محمد مخبر دزفولی معاون اول سید ابراهیم رئیسی کیست؟

توضیحاتی درباره محمد مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و معاون اول سید ابراهیم رئیسی در صفحه اقتصاد منتشر شد!

محمد مخبر دزفولی معاون اول سید ابراهیم رئیسی کیست؟

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره محمد مخبر دزفولی معاون اول سید ابراهیم رئیسی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. رئیس جمهور سیزدهم پس از رایزنی با همفکران و حامیان خود، محمد مخبر دزفولی را برای سمت معاون اولی خود در نظر گرفت! سید ابراهیم رئیسی ، طی حکمی محمد مخبر را به عنوان معاون اول رئیس جمهور منصوب کرد.

لازم به بیان است معاون اول رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران دومین مقام عالی رتبه در هیئت دولت است؛ و مانند دیگر معاونان وی از سوی رئیس‌ جمهور انتخاب می شود و احتیاج به رأی اعتماد مجلس ندارد.

معاون اول وظیفه اداره هیئت وزیران در غیاب رئیس جمهور و مسئولیت هماهنگی سایر معاونان رئیس جمهور را بر عهده دارد. معاون‏ اول‏ رئیس‏ جمهور با موافقت‏ وی‏ اداره‏ هيات‏ وزيران‏ و مسئولیت‏ هماهنگی‏ ساير معاونت ها را به‏ عهده‏ خواهد داشت. همچنین در صورت فوت، عزل، استعفا، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس جمهور یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یابد و رئیس جمهور بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده باشد و یا امور دیگری از این قبیل، مسئولیت‌ ها و اختیارات او برعهده معاون اول قرار می‌ گیرد و او به همراه روسای مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه بایستی در مدت کمتر از ۵۰ روز انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کند.

اما شاید این سوال پیش آید که محمد مخبر دزفولی کیست؟

محمد مخبر دزفولی ، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) است که از سال ۱۳۸۶ شمسی در این ستاد فعالیت دارد و پیش از این معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان و ریاست هیئت مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان را بر عهده داشته است. او همچنین در سِمت معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان و مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول نیز مشغول به فعالیت بوده‌ است.

محمد مخبر دزفولی دارای دو مدرک دکتری شامل دکتری (و کارشناسی ارشد) حقوق بین‌ الملل و دکترای رشته مدیریت می‌ باشد! او همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت با گرایش سیستم ها است.

در سال ۲۰۱۰ میلادی، اتحادیه اروپا محمد مخبر دزفولی را در لیست تحریم‌ های مرتبط با فعالیت‌ های موشکی و هسته‌ ای قرار داد! با این حال دو سال بعد نام او از این فهرست حذف شد. وزارت خزانه‌ داری ایالات متحده آمریکا نیز در سال 2021 میلادی وی را در فهرست تحریم های ایالات متحده آمریکا قرار داد.

لازم به بیان است واکسن بیماری کووید-۱۹ تحت مدیریت محمد مخبر دزفولی، کمی پس از همه‌ گیری این ویروس در ایران وارد مراحل آزمایشاتی شد! محمد مخبر دزفولی در تاریخ ۲۶ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ شمسی طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، ورود ایران را به جمع شش کشور تولیدکننده واکسن این ویروس اعلام کرد.

پیش از این معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان و ریاست هیئت مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان را بر عهده داشته‌است. او همچنین پیش از سمت معاون اول رئیس جمهوری، در سِمت معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان و مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول و همچنین معاون فرماندار گتوند مشغول بوده‌است.

محمد مخبر فرزند حجت الاسلام علامه‌عباس مخبر که از وعاظ و منبری‌های سرشناس شهرستان دزفول است.

از جمله تالیفات او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقتصاددانان برتر جهان (۱۳۹۲)، جلد اول، انتشارات نور علم
  • معاذیر معاف‌کننده مجازات‌ها در اساسنامهٔ دیوان بین‌المللی کیفری(۱۳۹۳)، انتشارات نور علم
  • رهیافتی به توسعهٔ اقتصادی توأم با عدالت (۱۳۹۴)، انتشارات دانشگاه امام صادق
  • رشد اقتصادی شتابان در ایران، (۱۳۹۵)، نشر چالش
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان