محمد هادی ایمانیه استاندار جدید استان فارس کیست؟

محمد هادی ایمانیه رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز استاندار فارس شد. هیئت وزیران در جلسه بعدازظهر امروز( چهارشنبه شنبه 17 شهریور) خود

محمد هادی ایمانیه استاندار جدید استان فارس کیست؟

محمد هادی ایمانیه رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز استاندار فارس شد. هیئت وزیران در جلسه امروز ( چهارشنبه 7 مهر) خود به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی، به استاندار منتخب فارس رأی اعتماد داد که محمد هادی ایمانیه از سوی اعضای دولت به عنوان استاندار فارس انتخاب شد.

گفتنی است، وظیفه انتخاب استاندار بر عهده وزارت کشور است اما با توجه به تقاضای این وزارتخانه برای مشارکت مجمع نمایندگان در فرایند انتخاب استاندار به‌عنوان بازوی مشورتی دولت، مقرر شد مجمع با بررسی شاخص‌ها و توانمندی افراد واجد شرایط در این مسئله ورود و پیشنهادات خود را ارائه کند.

توصیه رئیس جمهور به استاندار جدید فارس

رئیس جمهور پس از رای اعتماد هیات دولت به استانداران منتخب لرستان، فارس و زنجان، با تاکید بر تلاش برای گره‌گشایی از زندگی مردم این استان‌ها و رقم زدن فصل نوینی از خدمت‌رسانی، گفت: خدمتگزاری به مردم توفیق الهی است که باید آن را قدر دانست.

آیت‌الله رئیسی گفت: در انجام امور و مسئولیت‌ها مهم این است که آثار سیاست‌های نظام و برنامه‌های دولت توسط استانداران در استان‌ها آشکار و نمایان شود و استانداران به عنوان نماینده عالی دولت، نقش بسیار مهمی در اجرای سیاست‌ها و پیگیری امور دارند.

رئیس جمهور افزود: به طور طبیعی موانعی در مسائل نیروی انسانی، بودجه و اعتبارات در استان‌ها وجود دارد که با درایت و توکل به خداوند باید این موانع برداشته شود.

‌رئیسی با اشاره به لزوم احیای همة ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی استان‌ها،‌گفت: بر اساس آمار، در سطح کشور حدود 40 درصد از ظرفیت‌های تولید معطل است که با اقدام جهادی و انقلابی می‌تواند راه‌اندازی و فعال شود.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید از چند کارخانه و مجموعه کشت و صنعت غیر فعال در استان زنجان و لرستان، و اقدامات مقدماتی انجام شده برای راه‌اندازی این مجموعه‌ها، گفت: با مدیریت خوب و برخی اقدامات سریع ،‌ می‌توان یک مجموعه کشت و صنعت عظیم را فعال کرد به نحوی که زمینه اشتغال و تولید و افزایش بهره‌وری در آن ایجاد شود. از اینگونه موارد در استان‌ها وجود دارد که باید برای فعال کردن آنها اقدام شود.

‌رئیسی گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و زودبازده نیز بسیار اهمیت دارد زیرا می‌تواند یک مجموعه عظیم را به کار اندازد.

رئیس جمهور گفت: هنر دولت در این است که از ظرفیت عظیم مردمی، در بسیاری از مسائل کمک بگیرد. امروز مردم احساس مسئولیت و مشارکت خوبی دارند و برای مشارکت در رفع مشکلات آماده‌اند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اهمیت توجه به ظرفیت‌های فرهنگی در استان‌ها از استانداران خواست: به ظرفیت‌های علما و حوزویان، دانشگاهیان، مجموعه فرهیختگان و جوانان انقلابی و جهادی در استان‌ها توجه ویژه کنند.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر توجه خاص و جدی به روستاگفت: اگر روستاها آباد شود، یقین بدانید مهاجرت به شهرها کمتر خواهد شد، و اگر مشکلات کشاورزی کاهش یافت، حاشیه‌نشینی نیز بسیار کاهش می‌یابد و کشاورزان عزیز در زنجان، لرستان و فارس بسیار علاقه‌مند هستند روستاها به نحوی آباد شود که مجبور نشوند در حاشیه شهرها ساکن شوند.

‌رئیسی با اشاره به اهمیت حمایت قانونی، حقوقی و قضایی و مالی از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در استان‌ها گفت: اگر منابع بانکی برای ارائه تسهیلات در استان وجود دارد باید کارآفرین و سرمایه‌گذار در اولویت باشد و از آنها حمایت شود.

رئیس جمهور یکی از وظایف دولت در خصوصی‌سازی را توانمندسازی بخش خصوصی دانست و گفت: مدیران دولت نباید واحدهای اقتصادی را پس از خصوصی‌سازی رها کنند، بلکه باید در کنار آنها باشند و با حمایت و نظارت، کاری کنند بخش خصوصی بتواند کار را با موفقیت اداره کند.

بیوگرافی محمد هادی ایمانیه

تاريخ تولد: 1341

محل تولد: شيراز

تاريخ عضويت وابسته: 1389

فارغ التحصيل از: دانشگاه kings college لندن (1380)

تخصص: استاد فوق تخصص گوارش اطفال بيمارستان نمازی (1376)

سمت‌ها:

رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس (1384)؛ عضو اصلی بورد انتشار مجله علوم پزشكی ایران (1384- تاكنون)؛ عضو كمیته ارتقای تغذیه با شیر مادر در استان فارس (1374)؛ عضو هیأت امنای دانشگاه علوم پزشكی شیراز (1384)؛ عضو هیأت امنای دانشكده پزشكی جهرم (1384- تاكنون)؛ عضو هیأت امنای دانشكده پزشكی فسا (1384- تاكنون)؛ عضو افتخاری مركز تحقیقات خون‌شناسی دانشگاه علوم پزشكی شیراز (1383)؛ عضو كمیته مركزی تحقیقات گوارش و كبد دانشگاه علوم پزشكی شیراز (1382؛ عضو بورد طراحی آزمون گوارش اطفال در ایران (1385)؛ عضو كمیته پیشگیری از هپاتیت در استان فارس (1383)؛ عضو كمیسیون بررسی صلاحیت علمی اساتید (1383)؛ رئیس كمیته فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی (1378- تاكنون)؛ رئیس كمیته اصلاح ساختار اقتصادی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشكی شیراز (1383)؛ عضو هیأت امنای مجمع خیرین حمایت از بیماران كبدی (1373)؛ عضو مركز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشكی شیراز (1383)؛ رئیس كمیته كنترل بیماری‌های اسهال در دانشگاه علوم پزشكی شیراز (1377)؛ عضو كمیته بررسی رشد و تغذیه كودكان در استان فارس (1379)؛ عضو كمیته ارتقاء مهارت‌های بالینی در دانشگاه علوم پزشكی شیراز (1382)؛ عضو مجمع عالی نظارت بر درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی (1380)؛ رئیس كمیته اخلاق پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شیراز (1381- تاكنون)؛ عضو كمیته علمی و اجرایی برگزاری كنگره‌های جغرافیایی سالیانه در دانشگاه علوم پزشكی شیراز؛ عضو كمیته بهداشت و درمان ستاد امر به معروف و نهی از منكر استان فارس (1385)؛ عضو هیأت مدیره مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس (1383)؛ رئیس شورای مركزی بسیج پزشكی استان فارس؛ عضو نیمه وقت مركز تحقیقات آلرژی دانشگاه.

سوابق علمی و اجرایی:

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشكی شیراز (1384-1381)؛ معاون درمان و داروی دانشگاه علوم پزشكی شیراز (1381-1378)؛ رئیس بیمارستان نمازی شیراز (1378-1375)؛ عضو كمیته آموزش پزشكی جامعه‌نگر در دانشگاه علوم پزشكی شیراز (1380)؛ سرپرستی شاخه درمان كمیته امنیت اجتماعی استان فارس (1378-1377)؛ رئیس بیمارستان شهید بهشتی (1373).

تقدیرنامه ها:

دریافت تقدیرنامه از معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی شیراز (1383)؛ دریافت تقدیرنامه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (1380)؛ دریافت تقدیرنامه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی (1378،1375 و 1376)؛ دریافت تقدیرنامه از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز (1369)؛ دریافت تقدیرنامه از سوی استاندار فارس؛ دریافت تقدیرنامه از سوی سرپرست دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی جهرم.

آثار و تالیفات علمی: 4 کتاب به زبان فارسی و 2 مقاله در نشريات بين المللی.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان