوری به طول 98 کیلومتر ، نصب انشعاب فاضلاب به میزان 15 هزار فقره است که سرمایه گذار این طرح عظیم زیست محیطی در منطقه شمال شرق کشور، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان است و شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی به عنوان سرمایه پذیر این پروژه می باشد.
گفتنی است، این مراسم، با حضور ائمه جمعه تشیع و تسنن، نماینده مردم تایباد، تربت جام،باخرز و صالح اباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل فولاد سنگان، ، فرماندار و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی شهر تایباد، نماینده آب و فاضلاب استان خراسان رضوی و مردم خون گرم شهر تایباد در سالن مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار گردید.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان