ماجرای انتشار تصویر جنجالی و حاشیه ساز سفرای روسیه و انگلیس چه بود؟

به گزارش صفحه اقتصاد، تنها معنای این عکس یادآوری و ادای احترام به تلاش‌های مشترک دولت‌های متحد علیه نازیسم در جنگ جهانی دوم بود.

ماجرای انتشار تصویر جنجالی و حاشیه ساز سفرای روسیه و انگلیس چه بود؟
به گزارش صفحه اقتصاد، تنها معنای این عکس یادآوری و ادای احترام به تلاش‌های مشترک دولت‌های متحد علیه نازیسم در جنگ جهانی دوم بود.

ماجرای تصویر حاشیه‌ساز در دیدار سفرای روسیه و انگلیس در تهران

سفارت روسیه بابت انتشار تصویر حاشیه‌ساز در دیدار سفرای روسیه و انگلیس در تهران توضیح داد. در پیام سفارت روسیه آمده است:با توجه به واکنش‌های انجام‌شده به تصویر منتشرشده از سوی ما، می‌خواهیم دقت کنیم که این تصویر زمینه ضد ایرانی ندارد و قرار نبود احساسات مردم کشور دوست، ایران را آزرده کنیم. تنها معنای این عکس یادآوری و ادای احترام به تلاش‌های مشترک دولت‌های متحد علیه نازیسم در جنگ جهانی دوم بود.

هشدار قالیباف، سفرای انگلستان و روسیه فورا عذرخواهی کنند

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسامی در پیامی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده، از وزارت خارجه خواست که به اقدام نامناسب سفرای انگلستان و روسیه رسیدگی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، به سفرای انگلستان و روسیه هشدار داد که فورا از اقدام غیردیپلماتیک خود عذرخواهی کنند تا با واکنش ایران روبه رو نشوند

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسامی در پیامی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده، از وزارت خارجه خواست که به اقدام نامناسب سفرای انگلستان و روسیه رسیدگی کند. او در این پیام نوشت: «اقدام دور از ادب دیپلماتیک و نامناسب سفرای دو کشور روسیه و انگلستان باید به سرعت توسط وزارت خارجه پیگیری شود. هر دو سفیر باید فورا به طور رسمی بابت اقدام انجام شده عذرخواهی کنند در غیر اینصورت واکنش قاطع دیپلماتیک ضروری خواهد بود.»

گفتنی است که سفرای انگلستان و روسیه با انتشار عکسی از دیدار خود، سعی در مشابهت سازی آن با عکس مشهور دیدار سران سه کشور رهبر متفقین در جنگ جهانی دوم در تهران را داشتند که سال 1322 داشتند در سفارت روسیه گرفته شده بود. در آن سال، روسای جمهور سه کشور امریکا، انگلستان و روسیه بدون اطلاع محمدرضا پهلوی وارد ایران شده و با یکدیگر عکس یادگاری انداخته بودند.

واکنش ظریف به عکس توهین آمیز سفرای روسیه و انگلیس

ظریف در واکنش به عکس توهین آمیز منتشر شده توسط سفرای انگلیس و روسیه در تهران گفت: لازم است یادآور شوم که اوت ۲۰۲۱، نه اوت ۱۹۴۱ است و نه دسامبر ۱۹۴۳.

وزیر امور خارجه با اشاره به عکس منتشر شده توسط سفارت روسیه در تهران در توئیتی نوشت: امروز عکسی فوق العاده نامناسب مشاهده کردم. لازم است یادآور شوم که اوت ۲۰۲۱، نه اوت ۱۹۴۱ است و نه دسامبر ۱۹۴۳.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۲۰ مرداد ماه در توئیتی در واکنش به عکس منتشر شده توسط سفرای روسیه و انگلیس نوشت: امروز عکسی فوق العاده نامناسب مشاهده کردم. وی افزود: لازم است یادآور شوم که اوت ۲۰۲۱، نه اوت ۱۹۴۱ است و نه دسامبر ۱۹۴۳.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: مردم ایران نشان داده‌اند - از جمله در طول مذاکرات برجام - که سرنوشت آن‌ها هرگز نمی‌تواند برآمده از تصمیمات سفارتخانه‌های خارجی یا قدرت‌های خارجی باشد.

سفارت روسیه در تهران روز چهارشنبه عکسی از ملاقات سفیر این کشور و سفیر جدید انگلیس در کانال تلگرامی این سفارتخانه منتشر کرد. در توضیح این عکس آمده است: ملاقات لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران با رئیس جدید نمایندگی دیپلماتیک انگلیس در ایران سایمون شرکلیف در راه پله تاریخی، جایی که کنفرانس تهران سال ۱۹۴۳ در آن برگزار شد.

واکنش حسام الدین آشنا به عکس جنجالی و توهین آمیز سفرای روسیه و انگلیس

حسام‌الدین آشنا به تصویر مشترک سفرای روسیه و انگلیس واکنش نشان داد.

حسام‌الدین آشنا در واکنش به تصویر مشترک سفرای روسیه و انگلیس در توئیتی نوشت: از آن عکس تاریخی تا این عکس توهین آمیز، خیلی چیزها عوض شده؛ قدرتی مطلق برای آمریکا، امپراطوری برای بریتانیا، وجودی برای اتحاد جماهیر شوروی و جوانک شاهی برای ایران اشغالی باقی نمانده است. اما یک چیز هنوز باقی است: سرشت استکباری و خوی خود برتر بینی کسانی که به صندلی‌ها تکیه زده‌اند.

واکنش حسام الدین آشنا به عکس جنجالی و توهین آمیز سفرای روسیه و انگلیس

فعال سیاسی اصلاح طلب به عکس جنجالی سفرای روسیه و انگلیس واکنش نشان داد.

احمد مازنی در توئیتی نوشت: سی سال از سقوط شوروی گذشته آقای سفیر… شبیه سازی یک عکس بیشتر سقوطی را به یاد می آورد که بنیانگذار جمهوری اسلامی آن را پیش بینی کرده بود.

این توئیت با هشتگ شوروی سابق منتشر شده است.

 پس لرزه های عکس جنجالی سفرای روسیه و انگلیس /سی سال از سقوط شوروی گذشته آقای سفیر!

توييت امير عبداللهيان وزير امور خارجه پيشنهادي دولت سيزدهم

‏اقدام غیردیپلماتیک دو سفیر خارجی در تهران ، افکار عمومی را در جمهوری اسلامی ایران مکدر کرده است و نشان دهنده بی توجهی به آداب ديپلماتيك و غرور ملی مردم غیور ایران است. اصلاح و جبران سریع اين خطا ، ضرورت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان