صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

همه چیز درباره برند الکترونیک شیائومی + تاریخچه و فعالیت ها

توضیحاتی درباره برند الکترونیک شیائومی به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان گوشی‌ های تلفن همراه هوشمند در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره برند الکترونیک شیائومی + تاریخچه و فعالیت ها

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره شرکت الکترونیک شیائومی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شرکت الکترونیک شیائومی (Xiaomi) به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های الکترونیک در حوزه طراحی، توسعه و فروش گوشی‌ های تلفن همراه هوشمند، برنامه های تلفن همراه و همچنین لوازم مصرفی الکترونیک و مشهور به اپل شرق در میان مردم در سال 2010 میلادی توسط لی جون ، کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی چینی پایه گذاری شد!

بد نیست بدانید لی جون ، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شیائومی براساس اعلام مجله آمریکایی فوربس به عنوان یست و سومین مرد ثروتمند معرفی شد!

برند شیائومی از زمان عرضه ی اولین گوشی‌ تلفن همراه هوشمند خود در ماه اوت سال ۲۰۱۱ میلادی، سهم بزرگی از بازار چین را به خود اختصاص داده است. این شرکت چینی تاکنون چیزی بیش از ۳۰۰۰ کارمند را در کشورهای چین، هند و همچنین سنگاپور استخدام کرده است و در حال گسترش به کشورهای دیگری همچون روسیه و اندونزی نیز است.

برند شیائومی در چند سال اخیر همواره توانسته است به عنوان یکی از پرفروش ترین شرکت ها در جهان و ایران در زمینه فروش گوشی های تلفن همراه هوشمند شناخته شود.

جالب است بدانید محصول ردمی اس 2 (Xiaomi Redmi S2) که در سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی شد، به عنوان پرفروش‌ ترین گوشی تلفن همراه هوشمند در سال ۲۰۱۸ میلادی یاد می‌ شود (فروش ۲۱۱۲۰۱۰ گوشی تلفن همراه هوشمند)! از جمله مشخصات کلی این گوشی تلفن همراه هوشمند می‌ توان به نمایشگر ۵.۹۹ اینچی از نوع IPS LCD، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی، اندروید 8.1 و همچنین پردازشگر اسنپدارگون ۶۲۵ مدل MSM8953 (یک پردازنده ۸ هسته ای با قدرت ۲ گیگاهرتز) اشاره کرد. امروزه خانواده Redmi Note 10 و Mi Note 10 جزو مهم ترین گوشی های برند شیائومی هستند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی، برند شیائومی اقدام به راه اندازی فروشگاه اختصاصی اپلیکیشن خود برای سیستم عامل اندروید در گوشی های شیائومی نمود! جالب است بدانید این برند توانست تنها در مدت چند ماه رقم دانلود بسیار بالایی را به خود اختصاص دهد!

اپلیکیشن استور برند شیائومی که در حال حاضر تنها به کاربران چینی ارائه ی خدمات می‌ نماید، در هر روز به‌ طور متوسط چیزی در حدود ۵۰ میلیون دانلود اپلیکیشن را پذیرا است! آمارها نشان می‌ دهد که در این اپلیکیشن استور، تنها بیش از ۳۰۰۰ اپلیکیشن به صورت ویژه برای تبلت Mi Pad یرند شیائومی توسعه داده شده‌ است.

در نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی، برند شیائومی برای ۱۰ میلیاردمین دانلودی که از اپلیکیشن استور خود صورت گرفت، جشن ویژه‌ ای را بر پا کرد! جالب است بدانید از زمان راه اندازی این فروشگاه مجازی، توسعه دهندگان فعال در آن توانسته‌ اند درآمدی ۲ میلیارد دلاری به خود اختصاص دهند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی، برند شیائومی توانست رکورد فروش بیشترین تعداد گوشی تلفن همراه هوشمند در مدت ۲۴ ساعت را از آن خود کند! همین امر به ثبت رکورد گینس به نام این شرکت چینی سبب شد.

براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، برند شیائومی در سال 2019 میلادی درآمدی ۸۲٬۵ میلیارد دلاری داشته است! چندی پیش برند شیائومی توانست با گرفتن جایگاه سامسونگ در کشور هند، به پرفروش‌ ترین برند گوشی تلفن همراه هوشمند در این کشور بدل شود!

از جمله دیگر محصولات معروف این شرکت می توان به دستبندهای سلامتی، پهپاد، لامپ هوشمند، پلوپز، مسواک برقی، بالش مسافرتی، چمدان، تشک، دوربین‌ امنیتی، ربات جاروبرقی و همچنین پاوربانک اشاره کرد!

در سال ۲۰۱۴ میلادی، برند شیائومی دامین mi.com را به قیمت ۳.۶ میلیون دلار خریداری نمود و آن را جایگزین دامین xiaomi.com به‌عنوان دامین رسمی خود کرد! لازم به بیان است افراد غیر چینی با تلفظ عبارت شیائومی مشکل دارند، اما تلفظ عبارت mi برای افراد در سرتاسر نقاط جهان راحت است…

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان