رضا مراد صحرایی وزیر جدید آموزش و پرورش کیست؟

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره رضا مراد صحرایی وزیر جدید آموزش و پرورش پرداخته شده است. 

رضا مراد صحرایی وزیر جدید آموزش و پرورش کیست؟

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره رضا مراد صحرایی گزینه نهایی دولت برای وزارت آموزش و پرورش پرداخته شده است.

در جلسه علنی روز سه شنبه ۹ خرداد مجلس شورای اسلامی بررسی رای اعتماد به رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

انتقاد از ارتباط صحرایی با اصلاح طلبان

علی خضریان امروز در مخالفت با رأی اعتماد رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: می خواهید برای وزارت خانه ای تصمیم بگیرید که با رفتن یک فرد مشکلات آن قابل حل نیست با رفتن نوری و آمدن احتمالی فرد دیگر، مشکلات آن باقی می ماند.

وی خطاب به صحرایی گفت: علی رغم گذشت حدود یک سال از انتصاب شما به ریاست دانشگاه فرهنگیان، مجموعه جریان تند اصلاح طلب از مدیران دانشگاه فرهنگیان جابجا نشدند. هنوز بعد از ۱۳ ماه نتوانسته اید مدیران خود را در دانشگاه فرهنگیان تغییر دهید، چگونه می خواهید وزارت آموزش و پرورش را اداره کنید؟

خضریان گفت: در پردیس های دانشگاه فرهنگیان، مدیران مشکل دار هنوز در مدیریت های شان مانده اند سوء مدیریت های آنها را دانشجویان به شما اطلاع داده اند ولی شما کاری نکردید.

وی افزود: مشکل وزارت آموزش وپرورش آقای نوری بود؟ شما از ۱۴ فروردین امسال وارد وزارت آموزش و پروزرش شدید ولی مدیرانی که در دوره نوری نتوانستند رتبه بندی را اجرا کنند را تغییر نداده اید، شما می‌خواهید از این افراد استفاده کنید و برنامه شما را این تیم تهیه کرده است.

علی خضریان در مخالفت با وزیر پیشنهادی از ارتقای اصلاح طلبان در دانشگاه فرهنگیان انتقاد کرد و گفت: در انتخابات گذشته شما ریاست ستاد خبری یکی از نامزد های اصلاح طلب را داشته اید ارتباط شما با اصلاح طلبان در شهرستان تان به چه دلیل است؟

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مخالفت رهبر انقلاب با خصوصی سازی آموزش و پرورش گفت: بلافاصله بعد از این اظهار نظر رهبر معظم انقلاب، معاون شما طی نامه ای اعلام کرد که در سطح هر منطقه آموزش و پرورش کمیته ای برای دریافت کمک های خارج از آموزش و پرورش برای اداره مدارس تشکیل می شود که به معنی خصوصی سازی است و دقیقا به معنی مخالفت با فرامین رهبر انقلااب است.

وی یادآور شد: چرا در برنامه شاد با جریانات تشکیلاتی خاتمی برنامه زنده اجرای کردید؟مگر آقای نوری به خاطر ضعف در اجرای قانون رتبه بندی معلمان و پرداخت حقوق ها برکنار نشد؟ با مسئولان مسبب این وضعیت چه کردید؟

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: ما نگران تیم ضعیف اطرافیان شما هستم؛ وزارت آموزش و پرورش در دوره ۸ ماهه مسمومیت دانش آموزان معاونت سلامت و بهداشت نداشت؛ هنوز هم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۴ فروردین امسال سرپرست وزارت آموزش و پرورش شده اید اما آنقدر سرگرم رایزنی شدید که از مشکلات وزارت آموزش و پرورش اطلاع ندارید امتحانات نهایی دانش آموزان با ۳۰ دقیقه تأخیر برگزار می شود آن هم آزمونی که در کنکور امسال تأثیر ۴۰ درصدی دارد.

خضریان با اشاره به مدیریت صحرایی در یک آموزشگاه زبان انگلیسی که با کانون زبان ایران ارتباط دارد، گفت: در این آموزشگاه کلاس ها مختلط و بعضا بی حجاب برگزار می شود، شما در اینستاگرام خود از خوانند طرفدار فتنه حمایت کردید و پست گذاشتید.

خضریان ادامه داد: شما رئیس ستاد انتخاباتی نماینده اصلاح طلب یکی از شهرستان ها بودید و بعد از رأی آوردنش رئیس بنیاد شهید آن شهرستان شدید.

وی تأکید کرد: علت قوت گرفتن جریان لیبرال در دوره ریاست شما بر دانشگاه فرهنگیان چیست؟ چرا در دانشگاه فرهنگیان بابلسر با حضور شما همایش جریان لیبرال برگزار شد؟

عضو فراکسیون انقلاب خاطرنشان کرد: افراد نزدیک به اصلاحات در دوره شما در دانشگاه فرهنگیان قوت گرفته اند آیا رئیس سازمان نوسازی مدارس را شما مسئول رایزنی با نمایندگان کرده اید؟ چرا از امکانات دولتی برای لابی و رایزنی با نمایندگان استفاده کرده اید؟

موسوی: صحرایی برنامه راهگشایی برای اجرای طرح رتبه‌بندی ارائه نکرده است

در ادامه علی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی با بیان اینکه صحرایی از بدنه آموزش و پرورش نیست از عدم سابقه وی در این حوزه انتقاد کرد و گفت: وزیر پیشنهادی باید توانمندی های اجرایی بالاتری داشته باشد، در سال های اخیر رتبه بندی معلمان از موضوعات مهم بوده است، نکته راهگشا و امید آفرین در برنامه های صحرایی در این خصوص وجود ندارد، برنامه پیشنهادی ایشان کلی است.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم برای کاربردی کردن سند تحول و اجرای قانون رتبه بندی برنامه منسجم و کاربردی ارائه می شد. در مورد رسمیت دادن به پولی کردن مدارس، صحرایی باید نظر خود را به صورت شفاف ارائه کند. صحرایی در دوران سرپرستی نتوانسته با بدنه آموزش و پرورش ارتباط خوبی داشته باشد.

مظفری: سزاوار نیست که معلم ما چند شغله باشد

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان در مجلس در مخالفت با رضا مرادی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: در حکومت جمهوری اسلامی که فقط نباید مسائل مادی را در بدنه آموزش و پرورش و معلمان به عنوان دغدغه بدانیم؛ یک بار باید برای همیشه این مشکل رفع شود.

وی افزود: اگر امروز ناهنجاری های اجتماعی داریم، بخش مهمی آن به آموزش و پرورش برمی گردد شما چه برنامه ای برای رفع آن دارید؟

مظفری ادامه داد: آنچه در بدنه آموزش و پرورش می گذرد، آیا واقعا دغدغه علم است؟ آنچه در کلاس و بیرون کلاس دغدغه است، علم است؟ نه به علم توجه می شود نه تربیت اسلامی؛ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دائم در مسیر شعار مانده است.

وی گفت: آقای صحرایی برنامه اجرایی بدهید که چه برنامه ای برای آموزش و پرورش دارید؛ شما در بحث محتوا یکی از افرادی بودید که دخیل بودید رهبر انقلاب گفتند بحث رزمندگان ما باید در جایی آموزش داده شود؛ شما چه برنامه ای برای معرفی فتح الفتوح های ما و قهرمانان ما دارید؟

نماینده مردم سروستان در مجلس گفت: چه طور می خواهید دغدغه معلمان را کاهش دهید امروز سزاوار نیست که معلم ما چند شغله باشد آیا رئیس جمهور قول داده تا شما هم مانند وزیر قبل فدایی رئیس سازمان برنامه نشوید؟

صحرایی متولد 1355 بوده و دارای مدرک دکتری زبان‌شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام این دانشگاه است که از اردیبهشت سال گذشته به‌عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شده است.

«یوسف نوری» وزیر سایق آموزش و پرورش 14 فروردین‌ماه استعفا داد. بعد از ماجرای تأخیر در پرداخت حقوق معلمان در روزهای پایانی سال 1401، انتقادات زیادی علیه نوری به وجود آمده بود که رئیس‌جمهور به معاون اول خود دستور داد موضوع را بررسی و مقصر را شناسایی و معرفی کند. مخبر بعد از بررسی به رئیسی گزارش داد مقصر اصلی در این زمینه وزارت آموزش و پرورش بوده است و نوری هم استعفا داد و این استعفا مورد پذیرش رئیسی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان