صفحه اقتصاد بررسی می کند:

واردات کدام یک از مدل های موبایل شیائومی به ایران ممنوع شد؟ + لیست کامل مدل گوشی ها

توضیحاتی درباره چرایی و همچنین جزئیات خبر ممنوعیت واردات گوشی موبایل شیائومی به ایران در صفحه اقتصاد منتشر شد!

واردات کدام یک از مدل های موبایل شیائومی به ایران ممنوع شد؟ + لیست کامل مدل گوشی ها

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره جزئیات خبر ممنوعیت واردات موبایل شیائومی به ایران خواهیم داشت! با ما همراه باشید. دهم بهمن ماه سال 1400 شمسی بود که خبری مبنی بر ممنوعیت واردات موبایل شیائومی به ایران در فضای مجازی منتشر شد (در شرایطی که سهم زیادی از گوشی‌‌ های تلفن همراه موجود در بازار ایران به این برند تعلق دارد)! البته این چندمین بار است که ایران واردات موبایل‌ های شیائومی را ممنوع می‌ کند…

ممنوعیت واردات گوشی های شیائومی به ایران که چند ماه پیش سروصدایی بسیاری به همراه داشت، باعث گرانی قیمت و آشفتگی بازار شد (چرا که اگر به لیست پرفروش ترین گوشی های ایران در طی ١٢ ماه گذشته (منتهی به آذر ماه سال ۱۴۰۰ شمسی) نگاه کنیم، متوجه می شویم که شیائومی دومین برند پرفروش بازار ایران بوده است)! البته این موضوع با پیگیری های مختلف برطرف شد، اما حالا و در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شمسی دیگر بار شاهد ممنوعیت واردات گوشی های شیائومی به ایران هستیم.

اما محمدرضا عالیان ، سخنگوی اتحادیه واردکنندگان موبایل در این باره می گوید:

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چند ماه گذشته نامه‌ ای را به شرکت‌ های واردکننده گوشی موبایل ارسال کرد و اعلام نمود واردات برخی از مدل‌ های شیائومی ممنوع است، چون این مدل‌ ها در برقراری ارتباط با شماره‌ های اضطراری از جمله ۱۱۰ ، ۱۱۵ و… مشکل دارند (یعنی چنانچه شما بخواهید تماس اضطراری بگیرید با شماره های ۳ رقمی تعریف شده در ایران، تماس نمی گیرد)… در پی این مشکل، واردات برخی از مدل‌ های گوشی تلفن همراه ممنوع شده است! البته تا زمانی که مشکل اتصال برقراری شماره‌ های اضطراری برطرف شود.

در ادامه لیست مدل گوشی های موبایل شیائومی ممنوع شده برای ورود به ایران را خواهیم داشت:

  • شیائومی 11T
  • شیائومی 11T Pro
  • پوکو X3
  • ردمی ۱۰
  • ردمی Note 10T
  • شیائومی Mi 11 Lite 5G NE
  • ردمی 9AT
  • ردمی 9i
  • ردمی 7A

در انتها لازم به یادآوری است برند شیائومی به عنوان یک شرکت چینی متعلق به بخش خصوصی، طراحی و تولید محصولات الکترونیک را برعهده دارد. این شرکت، یکی از بزرگ‌ ترین شرکت‌ ها در زمینه ی طراحی، توسعه و فروش تلفن‌ های هوشمند، نرم‌ افزار تلفن همراه و لوازم الکترونیکی مصرفی، لوازم خانگی و همچنین ابزار است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان