بر اساس پیش بینی تحلیل گران بازار طلا:

پشت پرده صعودی ماندن قیمت طلا چیست؟

بر اساس نظرسنجی وال استریت 12 نفر از تحلیل گران بازار طلا، معادل با 71 درصد بر صعودی بودن قیمت طلا در هفته آینده نظر داشتند.

پشت پرده صعودی ماندن قیمت طلا چیست؟

بر اساس نظرسنجی وال استریت 12 نفر از تحلیل گران بازار طلا، معادل با 71 درصد بر صعودی بودن قیمت طلا در هفته آینده نظر داشتند.
به گزارش صفحه اقتصاد، هم تحلیل گران وال استریتی و هم سرمایه گذاران خرد مجددا به اتفاق به صعودی بودن قیمت طلا در هفته آینده باور دارند.

امید به صعود قیمت طلا

در حالی که قیمت طلا در هفته گذشته مجددا صعودی شد و در حدود 1.9 درصد افزایش قیمت داشت، باز هم فعالان بازار بر این باورند که طلا مجددا می تواند به بالای مرز 2 هزار دلار بازگردد.

پشت پرده صعودی ماندن قیمت طلا

در حقیقت بر خلاف معمول در حالی که نرخ سود اوراق قرضه در حال افزایش است و به بالاترین حد خود در سال های اخیر رسیده است و از سوی دیگر فدرال رزرو هم سیگنال های انقباضی را به بازار مخابره کرده است، طلا با قدرت جایگاه خود در کانال 1900 دلاری را حفظ کرده است. در حقیقت این تقاضای ناشی از وقوع جنگ در اوکراین در کنار فشار تورمی است که سبب شده است تا طلا بیش از هر موقعی در برابر عوامل نزولی مقاوم باشد.

متلاطم شدن قیمت طلا؟

نظر تحلیل گران نیز نشان می دهد حداقل در بازه زمانی کوتاه مدت عامل خاصی نمی تواند مسیر صعودی طلا را منحرف کند.

این هفته 17 نفر از تحلیل گران بازار طلا در نظرسنجی وال استریت سایت کیتکو شرکت کردند که 12 نفر از آنها معادل با 71 درصد بر صعودی بودن قیمت طلا در هفته آینده نظر داشتند.

این در حالی است که فقط چهار نفر معادل با 24 درصد باور دارند که مسیر کنونی طلا منحرف خواهد شد و قیمت طلا ریزش خواهد داشت. در این میان فقط یک نفر بازار کم نوسانی را برای طلا پیش بینی کرده است. موضوعی که نشان می دهد پیش بینی ها حکایت از متلاطم بودن قیمت طلا در روزهای آینده دارد.

همچنین از میان 1034 نفر سرمایه گذار خرد شرکت کننده در نظرسنجی مین استریت سایت کیتکو 72 درصد بر صعودی بودن قیمت طلا رای داده اند و فقط 15 درصد باور داشتند قیمت طلا هفته آینده ریزش خواهد داشت.

منبع: اقتصادنیوز

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان