ساعت اجرای طرح ترافیک تهران امروز

در این مطلب از صفحه اقتصاد درباره ساعت اجرای طرح ترافیک تهران امروز مطلبی را برایتان آماده کرده ایم که در زیر از نظرتان می گذرد.

ساعت اجرای طرح ترافیک تهران امروز
صفحه اقتصاد -

ورود به طرح ترافیک امروز از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸:۰۰ هیجده ممنوع بوده و این طرح به همراه طرح آلودگی هوا در محدوده همیشگی اجرا می شوند.

در خصوص ساعت طرح زوج و فرد امروز یا همان طرح آلودگی هوا بنابر استعلام گرفته شده از پلیس راهور و با توجه به وضعیت شاخص آلودگی هوای تهران که اکنون در شرایط قابل قبول ( 78 ) قرار دارد، به اطلاع می رساند، طرح آلودگی هوا امروز از ساعت ۰۶:۳۰ تا ساعت ۱۸:۰۰ اجرا شده و تردد در محدوده این طرح بدون توجه به زوج و فرد بودن پلاک، به مدت بیست روز در هر فصل، برای تمامی خودروها آزاد است.

امکان یک‌بار خروج رایگان از محدوده طرح ترافیک بعد از ساعت ۱۴:۳۰ که تا پیش از این وجود داشت لغو شده است.

طبق اعلام پلیس راهور در روزهای پنجشنبه فقط طرح کنترل آلودگی هوا ( زوج یا فرد سابق) از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ در تهران اجرا شده و طرح ترافیک اصلی پنجشنبه ها اجرا نمیشود.

نرخ پایه عوارض سال 1402 مبلغ ۵۲ هزار و ۵۶۰ تومان است؛ اما نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است و همچنین داشتن معاینه فنی برتر ملاک تاثیر گذاری بر روی قیمت تمام شده تردد است، بگونه ای که اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۳۸۶ هزار و ۳۱۶ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و ۱۹۳ هزار و ۱۵۸ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

نقشه جدید و کامل محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تهران

اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ خارج از محدوده شود باید مبلغ ۸۲۷ هزار و ۸۲۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۴۱۳ هزار و ۹۱۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد. همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ ورود و خروج از محدوده داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۶ ورود و خروج داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزارو ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

معاونت و سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا شنبه تا چهارشنبه از ۶:۳۰ تا ۱۸ اجرا خواهد شد. در این اطلاعیه آمده است: با استناد به شصت و هشتمین صورتجلسه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و نیز با توجه به بازگشت ساعت کاری ادارات و سازمان‌ها ، ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در شهر تهران از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ خواهد بود.

گفتنی است که ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا روزهای پنجشنبه از ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا خواهد شد.

عوارض تردد در محدوده‌های ترافیکی برای خودروها با توجه به نوع معاینه فنی (اعم از عادی، برتر و یا هیبریدی- برقی)، محدوده سکونت، محدوده تردد، ساعات تردد، پس از دریافت تصاویر آن پردازش و محاسبه می‌شود. ساعات اوج تردد صبح‌ها از 6:۳۰ تا ۱۰:۳۰ و ساعات اوج تردد عصرها (فقط ورود) از 6:30 تا 18 تعریف شده و بازه زمانی 10:30 تا 14:30 نیز به عنوان ساعات تردد غیراوج در نظر گرفته شده است.
شهروندان محترم می توانند برای دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر در خصوص طرح ترافیک به سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir مراجعه فرموده و یا با شماره ۱۳۷ کد ۵ تماس حاصل نمایند.

نحوه محاسبه طرح ترافیک در تهران

خودروهای پلاک تهران در محدوده کنترل آلودگی هوا سهمیه تردد ۲۰ روز در فصل را دارند و همچنین تردد روزانه مجاز خودروهای پلاک شهرستان در محدوده کنترل آلودگی هوا ۱۵ روز در هر فصل است.

همچنین ساکنان محدوده طرح ترافیک که ملکشان در دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری تهران ثبت شده باشد قبل از ساعت ۹ صبح یک خروج رایگان و بعد از ساعت ۱۶ نیز یک ورود رایگان دارند همچنین بین ساعت ۹ تا ۱۶ است نیز اگر تردد کنند مبلغ طرح ترافیک برایشان نیم بها حساب می‌شود و نیاز به رزرو تردد ندارند. نحوه محاسبه طرح ترافیک در تهران با توجه به ساعت ورود و نوع معاینه فنی متفاوت است و هر متقاضی با ثبت نام در سایت تهران من می تواند قیمت طرح ترافیک خودروی خود را مشاهده کند. اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ خارج از محدوده شود باید مبلغ ۸۲ هزار و ۷۸۲ توامان به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۴۱ هزار و ۳۹۱ تومان به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

 ساعت اجرای طرح ترافیک تهران

 

طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در چه ساعاتی اجرا می گردد؟

طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 صبح الی 18:00 اجرا خواهد شد و یکبار خروج از محدوده های ترافیکی از ساعت ۱۴:۳۰ به بعد رایگان می باشد. ضمنا اعلام می گردد در روز پنجشنبه ها تنها محدوده کنترل آلودگی هوا از ساعت 6:30 تا 13 اجرا می شود.

آیا ابعاد و مرزهای محدوده کنترل آلودگی هوا با محدوده زوج یا فرد سابق متفاوت است؟

خیر، ابعاد و مرزهای این محدوده همان ابعاد و مرزهای محدوده زوج یا فرد سابق است.

مرزهای این محدوده از شمال به بزرگراه همت (از تقاطع امام علی (ع) تا تقاطع شهید چمران) ،

از سمت جنوب به بزرگراه بعثت ( از تقاطع امام علی (ع) تا تقاطع شهید نواب)،

از سمت شرق به بزرگراه امام علی(ع) از تقاطع شهید همت تا تقاطع بعثت) و

از سمت غرب به بزرگراه شهید چمران ( از تقاطع شهید همت تا تقاطع بعثت) محدود می شود.

آیا برای خروج از محدوده کنترل آلودگی هوا در صورتیکه روز پلاکم باشد باید عوارض پرداخت شود ؟

با توجه به اجرای طرح کنترل آلودگی هوا، زوج یا فرد بودن پلاک خودرو ملاک تردد نمی‌‌باشد. هر خودرو با پلاک تهران به شرط ثبت نام در سایت تهران من و افزودن خودرو در اکانت تهران من ، ۲۰ روز در هر فصل مجاز به تردد رایگان در محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) می‌باشد. این مزیت برای خودروهای پلاک شهرستان تا ۱۵ روز برای هر فصل برقرار می‌باشد.

چنانچه خروج از محدوده آلودگی هوا صورت گیرد ، از سهمیه فصلی کسر و چنانچه خروج از محدوده طرح ترافیک انجام گیرد .عوارض در نظر گرفته خواهد شد و از شارژ حساب شهروندی کسر خواهد شد.

آیا با سهمیه ۲۰ روز در هر فصل می توان وارد محدوده طرح ترافیک اصلی شد؟

خیر، سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان فقط جهت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا می باشد و چنانچه قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارید می بایست حساب شهروندی خود را به میزان کافی شارژ نمایید تا در زمان انجام محاسبات مبلغ تعرفه بصورت خودکار کسر گردد.

آیا برای بهره مندی از امتیاز ۲۰ روز در هر فصل برای ساکنین کنترل آلودگی هوا نیاز به انجام کار خاصی می باشد؟

فقط کافیست در تهران من ثبت نام و سپس در قسمت "عوارض خودرو و طرح ترافیک" و گزینه "افزودن خودرو" اقدام به ثبت خودرو نمایید.

آیا خروج از محدوده کنترل آلودگی هوا نیز باعث کسر از سهمیه ۲۰ روز می شود؟

بلی، اصل بر تردد است لذا خروج نیز همانند ورود شامل این موضوع می شود.

ساعت اجرای طرح ترافیک تهران

جهت اعتراض به پیامک ارسال شده مبنی بر تردد غیر مجاز در محدوده ترافیکی چه اقدامی می بایست انجام دهیم ؟

پس از ورود به حساب کاربری از منوی سمت راست گزینه پشتیبانی را انتخاب و اقدام به ثبت تیکت نمایید.

در نظر داشته باشید ارائه اطلاعات معبر و یا خودروی متخلف ( مخدوش کننده پلاک) فقط با نامه از دستگاه قضایی و یا نیروی انتظامی و پاسخ به آن نامه میسر می باشد.

آیا برای استفاده از ۲۰ روز تردد رایگان در محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا نیاز به رزرو روز می‌باشد؟

خیر، پس ازتردد در محدوده کنترل آلودگی هوا پلاک شما توسط دوربین ها ثبت می گردد و در ابتدا از سهمیه فصلی شما به صورت سیستمی کسر خواهد شد . در قسمت "خانه" می توانید سهمیه تردد باقیمانده در فصل را مشاهده نمایید و همچنین در قسمت "عوارض خودرو و طرح ترافیک" تعداد روزهای تردد مجاز فصلی مصرف شده قابل رویت می باشد.

جهت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) چه اقدامی باید انجام شود ؟

در هر فصل تا ۲۰ روز برای دارندگان خودروی پلاک تهران و ۱۵ روز برای پلاک شهرستان تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا رایگان می باشد . اما برای روزهای بیش از آن تعرفه به صورت نیم بها (نصف هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک) محاسبه می‌شود . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعرفه ها می توانید به سایت تهران من مراجعه نمایید .

در صورت ورود به محدوده طرح ترافیک و عدم شارژ ،آیا جریمه لحاظ خواهد شد یا هنوز امکان شارژ وجود دارد؟

در صورت تردد در محدوده های ترافیکی در زمان انجام محاسبات در صورت عدم شارژ حساب شهروندی ضریب تخفیف لحاظ نخواهد شد . مبلغ تعرفه با ضریب ۱ محاسبه خواهد شد.

خودروهایی که در هر دو محدوده ( طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا) تردد داشته باشند، تعرفه کدام طرح را باید بپردازند؟

در صورت تردد در هر دو محدوده تنها مبلغ تعرفه محدوده طرح ترافیک بر حسب ساعات تردد و معاینه فنی کسر منظور و از حساب شهروندی کسر خواهد شد.

عوارض طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا سال ۱۴۰۲

توضیح

ضریب زمانی

دارای معاینه فنی برتر یا خیر

میزان پرداخت به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک

میزان پرداخت به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا

اگر وسیله نقلیه ای چند بار توسط دوربین ها در یک روز مشاهده شود. اولین ورود و آخرین خروج ملاک محاسبه خواهد بود ورود بعد از ساعت ۱۰ – خروج قبل از ساعت ۱۶ ۳۸۶/۳۱۶ ریال ۱۹۳/۱۵۸ ریال
۵۵۱/۸۸۰ ریال ۲۷۵/۹۴۰ ریال
ورود قبل از ساعت ۱۰ – خروج قبل از ساعت ۱۶ ۵۵۱/۸۸۰ ریال ۲۷۵/۹۴۰ ریال
۷۸۸/۴۰۰ ریال ۳۹۴/۲۰۰ ریال
ورود قبل از ساعت ۱۰ – خروج بعد از ساعت ۱۶ ۸۲۷/۸۲۰ ریال ۴۱۳/۹۱۰ ریال
۱/۱۸۲/۶۰۰ ریال ۵۹۱/۳۰۰ ریال
ورود بعد از ساعت ۱۰ – خروج بعد از ساعت ۱۶ ۵۵۱/۸۸۰ ریال ۲۷۵/۹۴۰ ریال
۷۸۸/۴۰۰ ریال ۳۹۴/۲۰۰ ریال
اگر وسیله نقلیه ای یک بار توسط دوربین ها در یک روز مشاهده شود. قبل از ساعت ۱۰ ۵۵۱/۸۸۰ ریال ۲۷۵/۹۴۰ ریال
۷۸۸/۴۰۰ ریال ۳۹۴/۲۰۰ ریال
ورود بعد از ساعت ۱۰ و قبل از ساعت ۱۶ ۳۸۶/۳۱۶ ریال ۱۹۳/۱۵۸ ریال
۵۵۱/۸۸۰ ریال ۲۷۵/۹۴۰ ریال
بعد از ساعت ۱۶ ۵۵۱/۸۸۰ ریال ۲۷۵/۹۴۰ ریال
۷۸۸/۴۰۰ ریال ۳۹۴/۲۰۰ ریال

قیمت بسته ترافیک ۱۴۰۲

بسته یکماهه بسته سه‌ماهه بسته شش‌ماهه نوع معاینه فنی
۱۳/۳۲۰/۰۰۰ ریال ۳۷/۶۸۰/۰۰۰  ریال ۷۰/۹۲۰/۰۰۰ ریال معاینه فنی عادی
۹/۳۱۲/۰۰۰ ریال ۲۶/۴۰۰/۰۰۰ ریال ۴۹/۶۳۲/۰۰۰ ریال معاینه فنی برتر
۱/۳۳۲/۰۰۰ ریال ۳/۷۶۸/۰۰۰ ریال ۷/۰۹۲/۰۰۰ ریال برقی – هیبریدی

سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا

وی با بیان اینکه کما فی السابق هر شهروند دارای پلاک با سر شماره شهر تهران، ۲۰ روز سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا دارد، اظهار کرد: در صورت اتمام ۲۰ روز سهمیه مذکور، “نصف تعرفه عوارض تردد در  محدوده طرح ترافیک” از وی دریافت می‌شود.

خرید طرح ترافیک

سعیدیان فر با تاکید بر اینکه رزرو طرح ترافیک از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن «تهران من» انجام می‌شود و افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به طرح ترافیک را دارند، باید تردد خود را رزرو کنند، افزود: البته شهروندان می توانند عملیات رزرو را به صورت هفتگی و از چهارشنبه هفته قبل و یا به صورت روزانه  انجام دهند.

وی ادامه داد: تهرانی ها حتی پس از بازگشت به مبدأ، تا ساعت ۲۴ همان روز امکان رزرو دارند البته در صورتی که سهمیه تردد روزانه تکمیل نشده باشد؛ چراکه طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، سقف سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو است.

هزینه طرح ترافیک

سعیدیان‌فر در مورد قیمت طرح ترافیک نیز گفت: نرخ پایه عوارض سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵۲ هزار و ۵۶۰  تومان است؛ اما نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است و همچنین داشتن معاینه فنی برتر ملاک تاثیر گذاری بر روی قیمت تمام شده تردد است، به گونه ای که اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۳۸۶ هزار و ۳۱۶ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و۱۹۳ هزار و ۱۵۸ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

جریمه طرح ترافیک ۱۴۰۲

سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، درباره جریمه خودروهای بدون طرح ترافیک گفت:

  • خودروهایی که بدون مجوز وارد محدوده طرح می‌شوند توسط پلیس جریمه نمی‌شوند.
  • پرداخت عوارض و جریمه از سوی شهرداری اعمال می‌شود.
  • جریمه ورود به محدوده طرح بدون داشتن مجوز، ۱۰۹ هزار تومان است.

نرخ ثابت از تعرفه طرح ترافیک حذف شد

براساس اظهارات مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران قرار است شیوه تعرفه های طرح ترافیک تغییر کند و مانند گذشته به صورت ثابت نباشد.
مجتبی شفیعی، مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا اعلام کرده است که طرح ترافیک فعلی نسبت به طرح ترافیک قدیمی یک گام به جلو رفته بگونه ای که از حالت صفر و یک به شرایطی تغییر کرده که بر اساس آن شهروندان برای تردد باید وجهی پرداخت کرده و مبلغ پرداختی نیز به پارامترهایی همچون زمان اوج و غیر اوج ترافیک و معاینه فنی خودروها وابسته است.

گفتنی است که این طرح هنوز اجرایی نشده و تنها در شورای ترافیک به تصویب رسیده است. این طرح قرار است در نیمه دوم سال به صورت آزمایشی اجرا شود و در صورت تایید از سال بعد به صورت عمومی به اجرا درآید.

جزییات طرح ترافیک جدید 

طرح جدید بدین صورت است که میزان عوارض خودروها بر اساس طول و مدت سفر، سطح شلوغی معابر و سطح آلودگی هوا و نوع معاینه فنی و آلایندگی خودرو مشخص می‌شود، یعنی هر چقدر مدت و پیمایش بیشتری در محدوده طرح ترافیک داشته باشند باید عوارض بیشتری پرداخت کنند و دقت داشته باشید که برخی خودروها در محدوده طرح ترافیک فقط یک سفر دارند و رانندگان خودروی خود را پارک می‌کنند و ترددی ندارند و این نوع خودرو نباید به اندازه خودرویی که به صورت مدام در محدوده طرح ترافیک تردد می کند، عوارض پرداخت کند.

در روش جدید با توجه به اینکه ابزارهای جدیدی در اختیار داریم می توانیم این مسئله که خودرو از چه مسیری استفاده می‌کند را به فرد ارائه کنیم و پیشرفته ترین تئوری است که در دنیا برای کنترل محدوده ترافیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

نرخ عوارض برای شهروند عادی که مدام در حال تردد نباشد قطعا کمتر از وضعیت موجود است، چراکه عموم شهروندان چندان ترددی در محدوده طرح ندارند، بلکه عموما خودروهای خود را پارک کرده و معمولا خودروهایی که در طرح ترافیک مدام تردد می کنند خودروهایی هستند که آلایندگی و فرسودگی قابل توجهی دارند و بیشتر آلودگی تولید می‌کنند، اما عوارضی که پرداخت می کنند، مساوی با سایر شهروندان است و ما به سمت عادلانه تر شدن و هوشمندتر شدن مدیریت جریان ترافیک می‌رویم.

تغییرات جدید طرح ترافیک تهران

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران در مورد تغییرات در طرح ترافیک توضیحاتی ارائه کرد و گفت: محاسبه میزان عوارض براساس معیارهایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخص ها به تصویب رسید.

مجتبی شفیعی در مورد تغییرات در طرح ترافیک جدید گفت: در ایده جدید طراحی طرح ترافیک، هدف این است که پرداخت عوارض عادلانه تر شود. در گذشته پرداخت‌های عوارض مبتنی بر زمان ورود و خروج و بسته به نوع معاینه فنی خودرو بود که طبیعتاً در روش درست باید بگونه ای محاسبه عوارض انجام شود که علاوه بر دو آیتم فعلی یعنی زمان ورود و خروج و همچنین نوع معاینه فنی خودروها، می بایست میزان پیمایش و عوارضی که هر خودرو برای شهر ایجاد می کند را مشخص کرد تا میزان پرداختی متناسب با عوارضی باشد که برای شهر ایجاد می کند.

وی گفت: بر این اساس با توجه به اینکه ابزارهای مدیریت ترافیک بر اساس سیستم های آی تی در سالهای اخیر توسعه قابل توجهی پیدا کرده است،شورای ترافیک تهران تکلیفی را برای سازمان ترافیک مشخص کرده که در شش ماهه دوم سال‌جاری تلاش کنیم تا بستری ایجاد شود و شهروندان بتوانند عادلانه تر از امکانات ورود به محدوده طرح ترافیک استفاده کنند، البته این مهم هنوز به برنامه اجرایی دقیق و قابل اجرا نرسیده است.

شفیعی با بیان اینکه کلیت موضوع این است که هر خودرو متناسب با میزان پیمایشی که در محدوده های ترافیکی دارد، عوارضش را پرداخت کند، ادامه داد: تلاش بر این است که مدیریت ترافیک در تهران بهبود یابد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران  در مورد نحوه محاسبه پیمایش خودروها با بیان اینکه میزان عوارض در طرح ترافیک جدید براساس چند پارامتر مشخص می شود، گفت: مبلغ متوسط پرداختی شهروندان نه تنها افزایش نمی یابد، بلکه ممکن است کاهش هم داشته باشد و این افزایش تنها متوجه افرادی است که میزان ترددشان در محدوده طرح ترافیک از حد متوسط بیشتر است و برای اینگونه رانندگان ممکن است عوارض افزایش یابد، اما برای رانندگان معمولی که یک ورود و خروج عادی و تردد غیر تجاری دارند، قطعا عوارض کاهش خواهد داشت.

وی افزود: محاسبه میزان عوارض براساس معیارهایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخص ها به تصویب رسید و اینکه به چه روشی این پیمایش محاسبه می شود، بسته به جزئیات طرح ترافیک دارد که هنوز به طور دقیق جزئیات مشخص نشده است، ولی معیار ما شاخص فوق الذکر است.

2190311_301

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان