تمدید گواهینامه صلاحیت آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

به گزارش صفحه اقتصاد، رؤیا صابرنژاد، رئیس روابط عمومی فولاد امیرکبیر کاشان در این باره گفت: عنوان استاندارد ISO/IEC ۱۷۰۲۵:۲۰۱۷ یکی از الزامات عمومی برای احراز

تمدید گواهینامه صلاحیت آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

به گزارش صفحه اقتصاد، رؤیا صابرنژاد، رئیس روابط عمومی فولاد امیرکبیر کاشان در این باره گفت: عنوان استاندارد ISO/IEC ۱۷۰۲۵:۲۰۱۷ یکی از الزامات عمومی برای احراز صلاحیت آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون است و پیاده‌سازی و اجرای الزامات این استاندارد برای آزمایشگاه‌های شرکت‌هایی که در عرصه بین‌المللی فعالیت می‌کنند و استراتژی آن‌ها تولید محصولات باکیفیت است، ضروری است.

وی با اشاره به اینکه الزامات استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ نسخه ۲۰۱۷ شامل محدوده، مراجع قانونی، اصطلاحات و تعاریف، الزامات کلی، الزامات ساختاری، الزامات منابع، الزامات فرایند و الزامات مدیریت است خاطرنشان کرد: این استاندارد با هدف ایجاد یک سیستم مدیریتی مستقل و مبتنی بر کیفیت طراحی و مستقر شده تا با بهره‌گیری از آن، آزمایشگاه بتواند خدمات خود را با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه دهد. در این استاندارد، آزمایشگاه از نظر فنی و مدیریتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در ارزیابی فنی وجود روش‌های آزمون به‌روز و معتبر، سوابق تصدیق و صحه‌گذاری روش‌های آزمون، نحوه محاسبه عدم قطعیت نتایج حاصل از آزمون، مهارت کارکنان، تأسیسات و شرایط محیطی مناسب، کفایت تجهیزات و قابلیت ردیابی کالیبراسیون آن‌ها و… مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. از نظر مدیریتی نیز استقلال، التزام به رازداری و حفظ محرمانگی اطلاعات آزمایشگاه، وجود ساختار مناسب، در دسترس بودن منابع موردنیاز و کنترل مستندات و سوابق و… در آزمایشگاه‌ها ارزیابی می‌شود.

به گفته رئیس روابط عمومی فولاد امیرکبیر کاشان، ارزیابی مراقبتی سال اول سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه بر اساس استاندارد ISO/IEC ۱۷۰۲۵:۲۰۱۷ توسط تیم ارزیابان پژوهشکده سیستم‌های پیشرفته صنعتی معرفی شده از طرف مرکز تأیید صلاحیت ایران (NACI) در آبان ماه به‌صورت حضوری در محل شرکت با موفقیت انجام گرفت. در این ارزیابی، سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه بر اساس الزامات آخرین ویرایش استاندارد ISO/IEC ۱۷۰۲۵:۲۰۱۷ از سه جنبه متدولوژی انجام آزمون‌ها، فضا و محیط آزمایشگاهی و نیز پرسنل مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت. نهایتا با توجه به نتایج ارزیابی صورت‌گرفته و جلسه اختتامیه، موفقیت در تمدید گواهینامه ISO/IEC ۱۷۰۲۵:۲۰۱۷ محقق گردید.

صابرنژاد در پایان عنوان کرد این موفقیت نتیجه همکاری و همدلی هیئت‌مدیره، مدیران و کلیه کارکنان پرتلاش بوده که از زحمات همه همکاران در کسب این موفقیت تشکر و قدردانی می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان