در گفتگو با قائم مقام مدیرعامل شرکت ذوب فلزات محسنی مشخص شد

با سابقه‌ترین شرکت خانواده‌محور تأمین‌کننده و توزیع کننده مواد اولیه صنعت ریخته‌گری

صفحه اقتصاد - سمیرا عسکری - قائم مقام مدیرعامل شرکت ذوب فلزات محسنی از شرکت‌های با سابقه در زمینه تامین و توزیع با کیفیت ترین تجهیزات و مواد اولیه ریخته گری

با سابقه‌ترین شرکت خانواده‌محور تأمین‌کننده و توزیع کننده مواد اولیه صنعت ریخته‌گری

صفحه اقتصاد - سمیرا عسکری - قائم مقام مدیرعامل شرکت ذوب فلزات محسنی از شرکت‌های با سابقه در زمینه تامین و توزیع با کیفیت ترین تجهیزات و مواد اولیه ریخته گری اعم از انواع فلزات، فروآلياژها، گرافيت ها، بوته هاى گرافيتى و چدنی، انواع جرم های دیرگداز، آجرهاى نسوز و ابزارآلات تخصصی ریخته گری عنوان کرد که همچون بسیاری از فعالان بخش خصوصی دارای مشکلاتی در حوزه تامین مالی و مبحث تخصیص ارز برای واردات است.

علی شیرازی قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ذوب فلزات محسنی با اشاره به نزدیک بودن شصت‌ و دومین سال فعالیت این شرکت در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صفحه اقتصاد، گفت: این شرکت با توجه به شروع فعالیت خود از سال ۱۳۴۱ یکی از باسابقه ترین شرکت‌های ایران می‌باشد که به عنوان یک شرکت خانواده‌محور شهرت دارد که خوشبختانه نسل های بعدی متعهد به حفظ شهرت و ادامه فعالیت آن بودند و هستند. وی شرکت‌های تأمین کننده انواع مواد اولیه ریخته گری و مصرف‌کننده‌های این نوع محصولات را بازارهای هدف و تامین‌کننده شرکت ذوب فلزات محسنی عنوان کرد و افزود: فعالیت مواد اولیه ریخته گری خیلی گسترده است، یعنی اگر بخواهیم در رابطه با تعداد اقلام این گروه‌بندی صحبت بکنیم، بالغ بر هزار قلم را شامل می‌شود.

با سابقه‌ترین شرکت خانواده‌محور تأمین‌کننده و توزیع کننده مواد اولیه صنعت ریخته‌گری

شیرازی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده و در حال انجام در این شرکت، گفت: در کنار فعالیت‌های بازرگانی، در حوزه مواد دیرگداز یکی از تولیدکننده‌های کشور با برند نسوزخاوران هستیم. همچنین در بحث آلیاژها و فروآلیاژها، گرافیت ها، بوته‌های گرافیتی و ابزارآلات ریخته‌گری به ویژه در زمینه تأمین و توزیع آن فعالیت داریم که بر این اساس، با قاطعیت می‌گویم که این شرکت جزو تأمین‌کننده‌های اولیه بازار است. وی در خصوص تامین مواد اولیه این شرکت، تعامل خوب میان تولیدکنندگان بازار را راهگشای مشکلات موجود دانست و بیان کرد: به جز مواردی که گاهی نوسانات بازار ایجاد مشکل می‌کند و تامین‌کنندگان مجبور می‌شوند برای تعیین قیمت، اجناس خود را با دقت نظر بیشتری در بازار عرضه کنند، مشکل دیگری وجود ندارد و معمولا ذخیره با تناژ مشخص برای تامین مواد اولیه مصرف‌کنندگان وجود دارد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ذوب فلزات محسنی با اشاره به مشکلات واردات مواد اولیه در این حوزه، افزود: برای بعضی از اقلام که به‌صورت وارداتی به کشور وارد می‌شود، تامین‌کنندگان با مشکل تامین ارز مواجه می‌شوند که این منجر به تأخیر در ثبت سفارشات و متعاقبا تأخیر در ورود اقلام به کشور و تحویل به مصرف کنندگان می شود و این مورد گاهی اختلالی در روند فعالیت واحدهای تولیدی خواهد داشت.

شیرازی با تاکید بر اینکه برای مبحث صادرات در آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد در ادامه صحبت‌های خود به مشکلات تامین مالی اشاره کرد و گفت: این مشکلات برای شرکت‌های خصوصی و به طور ویژه برای شرکت های خانواده‌محور که با سرمایه خود مشغول به فعالیت هستند، بسیار گسترده‌تر به نظر می‌آید. تامین مالی برای تولید یک محصول نهایی در این شرکت‌ها به گونه‌ای است که با لحاظ کردن بودجه برای یک فضای تولیدی، عملا آن بخش از بودجه را تا به ثمر رسیدن فعالیت، از چرخه مالی خودمان خارج کرده‌ایم. شرکت‌هایی مانند ما مثل شرکت‌های بزرگ‌تر و دولتی دارای بودجه‌ای خاص نیستند و خودمان باید تامین مالی را ایجاد بکنیم. اما با تمام موانع و مشکلات پیش رو همچنان تلاش خواهیم کرد تا در حد توان برای گشودن گره ای از فعالیت صنعتی کشور تلاش کنیم و به ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم کشور کمک کنیم.

شیرازی اشاره داشت که رقبای در سطح ما در زمینه فعالیت بازرگانی مواد اولیه ریخته‌گری زیاد نیستند اما آنها هم دارای همین مشکلات هستند و این موضوع سبب شده تا جذب سهم از بازار در این فضا بسیار مشکل باشد. البته ما تلاش‌مان را به کار می‌بندیم و تاکنون به حول و قوه الهی موفق عمل کرده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان