صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

چانگ پنگ ژائو موسس صرافی بایننس و پایه گذار رمزارز بایننس کوین کیست؟

توضیحاتی درباره فعالیت ها و زندگی شخصی چانگ پنگ ژائو موسس صرافی بایننس و پایه گذار رمزارز بایننس کوین در صفحه اقتصاد منتشر شد!

چانگ پنگ ژائو موسس صرافی بایننس و پایه گذار رمزارز بایننس کوین کیست؟

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره فعالیت ها و زندگی شخصی چانگ پنگ ژائو موسس صرافی بایننس و پایه گذار رمزارز بایننس کوین خواهیم داشت! با ما همراه باشید. چانگ پنگ ژائو ( Changpeng Zhao ) معروف به CZ از جمله چهره های بسیار قدرتمند دنیای امروز می باشد. فردی که بخش قابل توجهی از ثروت خود را از طریق بنیاد خیریه بایننس، صرف کمک های بشر دوستانه کرده است (طرح خیریه 5 میلیون دلاری اهدا شده به کمپین‌ های مبارزه با ویروس کرونا)…

چانگ پنگ ژائو ، فعال اقتصادی چینی-کانادایی و همچنین موسس صرافی رمزارزی بایننس به عنوان بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان متولد سال 1977 میلادی در استان جیانگ‌ سو کشور چین می باشد. پدر و مادر او هر دو معلم بودند! پدر او عقاید سیاسی مخالف حکومت چین داشت و همین موضوع سبب شد تا هنگامی که چانگ پنگ ژائو ۱۲ سال سن داشت به همراه خانواده ی خود از چین اخراج شود و به کشور کانادا مهاجرت کنند… او در سنین نوجوانی به دلیل مشکلات مالی خانواده ی خود، وارد بازار کار شد! تهیه همبرگر در مک دونالد و کار در شیف شبانه ی پمپ بنزین از جمله کارهایی بود که چانگ پنگ ژائو به آن مشغول بود.

او پس از اتمام دوره دبیرستان در رشته ی علوم کامپیوتر دانشگاه مک‌ گیل کانادا مشغول به تحصیل شد! تحصیل در رشته ی کامپیوتر کمک بسیار زیادی به فعالیت های چانگ پنگ ژائو در حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال کرد…

چانگ پنگ ژائو پس از اتمام دوران تحصیل خود، فعالیت کاری حرفه‌ ای خود را از شهر توکیو آغاز کرد و سپس آن را به شهر نیویورک گسترش داد … البته عمده فعالیت او در زمینه ی انجام معاملات در بازار سهام، نرم‌ افزارهای انجام معاملات و ترید در بازار سهام بود! او سیستمی را برای تطبیق معاملات انجام شده در بازار سهام توکیوی ژاپن طراحی کرد؛ و سپس نیز نرم‌ افزاری را برای انجام معاملات آتی در بازار سهام نیویورک برنامه‌ نویسی کرد…

در سال ۲۰۰۵ میلادی، چانگ پنگ ژائو تصمیم گرفت کسب و کار خود را راه‌ اندازی نماید. او به زادگاه خود بازگشت و در شهر شانگهای شرکت Fusion System را با هدف ایجاد زیرساخت سیستم معاملاتی سریع برای بروکرها تاسیس کرد…

سال ۲۰۱۳ میلادی بود که چانگ پنگ ژائو با بیت کوین آشنا شد! او به این حوزه علاقه‌ مند شد و به تحقیق بیشتر در مورد پروژه‌ های ارزهای دیجیتال پرداخت… چانگ پنگ ژائو در اولین تجربه کاری خود به تیم Blockchain.info ملحق شد؛ او در این تیم به مدت هشت ماه در جایگاه سرپرست تیم توسعه فعالیت کرد و از این طریق با بزرگان بازار ارزهای دیجیتال همچون راجر ور ، توسعه دهنده شبکه بیت کوین و بیت کوین کش و بن ریورز ، موسس Blockchain.com آشنا شد… سپس به مدت یک سال به عنوان مدیر ارشد فناوری در OKcoin به عنوان بستری برای معاملات ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات فعالیت داشت.

اما چانگ پنگ ژائو ایده ای متفاوت و بزرگ را در سر داشت! او به دنبال ایجاد بستری برای انجام معاملات میان ارزهای دیجیتال بود… تا آن زمان عمده پلتفرم‌ های معاملاتی، محلی برای تبدیل ارزهای دیجیتال به دلار و یورو و… بودند اما چانگ پنگ ژائو تصمیم داشت پلتفرمی معاملاتی را ایجاد کند تا بتوان در آن ارزهای دیجیتال را به یکدیگر تبدیل کرد (تا امکان انجام ترید و معاملات بر روی جفت رمزارزها فراهم آید).

صرافی ارزهای دیجیتال بایننس در سال ۲۰۱۷ میلادی و با سرمایه اولیه ی ۱۵ میلیون دلار پایه گذاری شد! در ابتدا تعداد ۲۰۰ میلیون توکن در این صرافی رمزارزی منتشر شد… این صرافی ارزهای دیجیتال کار خود را از شانگهای کشور چین آغاز کرد اما اکنون ۳۸ درصد از کاربران این صرافی آمریکایی ها هستند! و به عنوان دومین صرافی بزرگ کشور ژاپن شناخته می شود.

چانگ پنگ ژائو پس از هشت ماه صرافی بایننس را به بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان از نظر حجم معاملات روزانه تبدیل کرد! بایننس یکی از اولین صرافی‌ های رمزارزی بود که از طریق بایننس لانچ پد (Binance Launchpad) اقدام به عرضه اولیه صرافی یا IEO کرد! این صرافی حتی برای رقابت با اتریوم، بلاکچین خاص خود را با نام بایننس چین (Binance Chain) ایجاد کرد.

صرافی ارز دیجیتال بایننس مرتبا ابزارهای مالی جدیدی را به حوزه فعالیت‌ های خود اضافه می کند! در سال 2019 میلادی، این صرافی رمزارزی قراداد آتی (futures)، معاملات مارجین، وام دهی (lending)، استیکینگ (staking) و حتی استیبل کوین خود (BUSD) را به حوزه فعالیت‌ های کریپتوکارسنی خود اضافه کرد.

موسس صرافی بایننس به عنوان یکی از افراد با نفوذ در حوزه کریپتوکارنسی در مصاحبه‌ ای بیات کرده است که تقریبا هر ۵ سال یکبار محل زندگی خود را تغییر می دهد و در کشورهای زیادی از جمله چین، کانادا، هنگ کنگ، ژاپن و همچنین سنگاپور زندگی کرده‌ است! او به دو زبان چینی و انگلیسی کاملا مسلط است و همچنین آشنایی نسبی با زبان های فرانسه و ژاپنی نیز دارد.

بر اساس گزارش مجله اقتصادی یاهوو، ثروت چانگ پنگ ژائو در سال ۲۰۲۰ میلادی معادل ۲.۶ میلیارد دلار بوده است!

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان