سرپرست شرکت سرمایه گذاری امید در نشست خبری اعلام کرد:

تاسیس سه هلدینگ مالی، هلدینگ سیمانی و هلدینگ صنعتی در ذیل این شرکت

سرپرست یک شرکت سرمایه‌گذاری اعلام کرد: تاسیس سه هلدینگ مالی، سیمانی و صنعتی ذیل این شرکت برنامه ریزی شده است. 

تاسیس سه هلدینگ مالی، هلدینگ سیمانی و هلدینگ صنعتی در ذیل این شرکت

سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری امید اعلام کرد: تاسیس سه هلدینگ مالی، سیمانی و صنعتی ذیل این شرکت برنامه ریزی شده است.

به گزارش صفحه اقتصاد ، سید بابک ابراهیمی سرپرست شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید روز سه شنبه 18 بهمن ماه 1401 در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مخازن جدید ذخیره‌سازی نفت خام با طرفیت ۱۰ میلیون بشکه در شهرستان جاسک استان هرمزگان ساخته شده است و مقرر شده است که به ازای هر بشکه ۵۲ سنت یورو از وزارت نفت دریافت کنیم.

ابراهیمی ساخت مخازن ذخیره‌سازی را یک پروژه ملی دانست، و گفت: ساخت مخازن با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه ابلاغ شده است که به زودی 2 میلیون آن به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین تا پایان سال جاری دو میلیون دیگر راه اندازی می شود. و تا پایان سال 1402 کل مخازن نیز به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید با بیان اینکه این پروژه برای ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون بشکه تعریف شده است، افزود: همه زیرساخت‌ها بر اساس این میزان فراهم خواهد شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: از این مخازن برای ذخیره‌سازی میادین غرب کارون استفاده می شود که از خط لوله گوره وارد مخازن خواهد شد تا به جاسک برسد و در صورتی که تنگه هرمز دچار مشکل بشود بتوان صادرات را از دریای عمان ادامه داد.

وی گفت: برای توسعه میادین نفتی و گازی مذاکره انجام داده ایم که این مذاکرات در خصوص میادین نفتی جلوتر می باشد اما درباره میادین گازی فعلا مذاکره هستیم.

سرپرست شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید ضمن اعلام ساخت دستگاه تولید لاستیک در یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه خود اظهار داشت: ما از عرضه محصولاتی که امکان عرضه در بورس کالا را دارد حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تایرسازان خواستار معاف از قیمت‌گذاری دستوری یا اجازه عرضه محصولات در بورس کالا هستند. و سازمان بورس از این موضوع حمایت کرده اما وزرات صمت مخالف می باشد.

ابراهیمی اعلام کرد: برنامه ریزی شده است که سه هلدینگ مالی، سیمانی و صنعتی ذیل این شرکت تاسیس شود که حتما پس از تاسیس سهام آن‌ها در بازار سرمایه عرضه می شود.

وی از ارزش‌گذاری سیت مدیریت هلدینگ امید خبر داد و گفت: آگهی آن به زودی منتشر می‌شود تا به سهام‌داران واجد شرایط داده شود.

سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری امید ضمن اعلام عرضه کرسی مدیریتی هلدینگ امید (متعلق به بانک سپه) در بازار سرمایه اضافه کرد: این اقدام در راستای تنوع بخشی در ترکیب سهامداران این مجموعه است. و ارزش‌گذاری پس از انتشار آگهی به متقاضیان واجد شرایط داده می شود.

ابراهیمی در پاسخ به پرسش یک از رسانه ها در مورد اینکه این شرکت چه برنامه ای برای حل بحران انرژی برق و گاز برای زیرمجموعه های خود دارد؟ بیان کرد: در این شرکت جلساتی با عنوان شورای هماهنگی شرکت ها برای هم افزایی در خصوص رفع مشکلاتی بیرون از مجموعه تشکیل می شود و چون این مشکلات در سطح ملی است به طور دقیق آنها را بررسی می کنیم.

وی افزود: این شرکت با تدابیری که برای حل مشکل گاز و برق در نظر گرفته است قصد دارد که با کمک نیروگاه های خود برق شرکت های معدنی متعلق به امید را تامین کند که دیگر این مجموعه قطعی برق نداشته باشد.

سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری امید در خصوص میزان نرخ فروش برق به معدنی ها گفت: در قراردادها نرخ برق به صورت ارزی تعیین می شود. و در حال حاضر چنین قراردادی جهت تامین برق با شرکت گل گهر امضا شده است.

تاریخچه شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید

شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با اخذ مجوز شماره 1026 مورخ 1380/09/29 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 1380/11/21 با سرمایه اولیه 650 میلیارد ریال به صورت سهامی خاص تأسیس و تحت شماره 183650 در اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید. در تاریخ 1383/10/29 بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام این شرکت ، از سهامی خاص به سهامی عام تغییر و در تاریخ 1386/05/03 در بورس اوراق بهادار تهران با نماد " وامید " پذیرفته شده و در 1386/10/16 نماد معامله آن گشوده و عرضه عمومی سهام، صورت پذیرفت. سرمایه این شرکت در حال حاضر 96.979 میلیارد ریال می باشد.

شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید در حال حاضر دارای چندین شرکت بورسی وغیر بورسی بوده و نقش بسیار با اهمیتی در ارزش آفرینی، رشد اقتصادی و اشتغال کشور به ویژه در استان‌های مرزی به عهده دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان